Küzdelem a félelmetes Glocknerrel

Soha nem mászom meg a Glocknert! – ezt már az első hegymászó túrámon, a szomszédos Venedigeren kijelentettem. A mászótársak élménybeszámolói, a hosszú sziklás gerinc képzeletbeli látványa, és főleg a tériszonyom miatt örökérvényűnek gondoltam döntésemet. Röpke egy évvel később jött a hír, szerveződik az újabb túra, a cél pedig mi más, Ausztria legnagyobb csúcsa. Heteken át morfondíroztam, bár igazából a túra ellen, semmit nem tudtam felhozni – a félelmeimet leszámítva. Ezek viszont nem adhatnak okot a megfutamodásra, úgyhogy megszületett az elhatározás: meg akarom és meg fogom mászni ezt a hatalmas hegyrengeteget.
Szuper társasággal, köztük két túravezetővel indultunk útra.

Az első napot meglepően jól bírtam, az éjszakát 2801 méteren töltöttük.Lefekvés előtt magunkba toltunk egy hatalmas adat húslevest, egy-egy pohár sört, és talán mondanom sem kell, nem volt gond az elalvással.

Másnap hajnalban, indulás után épp csak 10-15 perccel máris megvolt az első riadalom. Persze, pont velem történt! A kis ösvény szélén, megcsúsztam egy jeges kövön, ami pont elég volt ahhoz, hogy pánikba essek. Perceken át, csak lassú, óvatos léptekkel tudtam folytatni a menetet, s miközben folyamatosan úgy éreztem, hogy csúszik alattam a talaj, azon agyaltam, visszaforduljak-e. Aztán, valahogy mégis erőt vettem magamon, elhessegettem a negatív gondolatokat és bátran, határozottan mentem előre.

A következő nagyobb szünetet a legmagasabban fekvő hüttében tartottuk, 3451 méteren. Miközben a finom levest szürcsöltük leszállt a köd, szépen összegyűltek a felhők is, de ennek ellenére folytattuk a túrát.

Nem sokkal később jött a következő kihívás, életem első megmászandó jégfala. Jégcsákánnyal és hágóvassal felváltva csattogtunk a hóban, miközben alattunk hatalmas szakadék tátongott – de ezt szerencsémre a köd ügyesen eltakarta. A végtelennek tűnő sziklás gerincen már úgy éreztem minden erőm elhagyott. Ha rajtam múlt volna, egy oszlophoz kikötözve vártam volna meg a többieket, de persze nem rajtam múlt. A drága túravezetőm hallani sem akart a „zseniális” ötletemről, a kötélpartiban előttem és mögöttem levő srácok pedig hihetetlen türelemmel és odafigyeléssel segítettek tovább a hatalmas sziklákon. Ó igen, és aztán megvolt a csúcs!

A kereszt előtt üldögélve, a könnyeimmel küszködve, előtört bennem a szokásos kérdés: vajon mi hajtott ide, vagy inkább mi vonzott ide?! Talán a hegyek mágikus ereje, talán a lélekemelő látvány, talán a bizonyítási vágy, talán az idő, amit csak a jelenben, önmagammal töltök, talán az érzés, hogy igen, megcsináltam! Akik már gyalog feljutottak egy hegycsúcsra, tudják, miről beszélek…

» Medve-szurdok túra - 1 nap
» Alpesi kirándulás Ausztriában, Grünsee - 1 nap
» Alpesi kirándulás Ausztriában, Hinteralm - 1 nap
» Rax-Alpok gyalogtúra - 1 nap
» Schneeberg (2076 méter) - 1 nap

» Aktív nyaralás
» Via ferrata túrák kezdőknek és haladóknak

» Tavasz az Alpokban. Helyesebben: felette... - Kovács Attila
» A Marmolada felülről - Kovács Attila
» Az Alpok legszebb tájain - Kovács Attila
» A kalandóra - Suunto Ambit 2 -
» A Medve-szurdok létráin - Nagy Árpád

Utazások

» Everest alaptábor Gokyo-völgy gyalogtúra - 20 nap + 3 nap (Chitwan Nemzeti Park hosszabítás)