Dubrovnik - képek és élmények

Dubrovnik: a Délszláv Athénról mindenki csak csillogó szemmel tud mesélni: a gyönyörű városban tett látogatás örökre emlékezetes marad. Számtalan kép és fotó őrzi ezeket az emlékeket, így mi is összeszedtük a legszebb és legprofibb kisfilmeket és képeket, amelyek Dubrovnik városát mutatják be.

Képes beszámolók Dubrovnikból

» Last Minute Horvátország
» Olcsó Hotelek Horvátországban
» Hotelek Horvátországban - Online szállásfoglalás
» Nyaralás Horvátországban
» Szállásfoglalás Horvátországban
Utak ide:
Dubrovnik gyönyörű városát már nem kell bemutatni senkinek: láttuk már Horvátország gyöngyét a magasból, megnéztük délután és megcsodáltuk este, sőt a városfalát is körbejártuk már.  A város nappali fényben is igen pompás, nem véletlenül emlegetik a Délszláv Athén címen.  Dubrovnik egykori gazdagságára gyönyörű paloták, díszes épületek és pazar templomok emlékeztetnek - mai fényét pedig a rengeteg turistának köszönheti. A város fényesre kopott mészkővel borított utcáin-terein barangolni nagy élmény - de inkább a kora délelőtti és a késő délutáni órákat válasszuk bejárására, mert napközben néha szinte elviselhetetlen a hőség. Nyáron Dubrovnikban szállást találni szinte lehetetlen - ha kissé távolabb szállunk meg, akkor jobban járunk, ha tömegközlekedéssel érkezünk a fallal kerített belvároshoz, mert napközben parkolóhelyet találni szinte lehetetlen.  A gyönyörű Dubrovnik látnivalói és egyedülálló hangulata megéri leküzdeni azt  940 kilométeres távolságot, amennyire Budapesttől található.   További képek...
Tovább a teljes cikkre >>>
Dubrovnik vagy Raguza Horvátország egyik legszebb és legismertebb városa. A Dalmácia déli részén található gyönyörű város az UNESCO Világörökség részét is képező óvárosát erődített fal veszi körül. Az 1940 méter hosszú városfal 25 méter magas és a tenger felőli támadásoknak 3 méteres falvastagsággal állt ellen, a szárazföld felőli részen pedig még erősebb: itt 4-6 méteres védművel kellett az ostromló erőknek megbirkózniuk. A döbbenetes erődrendszer részét alkotó bástyák és falak mellett több külön is komoly védelmi kapacitást képviselő erődhöz és egy fellegvárhoz is kapcsolódott - utóbbihoz egy csodás panorámát kínáló felvonó segítségével juthatunk fel. A belvárosból több helyen is elérhetjük a várfalon kialakított, a bástyákat és a falszakaszokat összekötő sétányt. A belépő borsos 100 kuna, a gyönyörű kilátás viszont nagyon megéri: a tenger felé láthatjuk a kikötőt és a dubrovniki öböl szigeteit, befelé pedig a város cseréptetőinek rengetegében és a számtalan templom és palota épületeiben gyönyörködhetünk. A ha napközben vállalkozunk a városfal körbejárására, akkor a nagy melegben igen tikkasztó túrára számítsunk: készüljünk folyadékkal, fejfedővel és naptejjel. Szerencsére több helyen is tudunk folyadék-utánpótlást vásárolni, a napernyővel árnyékolt vendéglátóipari egységekben álljunk meg pihenni, nézelődni. További képek...
Dubrovnik az egyik legszebb település Horvátországban. Az esti kivilágítás még szebb arcát mutatja Dalmácia gyöngyének, a Délszláv Athén gyönyörű tereinek, utcáinak. Ahogy a fényesre kopott mészkőből rakott utcaköveken megcsillan a fény, ahogy a kiváló éttermek és bárok ajtaján kellemes illatok és vidám dallamok szűrődnek ki, az egy igazi kora nyári este eljövetelét jelzi. Ha pedig elhagynánk a tömeget ami a főutcán hömpölyög, csak válasszunk egy szűk sikátort, mely a várfalak és a tenger ...
Dubrovnik - a gyönyörű város nevének hallatán kellemes emlékek rohannak meg. Horvátország egyik legszebb városa igazi ékszerdoboz, Dalmácia kincse, a Délszláv Athén - így is hívják, nem véletlenül. A most következő kisfilm bemutatja a város leghíresebb nevezetességeit: DUBROVNIK from Greenwave on Vimeo.
Tovább a teljes cikkre >>>
Dubrovnik az egyik legszebb tengerparti város Horvátország kies tájain: pedig elég erős a mezőny. Trogir, Split és Rovinj is versenyben van az előkelő címért, mégis a Délszláv Athén áll a legközelebb  legtöbbünk szívéhez: nézzünk hát szét ebben a gyönyörű városban, érezzük át hangulatát: Dubrovnik, Croatia - Sony FS700 from H2 Video on Vimeo. ...
Dubrovnik: az egyik legszebb hely Dalmáciában. Csodálatosan megőrződött belvárosa és hangulatos utcái messze földről vonzzák a látogatókat. A város kulturális és történelmi értékei is egyedülállóak, de a látképe igazán különleges: a városka felett magasodó hegy oldalában Montenegro felé kanyargó útról csodás kilátás kínálkozik a városra, és az azt körülölelő magas várfalakra és tengerre.....
Dubrovnik a legszebb városok egyike azon az egyébként igen hosszú listán, ahol Horvátország csodálatos tengerparti településeit soroljuk fel. Mi jártunk már a délutáni Dubrovnikban és megnéztük a magasból is, de a legjobban mégis a mozgókép adja vissza Dubrovnik hangulatát. Idézzük fel emlékeinket ennek a pazar kisfilmnek a segítségével! Dubrovnik from Guy Gauthier on Vimeo.
Tovább a teljes cikkre >>>
Dubrovnik, a Délszláv Athén. Ez a csodálatos fekvésű város Dalmácia kincse, mindenki, aki már járt itt visszavágyik ebbe a tengerparti városba. Akár a magasból tekintük le kikötőjére, akár a tenger felől közelítünk, egyaránt emlékezetes látványban lesz részünk. A város esti hangulata egészen egyedülálló: az utcákon, tereken sétálók kiváló éttermek és szórakozóhelyek közül válogathatnak. Merüljünk el kicsit Dubrovnik városához kötődő emlékeink között: Dubrovnik from Guy Gauthier on Vimeo.
Dubrovnik erődített városa nem csak a legszebb horvátországi városok egyike, hanem európai szinten is egyedül álló szépségű település. A Dalmácia déli csücskében, a hegyek és a tenger között épült, csodálatos tájképi környezetben fekvő város nem véletlenül az egyik legnépszerűbb város a Horvátország tájait felkeresők körében. Az alábbi kisfilmben lenyűgöző légi felvételeket láthatunk az UNESCO Világörökségi listán is szereplő belvárosról: CRAFT : DUBROVNIK SIGHTS AERIAL DRAFT from Marko Bu...
Dubrovnik: Délszláv Athén, az Adria gyöngye, vagy ahogy annak idején neveztük Raguza... Hosszú oldalakon keresztül lehetne méltatni ezt a csodálatos várost. Erős falai, romantikus tengerpartja, olasz városkákkal vetekedő szépségű épületei, csodálatos természeti környezete méltán híres látványossággá teszik. Nem is szaporítom tovább a szót: tegyünk benne egy virtuális sétát!

