Bringa

Kerékbár: biciklis pihenő a Káli-medence legszebb dombján

A Balaton-felvidék az egyik kedvenc biciklitúra helyszínünk, pedig sok felé pedáloztunk már a világban, bejártuk Toszkánát vagy Provencet is kerékpárral: mégis ide húz vissza legjobban a szívünk. Köveskál települése csodálatos pannon tájon fekszik, s ha a település közepén található kereszteződésben délnek, a Balaton irányába fordulunk, akkor néhány tíz métert megtéve a kővágőörsi úton, bal kezünk felől egy kellemes kertre leszünk figyelmesek. Ez a Kerékbár, a Káli-medence legszebb kilátást kínáló dombján pihenhetjük ki a tekerés fáradalmait.

Hogyan lett az Apple neve majdnem Bicycle

A kerékpár bizonyára a legegyszerűbb és leghatékonyabb közlekedési eszköz, de vajon hogyan áll mindez összefüggésben az Apple vállalattal?

Kerékpáros zenekar

Fura és egyben gyönyörű látvánnyal lepte meg a kerékpárrajongókat a Holland Királyi Hadsereg kerékpáros zenekara, akiket The Dutch Army Cycling Band néven ismer a nagyközönség.

Hogyan válasszunk összecsukható kerékpárt?

Beszéljünk kicsit a mindennapi életünket kényelmesebbé tevő folding vagyis összecsukható kerékpárokról. Itt is igaz minden alapvető kerékpár vásárlási tanács: 20-60.000 Ft-ért még nem kapjuk meg a legmagasabb kategóriát, sőt a komolyabb márkákból a belépő modellek is ennek a többszörösébe kerülnek. Nagyon sok szempont szerint tudunk kategorizálni, mi megpróbálunk most egy pár fontosabb irányt és szempontot figyelembe véve segíteni.

Profi Ortlieb túrazsákok

Bemutatjuk az Ortlieb két professzionális túrazsákját, amivel semmi sem gördíthet eléd akadályt.
Németországban készülnek, full vízálló hegesztett táskák 5 év garanciával.
Örök darabok!   Elevation

Tavaszi csodák - tulipánmezők Hollandiában

Hollandia számatalan turisztikai látványossága közül a talán tulipánmezők a leghíresebbek. Tavasszal borul virágba az összes rét és mező: nárciszok, jácintok és tulipánok nyílnak hektárokon, kísérik a kerékpárutakat, díszitik a kerteket.  [utazom:csikkep:49653] A hollandiai kerékpáros hosszúhétvége túránkon mi is bejárjuk ezeket a csodálatos vidékeket. Addig íme néhány kedvcsináló fotó és egy kisfilm is. Tulip fields in Holland, Netherlands. April 2012. from Beekeeperstories on Vimeo.

Bringometria: Kerékpártárolás

Mindenkinek ismerős az érzés szerintem, útban van a bringa. Hová tegyük? Mindenki lehetőségei szerint próbálja elhelyezni a kerékpárt használaton kívül. Lehetséges helyek: Garázs Lakás Kerti tároló Erkély Terasz Pince Szerszámos Fal Hulladék tároló Babakocsi tároló Szomszéd lakása Szülők családi háza Közös osztatlan tulajdonú terek: lépcsőház, udvar, körfolyosó

Sealskinz Kamáslik 2014

Valahol mindig esik a világban! Ami azt jelenti, hogy egy helyen 100% hogy valakinek elázik a lába. Legyen szó munkáról, sportról vagy csak mert kedvünk támad végiggázolni egy pocsolyán.. Legyünk őszinték magunkkal, mindenki szerette ezt!
Csakhogy megfelelő felszerelés nélkül az elázás könnyen és gyorsan szenvedéssé válhat a hidegben.
Főleg a vizes lábunk a kezünk és a fejünk okozza a legnagyobb problémákat, kellemetlenségeket.
Kimutatott tény, hogy rengeteg hőt veszítünk ezeken a felületeken, ha nem védjük rendesen.

