Bringa

ÉN ÉS A BICIKLIM fotózás

Minden bringást sok szeretettel várunk 2011. július 10-én 18 órától a Kertembe az ÉN ÉS A BICIKLIM fotózására. Cím: 1146 Budapest, XIV. kerület, Olof Palme sétány 3.

A küszöbön túli Budapest: a Vasmacska halsütő

A küszöbön túli Budapest sorozatban azokat az általunk nagyon kedvelt helyeket mutatjuk be, amit kerékpárral vagy gyalogszerrel a legjobb meglátogatni: ezek a helyek teszik igazán élhetővé a fővárost. Most az motoszkált a fejünkben: bringáznánk már egy jót, sőt, ennénk is egy finom halat: irány tehát a Vasmacska halsütő! Nyeregbe pattantunk, és kigurultunk a Népszigetre, ahol újra a jól megszokott kockás terítős hangulat és vidám, közvetlen kiszolgálás, valamint egy hatalmas hekk fogadott.

Utcai biciklijavító állomás

Miután az elmúlt években megkétszereződött a biciklisek száma, ezért a város vezetősége ingyenesen használható kerékpárjavító állomások kihelyezése mellett döntött, ezzel is megkönnyítve a bringások életét.

Balaton-felvidék kerékpártúra - képek és élmények

Szombaton kellemeset kerekeztünk a Káli-medencében. Révfülöpről indulva Köveskál falucskájába tekertünk, majd megmásztuk a Hegyes-tű csodálatos kilátást kínáló csúcsát. Innen a kővágóőrsi kőtengerhez vezetett az út, ahol kipróbáltuk az ingókövet és sütkéreztünk az őszi napfényben. Visszafelé megnéztük a köveskáli termelői piacot, majd tovább gurultunk Salföldre, ahol a természetvédelmi major után a gyönyörű erdei környezetben található pálos kolostorhoz túráztunk. Innen már nem sok volt hátra a Balaton partig, ahol már a kerékpártúra útvonalán érkeztünk meg Révfülöpre.

Én és a Biciklim a Házon kívülben

Az Én és a Biciklim május 5-én este vendégszerepelt az RTL klub Házon kívül című műsorában. Serdült Szilvia felkérésére, miszerint lenne-e kedvünk egy kicsit beszélni a városi biciklizésről, nem lehetett nemet mondanunk.

eBike sufni-tuning

Manapság már kismillió különböző márkájú, ám mégis hasonló tulajdonságokkal rendelkező elektromos kerékpár közül válogathatunk. Természetesen az alsó kategória, amit nevezzünk mondjuk Osános villanycangának, a legelterjedtebb.

Tavaszi csodák - tulipánmezők Hollandiában

Hollandia számatalan turisztikai látványossága közül a talán tulipánmezők a leghíresebbek. Tavasszal borul virágba az összes rét és mező: nárciszok, jácintok és tulipánok nyílnak hektárokon, kísérik a kerékpárutakat, díszitik a kerteket.  [utazom:csikkep:49653] A hollandiai kerékpáros hosszúhétvége túránkon mi is bejárjuk ezeket a csodálatos vidékeket. Addig íme néhány kedvcsináló fotó és egy kisfilm is. Tulip fields in Holland, Netherlands. April 2012. from Beekeeperstories on Vimeo.

Bringakávézó

És akkor a csajom azt mondta, hogy nem kell nekem kukorica, inkább egy kávét innék, amit az adott pillanatban meg is értettem, de a tény az volt, hogy a tóparton egy kukoricaárus saját készítésű Camping triciklije előtt bambultunk, és a vásárlási szándékunk elkerülhetetlennek tűnt.

Bringometria: Kerékpártárolás

Mindenkinek ismerős az érzés szerintem, útban van a bringa. Hová tegyük? Mindenki lehetőségei szerint próbálja elhelyezni a kerékpárt használaton kívül. Lehetséges helyek: Garázs Lakás Kerti tároló Erkély Terasz Pince Szerszámos Fal Hulladék tároló Babakocsi tároló Szomszéd lakása Szülők családi háza Közös osztatlan tulajdonú terek: lépcsőház, udvar, körfolyosó

Kerékpárral a londoni Olimpiára

Horváth Gyula és 11 éves kislánya, Fanni június 21-én indult útnak, hogy kikerekezzenek a londoni Olimpiára. Július 29-én megérkeztek Londonba. Gratulálunk!

