Bringa

Freecikli kiállítás

Nagyszerű hangulatban nyílt meg a Freecikli Budapest, a kerékpár kultúrtörténete című kiállítás a Kiscelli Múzeumban. A gyűjtők hozzájárulásával tényleg átfogó képet kaphatunk a XX. század történelméről, nem csak biciklis vonatkozásban. Ahogy megérkeztem, gyakorlatilag azonnal szétestem és rohangáltam körbe-körbe.

Fröccsöntött bringák

A hetvenes évek készítsünk mindent, amit lehet műanyagból őrülete természetesen a bicikligyártásra is kiterjedt, és bár a piac azóta se igazolta vissza a plasztikbringák iránt érzett mérhetetlen igényét, időről időre mégis megjelennek különböző kísérleti modellek.

A fekvőbiciklis sífutás alapjai

Valamilyen érthetetlen okból vonzódom a háztáji feltalálók emberi erővel meghajtott nagyszerű konstrukcióihoz, amelyek sorozatgyártásba talán soha nem kerülnek, de a hosszú évek eltökélt munkája, az elkötelezettség mindig megdobogtatja a szívem.

A küszöbön túli Budapest: a Vasmacska halsütő

A küszöbön túli Budapest sorozatban azokat az általunk nagyon kedvelt helyeket mutatjuk be, amit kerékpárral vagy gyalogszerrel a legjobb meglátogatni: ezek a helyek teszik igazán élhetővé a fővárost. Most az motoszkált a fejünkben: bringáznánk már egy jót, sőt, ennénk is egy finom halat: irány tehát a Vasmacska halsütő! Nyeregbe pattantunk, és kigurultunk a Népszigetre, ahol újra a jól megszokott kockás terítős hangulat és vidám, közvetlen kiszolgálás, valamint egy hatalmas hekk fogadott.

A Balatonon tekerj a Mámorig

A Balaton partján töltött napokat általában egy könnyű reggeli biciklizéssel illik kezdeni, annak érdekében, hogy felfedezzük a környékbeli vendéglátóegységeket a Somogy megyei dombok között.

Aktív utazások, izgalmas túrák az utazom.com szervezésében

Az utazom.com kalandtúrái valódi izgalmakat kínálnak, lenyűgöző tájakon, a legnagyobb biztonságban. Az aktívan eltöltött szabadidő nem csak életre szóló élményekkel és kellemes fáradtsággal ajándékozza meg az utazót, hanem kiváló közösséget is talál a túrákon részt vevő hasonló érdeklődésű társaságban az út alatt pedig évtizedes tapasztalattal rendelkező túravezetők figyelnek utasaink biztonságára. Az alábbi felsorolásban összeszedtük azokat az úttípusokat, ahol aktív utazásokon, izgalmas kalandokon vehetünk részt az utazom.com szervezésében. Gyalogtúrák
Leírás:

Én és a biciklim fotózás- 2010. szeptember 22, Kertem

„Ez az egyéniségem, és a személyes szabadságba vetett hitem szimbóluma.” Feltöltöttük (majdnem) az összes biciklis képet a harmadik Én és a Biciklim fotózásról ide, hogy örökké emlékezzünk 2010 nyarára. Köszönjük, hogy megint rengetegen eljöttetek, reméljük ti is nagy örömmel nézegetitek az eredményt!

Tekerjünk el sütiért! Bringás süteményező a Belvárosban!

Mindig is azokra néztem fel igazán, akik nem a konvencióknak megfelelve, kitaposott utat járva, hanem az álmakiat megvalósítva, újat alkotva élik az életük. Akik nem törődnek azzal, hogy csak a biztosra menjenek, hanem mernek kockáztatni, nem rettenve meg a lehetséges kudarctól vagy meg nem értettségtől. Az ilyen értékek mentén születő elképzelések tudnak valami korszakalkotót létrehozni,  így születnek az igazán nagy ívű gondolatok és kezdeményezések.