Kerékpárral Hévízről Keszthelyre

Hévíz messze földön híres településéről kiépített kerékpárút vezet át a Nyugat-Balatoni régió fővárosába, Keszthelyre. A termálvízzel teli tó kifolyójánál is megtaláljuk a gyönyörű lótuszokat: meg néhány élelmes helyi lakost aki a csatorna partját szépen kiépítette és élvezi a tóban találhatónál csak enyhén hűvösebb gyógyhatású vizet - ingyen, de ez így van rendjén. A keskeny aszfaltcsík kezdetben hatalmas mocsárciprusok között vezet, majd kis emelkedőkkel érjük el Keszthely külvárosát, ahonnan még a Kis-Balaton vagy a Fonyód irányába is tekerhetünk tovább.

Lányok a parketten- női bicikli

A héten volt szerencsém két lánybicikli vásárlását nyomon követni. Sehogy sem tudom átvinni azt a régóta dédelgetett tervemet, hogy egyszer vegyünk már (könyörgöm!) egy kis férfivázas versenybringát. Egyelőre arat a női váz. Szerencsére mindkét esetben a használt klasszikusok bizonyultak nyerőnek, szemben a modern izomgépekkel.

A BAM Bringásreggelivel ünnepelt

Bringázz a munkába, és útközben közben reggelizz egy jót! Ennek a meghívásnak nem lehetett ellenállni, ezért egy kiadós kurflival bringáztunk ezen a gyönyörű reggelen a munkába. A Gödörnél elfogyasztottuk a fahéjas kiflit, az üdítőt, és azzal a lendülettel tekertünk is át a Batthyány térre, hogy a kerékpárosok között még ott is napfürdőzhessünk egy kicsit.

Biciklis kiskert tulajdonosok

Így nyár elején, mint minden évben, a biciklivel díszített kiskertek tulajdonosai számára rengeteg házkörüli munka adódik az ültetéstől kezdve a korán érő biciklismeggy betakarításáig.

Sárhányó 45 perc alatt

Országúti bringasárhányóra volt szükségem, ezért körbeszaglásztam a város egy részét, hogy milyen a felhozatal. Nem valami nagy durranás, kicsit gazdagabb kínálatra számítottam. Van fekete, fehér, pepita, pink és még pár szín, de a típusok nagyjából egyformák.

Freecikli kiállítás

Nagyszerű hangulatban nyílt meg a Freecikli Budapest, a kerékpár kultúrtörténete című kiállítás a Kiscelli Múzeumban. A gyűjtők hozzájárulásával tényleg átfogó képet kaphatunk a XX. század történelméről, nem csak biciklis vonatkozásban. Ahogy megérkeztem, gyakorlatilag azonnal szétestem és rohangáltam körbe-körbe.

Bringatartó rendetleneknek

Ha az előszobádban már nem tudod megkülönböztetni a fogast a bicikliktől, illetve ha a határok már élesen nem különíthetők el, akkor valamit tenni kell. Én részemről meguntam, ezért eltökéltem magam, hogy legkésőbb ez év végéig rendet rakok, illetve először átnézem, milyen lehetőségek és eszközök állnak rendelkezésemre a probléma megoldására.

Lance és a fixikészítés művészete

2008 szeptemberében második alkalommal rendezte meg az RVCA és a Cinelli közösen a Pressure c. fixiművészeti kiállítását a texasi Austinban, melynek Lance Armstrong biciklisboltja, a Mellow Johnny’s adott helyet.

ORTLIEB High Visibility Line

ORTLIEB High Visibility Line 2014-től újabb vonalat vezet be az Ortlieb a láthatóság érdekében. Ez egy kritikus pontja a biztonságos közlekedésnek, különösen éjszaka, rossz időben és rossz látási körülmények között. A ruházati ipar már nagyon ráfeküdt a fényes fluoreszkáló kiegészítőkre,  úgy mint a mellények, kesztyűk, sapkák.
Kár lenne ekkora felülelteket mint, a hátsó táskánk, korménytáskánk nem a biztonságos közlekedésre használni.

