Piknik

Vietnam ízei

Vietnam: egozikus tájak és különleges ízek birodalma. Kéthetes utazás élményeit és hangulatait süríti három percbe a következő kisfilm.

Bor, mámor, Bénye: visszatekintés

Szombaton úgy kezdett el kisimulni a homlokom, ahogy egyre közelebb jöttek a hegyek. Az Erdőbényét övező ormok zöld palástjának díszrojtjai voltak a szőlőföldek, lent a falu templomtornyai kongatták a delet. A dombtetőről, ahonnan először feltűnt a település, körbenéztünk: réteket, erdőket, ligetes mezőket és apró házakat láttunk.

Igaz mesék Salzburgból

Salzburg gyönyörű. Négy napot töltöttem kint ezelőtti héten, éppen akkor érkeztem, amikor az első adventi vásárok megnyitottak. Vagyis a legjobbkor. A havat hiányoltam, de csak a meleg buszból, néhány órányi séta után hálát adtam az égnek, hogy legalább nem latyakos minden, mert a hideg azért nem maradt el estére.

Az isztambuli Emirgan park

Ha Isztambulban járunk és már az összes kötelező látványosságot láttuk, akkor érdemes ellátogatni, főleg tavasszal, április környékén, az Emirgan parkba, a város egyik legnagyobb közparkjába. A bizánci korban hatalmas ciprusfa erdő terült itt el (Kyparades), park a 16. század közepén lett belőle. Azóta sokszor gazdát cserélt, főleg az ottomán szultánok adták ajándékba hadvezéreiknek.

Travellina- A szeretnivaló étterem: Anyukám Mondta

Travellina: Azon túl, hogy szökőévben egyszer támad kedvem főzni, számtalan oka van, hogy nagyon szeretek éttermekbe járni.

Travellina: Világízek Budapesten - Kína

Travellina: 2006-ban egy hónapig utazgattam Kínában és ahogy sejtettem, a kínai konyha elképesztően változatos és köze nincs a hazai kínai gyorséttermek kínálatához. Az Kínában is nagy igazság, hogy érdemes többen ülni egy asztalhoz és csipegetni mindenből, hogy több dolgot is kipróbálhassunk.

Szezonnyitó kerékpártúra a Pilisben

A Pilisben tekertünk a hétvégén. Meg a Visegrádi-hegységben. A zord időt beígérték, szerencsére az erdő és a hegyek elzártak a szélfúvás nagy részétől, így csak a menetszél borzolta a hajunk. A tavaszi erdő a legszebb arcát mutatta: friss zöld levelet bontó tölgyek és virágzó aljnövényzet kísért utunkon.

Egy cafe latte Toszkánában

A legszebb olasz emlékeink közül most a  napsütötte Toszkánából ragadunk ki egy tipikus reggeli pillanatot: a tejeskávé szertartását.

Hollókő képekben

A Cserhát lankái között megbúvó kis palóc falucska népszerű kirándulóhely.

Toszkána kerékpárral: a második nap, San Giovanni d' Asso és Siena

Azt hisszük, toszkán kerékpártúránkon járva, hogy a látvány fokozhatatlan, de nem: minden kanyarban, minden dombtetőn újabb és újabb panoráma tárul elénk: Montalcino vulkáni kúpra épült városa vagy egy távoli farmház, ahová ciprusokkal szegett út vezet.