Rakdmegnyélen, avagy biciklisfutárok Budapesten, 2. rész

A nagy biciklisrendezvények lassan már elfogadott események egy városlakó életében. 2010 májusában például Budapesten rendezték a biciklisfutár Európa-bajnokságot. De világbajnokság helyszíne is volt már Budapest, 2001-ben.

Hogyan válasszunk összecsukható kerékpárt?

Beszéljünk kicsit a mindennapi életünket kényelmesebbé tevő folding vagyis összecsukható kerékpárokról. Itt is igaz minden alapvető kerékpár vásárlási tanács: 20-60.000 Ft-ért még nem kapjuk meg a legmagasabb kategóriát, sőt a komolyabb márkákból a belépő modellek is ennek a többszörösébe kerülnek. Nagyon sok szempont szerint tudunk kategorizálni, mi megpróbálunk most egy pár fontosabb irányt és szempontot figyelembe véve segíteni.

Kerékbár: biciklis pihenő a Káli-medence legszebb dombján

A Balaton-felvidék az egyik kedvenc biciklitúra helyszínünk, pedig sok felé pedáloztunk már a világban, bejártuk Toszkánát vagy Provencet is kerékpárral: mégis ide húz vissza legjobban a szívünk. Köveskál települése csodálatos pannon tájon fekszik, s ha a település közepén található kereszteződésben délnek, a Balaton irányába fordulunk, akkor néhány tíz métert megtéve a kővágőörsi úton, bal kezünk felől egy kellemes kertre leszünk figyelmesek. Ez a Kerékbár, a Káli-medence legszebb kilátást kínáló dombján pihenhetjük ki a tekerés fáradalmait.

Aktív utazások, izgalmas túrák az utazom.com szervezésében

Az utazom.com kalandtúrái valódi izgalmakat kínálnak, lenyűgöző tájakon, a legnagyobb biztonságban. Az aktívan eltöltött szabadidő nem csak életre szóló élményekkel és kellemes fáradtsággal ajándékozza meg az utazót, hanem kiváló közösséget is talál a túrákon részt vevő hasonló érdeklődésű társaságban az út alatt pedig évtizedes tapasztalattal rendelkező túravezetők figyelnek utasaink biztonságára. Az alábbi felsorolásban összeszedtük azokat az úttípusokat, ahol aktív utazásokon, izgalmas kalandokon vehetünk részt az utazom.com szervezésében. Gyalogtúrák
Leírás:

Bar-Ker

„Cégünk 1997-ben alakult, ezt az üzletünket családi vállalkozásban 2000-ben nyitottuk. Vásárlóink egyedi igényeit is rugalmasan teljesítjük.” Itt lehet a legmegbízhatóbb (unalmas) bicikliket venni, amikhez 10 (egy nullát levettem) évig nem kell hozzányúlni.

A Népszigeten jól áll az idő

Valamilyen érthetetlen okból a Duna pesti partján ritkán kalandoznak a biciklisek észak felé a még meghódítatlan, vadregényes tájak után kutatva, pedig erre van a belvároshoz legközelebbi „természetes” zöld övezet, ahol nyugodtan gyönyörködhetünk a naplementében.

Kerékpározáshoz hordjunk sisakot!

A bringás sisak kérdése minden alkalommal heves érzelmeket szül. Majdnem olyan, mint a férfiszandál: a társadalom egy része mélyről jövő megvetéssel néz rá, miszerint ilyet igazi férfi soha, de soha nem venne fel. De most vegyük a következő szituációt: Normafáról száguldok lefelé az Eötvös utcán körülbelül 60-70 km/h-val. Esetleg elém fordul egy előivigyázatlan sofőr, lehet nem is tolja ki az útra csak az autó orrát: biztos, hogy a motorháztetőn átbucskázva öt-hat métert fogok repülni a levegőben, majd a nem túl puha aszfaltra érkezve szánkázok még néhány métert.

