Nyugat-Balkáni kalandok - Mostar

Utolsó Montenegrói napunk is strandolással telt, kora este pedig a Bojana folyó menti éttermek egyikébe mentünk vacsorázni. Tálcáról választhattuk ki, melyik halat kérjük, és az elkészítés folyamatát is figyelemmel kísérhettük. Ennek meg is volt az ára, 5 fős vacsoránk csaknem 100 euróba került. Később még bevásároltunk az esti forgatagban és búcsúban, ugyanis csakúgy, mint Albániában, Montenegróban is rengeteg világmárka-hamisítványt árulnak, de abból a jobb félét.

bojana folyó.JPG

Másnap reggel elbúcsúztunk Montenegrótól és rövid dubrovniki városnézés után Bosznia és Hercegovina felé, északra vettük az irányt. A zöldeskék színű és igazán tiszta Neretva folyó mellett haladva értünk mostari szállásunkra.

mostar óváros.jpg

A vendéglátó hölgyet cseppet sem zavarta, hogy egy szót nem értünk, folyamatosan beszélt hozzánk és elárasztott rengeteg féle abszinttel, szörppel, sörrel, és míg az apartman előtt üldögéltünk folyamatosan hozott valami kis ennivalót, amikért cserébe pénzt sem akart elfogadni. Másnap reggel indulás előtt is megkóstoltatta velünk friss süteményeit, amik tényleg nagyon finomak voltak.

Indulás után még visszaautóztunk a híres zarándokhelyre, Medugorjéba, ahol a templomba se fértünk be, annyian voltak a reggeli imán. Kitérőnk után újra Mostarba érve sétáltunk a történelmi belvárosban, ahol a híres Öreg-hídról bosnyák fiatalok pénzért cserébe ugranak a folyóba. A cikk folytatásáért kattints ide!

mostar, neretva és az öreg-híd.JPG

Szöveg és képek: Pécsi Linda

» Magas-Tátra, Téry menedékház - 1 nap
» Magas-Tátra gyalogtúra: Zöld-tavi menedékház - 1 nap

Szállás ajánlatok

» Biloba Apartman - Bibione (Lido dei Pini) 43.377 Ft/főtől - Olaszország / Európa / Bibione / Olasz Adria
» Atollo Apartmanház - Bibione (Lido dei Pini) 44.161 Ft/főtől - Olaszország / Európa / Bibione / Olasz Adria
» Laguna Grande Apartmanház - Bibione (Spiaggia) 47.316 Ft/főtől - Olaszország / Európa / Bibione / Olasz Adria
» Frontemare Apartmanok - Bibione (Spiaggia) 48.893 Ft/főtől - Olaszország / Európa / Bibione / Olasz Adria
» Residenza Delle Terme Apartman - Bibione (Spiaggia) 62.186 Ft/főtől - Olaszország / Európa / Bibione / Olasz Adria