Phonebag

PhoneBag

Eurobike 2012 és a díjnyertes Kendu kerékpár

2012. augusztus 29-én tartották a németországi Friedrichshafenben az Eurobike díjátadó ünnepségét. Az Eurobike a legnagyobb kerékpáros expó, amelyen szerte a világból bemutatják a kétkerekűek gyártói az újdonságaikat, 2013-ra szóló fejlesztéseiket. Idén összesen 84 terméket díjaztak különböző kategóriákban. A Riese&Müller új kompakt hybrid elektromos kerékpárja, a Kendu is megkapta az áhított díjat.

Most akkor szabad kétszázzal bringázni?

A Millenáris tövében egy kellemes augusztusi délután arról beszélgettünk Nagy Gyurival, hogy lehetséges-e sebességi rekordot beállítani kis hazánkban biciklivel.

Bánkitó Fesztival

Mert Magyarország nem volt, hanem LET’S DANCE! A Bánkitó Fesztivál az egyetértés, a tolerancia, a civil összefogás és értékteremtés rendezvénye. 2011-ben harmadik alkalommal 3 napon keresztül települnek bringások, környezettudatos emberek, kisgyermekes családok, nyitott kreatívok és civilek a bánki tó festői szépségű partjára.

Freecikli kiállítás

FreeCikli – Égen-földön bringa 2011. augusztus 11. 18.00
Megnyitja: Tóth Spenót Zoltán (Hajtás Pajtás) és a Puszi Együttes

Bringatartó rendetleneknek

Ha az előszobádban már nem tudod megkülönböztetni a fogast a bicikliktől, illetve ha a határok már élesen nem különíthetők el, akkor valamit tenni kell. Én részemről meguntam, ezért eltökéltem magam, hogy legkésőbb ez év végéig rendet rakok, illetve először átnézem, milyen lehetőségek és eszközök állnak rendelkezésemre a probléma megoldására.

Csak szabályosan a pirosnál

Mi, kerékpározók nem feltétlenül tudjuk tartani az autók tempóját, ezért mire felgyorsítunk, már lehet is fékezni a következő sarkon a következő pirosnál. Vannak kereszteződések, ahol a párhuzamosan haladó gépjárművek egy-egy pirosát és zöldjét végig kell várnia a bringásnak, mire a második pirosnál a kerékpáros forgalmi lámpa végre rövid időre zöldre vált.

Újdonság Heiligenblutban! E-bike bérlés a Hunguest Hotelben

Ausztria legmagasabb csúcsa, a fenséges Grossglockner lábánán találjuk Heiligenblut hangulatos települését. A falu télen-nyáron igazi kalandközpontnak számít - télen a síelés, nyáron a hegyikerékpár és a hegymászás szerelmesei hódolhatnak itt kedvenc hobbijuknak. A Magas-Tauern vad csúcsai ölelik körbe a mesebeli települést - ezek a hegyek szebbnél szebb ösvényekkel és izgalmas kalandokkal várják az ide érkezőket.

Pasta bicicletta

A Bringakonyhában már dolgoznak az étlapon. Még nem lehet tudni pontosan, de feltételezhetően olaszos ízek kerülnek majd terítékre.

Én és a Biciklim fotózás 4

Először is köszönjük, hogy eljöttetek és kiálltatok a reflektorok elé! Továbbra is fontosnak tartjuk, hogy minél több kerékpárost lefotózzunk, és az elkészült remek képekkel megajándékozhassunk benneteket.

Én és a Biciklim a Házon kívülben

Az Én és a Biciklim május 5-én este vendégszerepelt az RTL klub Házon kívül című műsorában. Serdült Szilvia felkérésére, miszerint lenne-e kedvünk egy kicsit beszélni a városi biciklizésről, nem lehetett nemet mondanunk.

A Duna menti kerékpárút- Bécs és Pozsony között

Azt hiszem, véghezvittük a legjobb csütörtököt.  Igaz, korán kellett kelni, de az autópályán Bécs felé bepótoltam a kimaradt, alvással töltendő órákat.