Dubrovnik képekben

Dubrovnik a legszebb városok egyike azon az egyébként igen hosszú listán, ahol Horvátország csodálatos tengerparti településeit soroljuk fel. Mi jártunk már a délutáni Dubrovnikban és megnéztük a magasból is, de a legjobban mégis a mozgókép adja vissza Dubrovnik hangulatát. [utazom:teaser:48591] Idézzük fel emlékeinket ennek a pazar kisfilmnek a segítségével! Dubrovnik from Guy Gauthier on Vimeo.

Emlék Dubrovnikból

Légi felvételek Dubrovnik városáról

Dubrovnik erődített városa nem csak a legszebb horvátországi városok egyike, hanem európai szinten is egyedül álló szépségű település. [utazom:teaser:48591] A Dalmácia déli csücskében, a hegyek és a tenger között épült, csodálatos tájképi környezetben fekvő város nem véletlenül az egyik legnépszerűbb város a Horvátország tájait felkeresők körében. Az alábbi kisfilmben lenyűgöző légi felvételeket láthatunk az UNESCO Világörökségi listán is szereplő belvárosról: CRAFT : DUBROVNIK SIGHTS AERIAL DRAFT from Marko Butrakovic on Vimeo.

Dubrovnik szépségei

Dubrovnik látnivalói

Dubrovnik - a gyönyörű város nevének hallatán kellemes emlékek rohannak meg. Horvátország egyik legszebb városa igazi ékszerdoboz, Dalmácia kincse, a Délszláv Athén - így is hívják, nem véletlenül. [utazom:teaser:44979] A most következő kisfilm bemutatja a város leghíresebb nevezetességeit: DUBROVNIK from Greenwave on Vimeo.

