Svájc-ország a hegyek között

Az alpesi ország rejti az Alpok legszebb völgyeit, Európa leghosszabb gleccserét és legkiválóbb túraösvényeit is itt találjuk.

Svájc: az óra és a csoki tényleg híresek, de amiért tényleg érdemes ide utazni az nem más, mint a hegyek.

Döbbenetes panorámával kecsegtetnek itt igazi kihívást jelentő hegyi túrák, kedves kis városkák és apró alm-ok között kanyarog az utunk egészen a gleccserek fehér haváig: Svájc egyszerre jelenti a kényelmes szállásokat és a valódi kalandot jelentő kirándulásokat Európa tetején. St Moritz a svájci városkák egyik etalonja, nem véletlenül keresi fel télen a síelésre és csillogásra vágyó felső tízezer. De mi nem magunkat mutogatni jöttünk: találkánk van a Bernina csoport csúcsaival, amiket a Diavolezza menedékház 2973 méter magasan épült teraszáról szemlélhetünk meg, ha ez nem lenne elég, még magasabbra is törhetünk a Piz Pers csúcsára, ahonnan még szebb a kilátás. Délután egy igazi óriáshoz látogatunk: a Morterasch gleccser, mint egy völgyben alvó hatalmas sárkány kígyózik a völgyben. Óvatosan a hátára mászhatunk, a legnagyobb biztonságban kipróbálva a gleccseren túrázás csodás élményét. A másnapi túra is csodás élményeket ígér: a St Moritznál sokkal eredetibb Pontresina kis falujából indulunk a hegyek felfedezésére. Két menedékházat is érintünk, ahol bőven van lehetőség pihenésre és a készletek feltöltésére, közben pedig mindenfelé csodálatos látvány kísér, végiglátunk a  jégkorszakban gleccser vájta Engadin völgyön, a másik oldalt pedig a Bernina csoport égbe törő csúcsai meredeznek. Hogy ne terheljük a bokánkat az ereszkedéssel, lefelé a felvonó segítségét vesszük igénybe. Svájc egyik leghíresebb hágójába, a Furka Pass felé vezet másnapi utunk, ahonnan a Rhone gleccsert nézzük meg kívül belül, egyedülálló az élmény, amit ez jelent, hiszen bemerészkedünk a jégfolyam belsejébe egy jégalagúton keresztül. Az alagútban soha nem látott fények és hangulat vár, hiszen több  ezer tonna jég vesz körül, ami szép lassan azért mozog lefelé, de mi biztonságban vagyunk a mélyben. Kellemes lesz hideg leheletéből a napfényre visszatérni, és Fieschbe utazni. Ott igazi csúcshódításra vállalkozunk: egy egész napos túra keretében megmásszuk az Eggshorn csúcsát, amiben segítségünkre lesz a felvonó is, mind felfelé, mind lefelé. A csúcs igazi alpesi panorámával vár, fent kristálytiszta a levegő és a távolban látható Aletsch gleccser illatát hozza a szél, fenséges látványában gyönyörködhetünk, sőt délután a közvetlen közelébe is lesétálunk Európa leghosszabb jégfolyamához. Innen Svájc legnagyobb látványossága a Matterhorn emblematikus csúcsánál fekvő Zermatt kisvárosába utazunk, ahol látványos túrákat teszünk a Gornergratra, ahonnan a Monte Rosa csoport legszebb négyezreseit szemlélhetjük. Másnap a felhőket karcoló, döbbenetesen meredek és veszélyes falú Matterhorn lábához túrázunk, egészen a 3255 méter magason épült Hörnlihüttéhez. Csodálatos érzés ilyen közel lenni ehhez az impozáns óriáshoz, szinte megérint vadsága, alakja. Több nézőpontból is megnézzük, majd visszaereszkedünk az autók által nem háborgatott Zermattba, hogy másnap levezető túrát tehessünk tengerszemek és a környező jeges csúcsok látványával fűszerezve. Zermatt után a Lauterbrunner völgy következik, ami ha lehet még kiválóbb hely a Berni Alpok négyezreseinek tövében megbújó hangulatos falvaival, egyedülálló látványvilágával. Felette magasodik a szigorú szerzetes a Mönch, az érintetlen palástú Jungfrau, de mind közül a leghátborzongatóbb látványt az Eiger ezerméteres, emberevő északi fala jelenti. Az Eiger gleccsere táplálja a Trümmelbach szurdokban átrohanó hatalmas víztömeget, amely óriási robajjal préseli át magát a szűk falak között. Leckét kapunk a természet valódi erejéről itt, mert erről szól Svájc: az itteniek évszázados harcáról a függetlenségért és a hegyek megzabolázásáért,  ami sosem sikerült igazán. Megmaradt a csúcsok fensége, a táj valódi és romlatlan szépsége, amire már az aranytartalékoknál is jobban vigyáz ez a kis alpesi ország.

» Medve-szurdok túra - 1 nap
» Alpesi kirándulás Ausztriában, Grünsee - 1 nap
» Alpesi kirándulás Ausztriában, Hinteralm - 1 nap
» Rax-Alpok gyalogtúra - 1 nap
» Schneeberg (2076 méter) - 1 nap

» Aktív nyaralás
» Via ferrata túrák kezdőknek és haladóknak