Underworld Kupa

Bringáztál már Budapest alatt? A tavalyi évben nagy sikerrel debütált budapesti föld alatti hegyikerékpáros verseny 2011-ben is megrendezésre kerül. Az augusztus 13-i MOFÉM Underworld Kupa alkalmával megnyílnak Budapest egyébként zárt, sötét tárnái a bringások előtt, hogy mindenki részese lehessen a kalandnak!

Kerékpárbérlés Hollandiában

Ha megszületett az utazási cél kiválasztása, legtöbbször azt is eltervezzük, hogy az adott vidéket/várost hogyan, milyen keretek között szeretnénk „birtokba venni”. Gyalogosan vagy tömegközlekedve, esetleg autóval, vagy városnéző program segítségével barangoljuk be. Külföldön egyre több helyen bérelhető kerékpár, így magától értetődő volt, hogy Hollandiában mi is ezt tettük.

Bringával a Wachau-völgyben

A Duna völgyének a gyönyörű apátságáról híres Melk és a festői Krems városa között húzódó, szőlőföldekkel és gyönyörű kisvárosokkal tarkított vidékét hívják Wachau kultúrtájnak. A történelem és a kultúrtörténet sok fontos eseménye köthető ehhez a vidékhez, a willendorfi Vénusz termékenyég-istennőjének feltalálási helye és a Nibelung-ének hősi eposzának díszletei is itt találhatók. A völgyszoros legszebb városkája talán Dürnstein, a világoskék barokk templomtorony fölé magasodó romos várban Oroszlánszívű Richárd raboskodott a középkor idején. [utazom:csikkep:941]

Két keréken három gyerek

Ha kényelmes, elegáns városi bringát keresünk, akkor elég gyorsan Hollandiában találhatjuk magunkat. Amennyiben pénztárcánk engedi, hogy egy lepukkant autó árát kifizessük egy gyerekek szállításra alkalmas bicikliért, tricikliért, akkor viszont biztos, hogy egy holland gyártónál kötünk ki.

Bike kitchen-bringa a terítéken

“Nem az a legnagyobb jótétemény, ha megosztjuk gazdagságunkat embertársunkkal, hanem ha feltárjuk előtte a sajátját.”  A Bringakonyha története A Bike Kitchen Bu

Bringatúra Kanadában

A Pilisben vagy a Börzsönyben is klassz egy biciklitúra, de én megvallom őszintén, hogy nagyon kedvelem Toszkánát és a Duna-menti kerékpárutat is, pedig azok nem is kínálnak annyi kihívást, még egy Isztria kerékpártúra sem, mint ha Kanadában tekernénk egyet. Igaz, az előbb felsorolt helyeken csak arra kell figyelnünk, hogy el ne szalasszunk egy szép tájat vagy hangulatos vendéglátóhelyet, nem pedig arra, hogy keresztül ne gázoljunk egy grizzlyn. Yukon, Canada, mountain bike tour from H&I Adventures on Vimeo.

Seatpost-bag

Sziasztok, Kezemben tartom az Ortlieb 2013-as újdonságát a Seatpost-baget. A 2013-ban az Ortlieb az óceánkék színvilágot hozta be a palettájába és ezzel nem is lőttek nagyon mellé. Rögtön rendeltünk is ebből a színből egyet. Két méretben elérhető, egy kisebb 1.5 literes és egy kicsivel nagyobb 4 literes változatban, ki mire szeretné használni.
A kisebbnek 1.5 kg a maximális a terhelhetősége a nagyobbnak 2.5 kg. A 1,5 literes változatban kerékpáros kiegészítőket szerszámokat vihetünk hosszabb utakra, a 4 literes modell már egy hátizsákot is tud talánhelyettesíteni.

Rakdmegnyélen, avagy biciklisfutárok Budapesten

A futárok közössége a világon mindenütt egyforma. Hasonlóképpen öltöznek, viselkedésük kopírozható, de még a kikapcsolódási szokásaik is megfeleltethetők egymásnak.

Oldalak

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...