Aktív utazások, izgalmas túrák az utazom.com szervezésében

Az utazom.com kalandtúrái valódi izgalmakat kínálnak, lenyűgöző tájakon, a legnagyobb biztonságban. Az aktívan eltöltött szabadidő nem csak életre szóló élményekkel és kellemes fáradtsággal ajándékozza meg az utazót, hanem kiváló közösséget is talál a túrákon részt vevő hasonló érdeklődésű társaságban az út alatt pedig évtizedes tapasztalattal rendelkező túravezetők figyelnek utasaink biztonságára. Az alábbi felsorolásban összeszedtük azokat az úttípusokat, ahol aktív utazásokon, izgalmas kalandokon vehetünk részt az utazom.com szervezésében. Gyalogtúrák
Leírás:

2. kísérlet- az összerakás kezdete

Ha őszinte akarok lenni, ebből a műveletből kimaradtam.

A városi bringázás tízparancsolata

A Bikemag összeszedte, mi elengedhetetlen ahhoz, hogy biztonságban kerekezhessünk székesfővárosunk utcáin. A városi kerékpározás tízparancsolata.

Bringával a föld alatt - Kalandok a Karavankákban

Karavankák - ismerősen csengett a név. Mint földrajzos tanultam az Alpok mészkőövezetéhez tartozó, Ausztria és Szlovénia határán emelkedő hegyláncról. Utazásaim során több alkalommal elhaladtam mellette, de legömbölyített formái, nem igazán keltették fel az érdeklődésemet. Míg egy nap a világhálón böngészve ráakadtam a következőre; Underground Biking!

Verseny a föld alatt! Underworld kupa

Ezúttal nem mászunk hófedte csúcsokra, nem fedezünk fel ismeretlen tájakat, nem járunk be messzi kontinenseket, még csak a nagyváros sem hagyjuk el. Cikkünk egy mountain bike eseményről számol be, ám annak a hegyekhez furcsa módon nem sok köze lesz.

Bikebase

Újra megnyitott a BikeBase. Rengeteg bicikli szokás szerint jó áron, de az áprilisi meglepetések mégis inkább a Brooks nyergek.

Bike kitchen-bringa a terítéken

“Nem az a legnagyobb jótétemény, ha megosztjuk gazdagságunkat embertársunkkal, hanem ha feltárjuk előtte a sajátját.”  A Bringakonyha története A Bike Kitchen Bu

Ortlieb víztárolók

Kedves Olvasók, A jó idő közeledtével, szeretnénk figyelmetekbe ajánlani, legfőképp a túrázóknak, az ORTLIEB kiváló minőségű hegesztett víztartályait, melyek rengeteg előnnyel szolgálhatnak.
Kialakításukban nagyon hasonlítanak a már jól bevált Dry Bagekhez. Jelenleg három táskája elérhető az ORTLIEB-nek, mindegyik más-más előnnyel.

Városi parasztbringa

Sajnálattal közlöm, hogy ez év június 17-én a Bianchim végleg beadta a kulcsot. Úgy 5 éve ismertük meg egymást, zaklatott körülmények közepette, amikor épp ellopták az előző bringámat. Csak egy órára mentem fel, de természetesen mire leértem,  a canga sehol.

Fröccsöntött bringák

A hetvenes évek készítsünk mindent, amit lehet műanyagból őrülete természetesen a bicikligyártásra is kiterjedt, és bár a piac azóta se igazolta vissza a plasztikbringák iránt érzett mérhetetlen igényét, időről időre mégis megjelennek különböző kísérleti modellek.

Luongo

A Luongo kerékpárbolt és szerviz új helyre, a Katona József utca 3. alá költözött. A hangulat továbbra is kedélyesen barátságos, viszont az a tény, hogy az új bolt, szemben a régi pincével, immár a földszinten kapott helyet, kifejezetten felemelő érzés.

Oldalak

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...