Ingyen wifi a horvát tengerparton

Ahogy megszokhattuk, Horvátországban mindig történik valamilyen turisztikai beruházás. Most több városban, ingyenesen használható wifi hálózatot építettek ki. Ezekben a tengerparti városokban használhatjuk ingyenesen a helyi wifi-t:
- Biograd (Biograd Riviéra)
- Bol (Brac sziget)
- Cres (Cres sziget)
- Dobrinj (Krk sziget)
- Dubrovnik (Dubrovnik régió)
- Dugi Rat (Omis Riviéra)
- Jelsa (Hvar sziget)
- Krk (Krk sziget)
- Lovran (Opatija Riviéra)
- Lumbarda (Korcula sziget)
- Mali Losinj (Losinj sziget)

Ismét ideiglenes konzuli szolgálat Splitben

Június 15-től két hónapon át ismét működik ideiglenes konzuli szolgálat a horvátországi Splitben, segítséget és ügyintézést biztosítva a bajba jutott magyar állampolgároknak. A Külügyminisztérium korábbi tájékoztatása szerint a Dalmáciában dolgozó diplomata konzuli kerülete Zára (Zadar), Sibenik-Knin, Split-Dalmát, valamint Dubrovnik-Neretva megyére terjed ki. Szükség esetén az éjjel-nappal hívható 00-385/99-558-5555 mobiltelefonszámon érhetik el a magyar állampolgárok.

Nyugat-Balkáni kalandok - Mostar

Utolsó Montenegrói napunk is strandolással telt, kora este pedig a Bojana folyó menti éttermek egyikébe mentünk vacsorázni. Tálcáról választhattuk ki, melyik halat kérjük, és az elkészítés folyamatát is figyelemmel kísérhettük. Ennek meg is volt az ára, 5 fős vacsoránk csaknem 100 euróba került. Később még bevásároltunk az esti forgatagban és búcsúban, ugyanis csakúgy, mint Albániában, Montenegróban is rengeteg világmárka-hamisítványt árulnak, de abból a jobb félét.

Horvátország tengerparti vidékein

Horvátország legnépszerűbb nyaralási célpontjai a tengerparttal is rendelkező települések. A pihenés sokféle formájának hódolhatunk is a strandolástól a városnézésig, finom ételek kóstolásától a romantikus naplemente-bámolás kellemes szórakozásáig. Omis, Makarska és Dubrovnik is feltűnnek ebben a hangulatos kisfilmben: Time-Lapse-the-World : Croatia from Paul Gavranich on Vimeo.
» További találatok megjelenítése

Olvass róla...

15 + 1 legszebb város Horvátországban

Horvátország gyönyörű kisvárosait meglátogatni kellemes alternatívát jelent az egész hetes strandon fekvés helyett. A fényes mészkővel kirakott utcák, velencei stílusú katedrálisok, tengerparti sétányok, varázslatos naplementék várják az utazót. A hangulatos tereken elmerülhetünk a mediterrán életérzésben, délután egy kellemes kávé este pedig egy friss tengeri halakból álló vacsora társaságában. Tavasszal és ősszel még a nyaralók tömegével sem kell megküzdenünk: egy hétvége alatt is feltöltődhetünk ezeken a mesebeli helyeken. A most következő listában a kedvenceink szerepelnek: Pula:

A 15 legszebb világítótorony Horvátországban

Horvátország gyönyörű tengerparti szakaszán számtalan apró vagy nagyobb világítótorony segíti a hajósokat a tájékozódásban. A legrégebbi épületek már kétszáz éve küldik a jeleket az éjszakában navigálóknak, figyelmeztetve őket a zátonyokra, félszigetekre a tagolt partvonalon. A romantikus tengeri tájból kiálló, a magányt és a végtelen nyugalmat jelképező, gyakran lakatlan szigeten álló tornyok világítását már automata rendszerek vezérlik, de még előfordul néhány olyan világítótorony is, amelynek van személyzete.

10 legszebb természeti érték Horvátországban

Horvátország nem csak strandjairól és Olaszország vidékeit idéző kisvárosairól híres. Déli szomszédunk csodálatos természeti tájakkal és varázslatosan szép nemzeti parkokkal rendelkezik, mind a tengerparton, mind a szárazföldön. Ezekből a látványosságokból szemezgettünk. 1. Plitvicei-tavak A Plivicei-tavak csodájához fogható tájat nehezen találunk a nagyvilágban. A nemzeti park meglátogatása életre szóló élmény kicsiknek és nagyoknak egyaránt. Képek a Plitvicei-tavakról: [utazom:csikkep:60089] 2. Krka Nemzeti Park

A 10 legolcsóbb horvátországi hotel

A horvátországi nyaralás során a leggyakrabban apartmanokban szállunk meg, de választhatunk kempinges szállást is. Azonban abban az esetben, amikor a spórolás kényszerét felülírja a kényelem és a kellemes környezet esetleg a saját strand és a félpanziós ellátás igénye, akkor jobban járunk, ha egy olcsóbb szállodát választunk. Összeszedtük a közelben található, legolcsóbb szállodákat: Hotel Delfin, Porec [utazom:teaser:19311]