Első kísérlet-Moser

Az 1. kísérlet ápr.10.-máj.10.  Az 1. kísérletből megtanultam, hogy a bringaépítés elsősorban azt jelenti, hogy rohangálsz mint a mérgezett egér boltból-boltba, és kombinálsz.

Lance és a fixikészítés művészete

2008 szeptemberében második alkalommal rendezte meg az RVCA és a Cinelli közösen a Pressure c. fixiművészeti kiállítását a texasi Austinban, melynek Lance Armstrong biciklisboltja, a Mellow Johnny’s adott helyet.

Csak szabályosan a pirosnál

Mi, kerékpározók nem feltétlenül tudjuk tartani az autók tempóját, ezért mire felgyorsítunk, már lehet is fékezni a következő sarkon a következő pirosnál. Vannak kereszteződések, ahol a párhuzamosan haladó gépjárművek egy-egy pirosát és zöldjét végig kell várnia a bringásnak, mire a második pirosnál a kerékpáros forgalmi lámpa végre rövid időre zöldre vált.

Bringatúra Kanadában

A Pilisben vagy a Börzsönyben is klassz egy biciklitúra, de én megvallom őszintén, hogy nagyon kedvelem Toszkánát és a Duna-menti kerékpárutat is, pedig azok nem is kínálnak annyi kihívást, még egy Isztria kerékpártúra sem, mint ha Kanadában tekernénk egyet. Igaz, az előbb felsorolt helyeken csak arra kell figyelnünk, hogy el ne szalasszunk egy szép tájat vagy hangulatos vendéglátóhelyet, nem pedig arra, hogy keresztül ne gázoljunk egy grizzlyn. Yukon, Canada, mountain bike tour from H&I Adventures on Vimeo.

Bringamix

Lassan egyre ritkábban lehet olyan kerékpárüzletre akadni, ahol egymás mellett sorakoznak a szebbnél szebb klasszikus országúti biciklik.

Formabontó kerékpárok

Az idén ősszel is megrendezték az Oregon Manifest pályázatot, amelynek célja arra ösztönözni a vállalkozó kedvű kerékpárépítőket, hogy minél több funkcionális megoldást találjanak a biciklivel való szállításra, hiszen jóval több minden (és mindenki) mozdítható meg bringával, mint ahogyan azt gondolni szokás.

Városi parasztbringa

Sajnálattal közlöm, hogy ez év június 17-én a Bianchim végleg beadta a kulcsot. Úgy 5 éve ismertük meg egymást, zaklatott körülmények közepette, amikor épp ellopták az előző bringámat. Csak egy órára mentem fel, de természetesen mire leértem,  a canga sehol.

Az első kísérlet- Moser kritika videó

Mentem a szakikhoz, a Bajnokba rövid véleményezésre. Szerintem hármas fölét kaptam. Megvizsgálták, megszakértették, aztán zsűriztejk

Serin kisasszony és a Budapest bringás sapkák

Serin Zsuzsi bringás divattervező műhelyében, ahogy azt nagyjából már sejthetjük, a padlótól a plafonig különböző textíliák lógnak és varrógépek, vasalógépek, és biciklik állnak.

Pannonrider Öcsém!

Mint arról már tavaly szeptemberben beszámoltunk, közeledik a PannonRider tavaszi bemutatkozása a nagyközönség számára. Három modellel rukkolnak elő a szezon kezdetére.

Kerékpárbérlés Hollandiában

Ha megszületett az utazási cél kiválasztása, legtöbbször azt is eltervezzük, hogy az adott vidéket/várost hogyan, milyen keretek között szeretnénk „birtokba venni”. Gyalogosan vagy tömegközlekedve, esetleg autóval, vagy városnéző program segítségével barangoljuk be. Külföldön egyre több helyen bérelhető kerékpár, így magától értetődő volt, hogy Hollandiában mi is ezt tettük.

A CatEye új GPS kamerája

Ebbe a kis kütyübe majdnem mindent belepakoltak, amit csak lehetett. GPS, fényképezőgép, kamera. Ez utóbbi funkció ugyan képminőségben messze elmarad a GoPro-tól, cserébe viszont a túránk összes adatát letölthetjük a számítógépünkre.

Blue Cet Sport

Itt tudsz bringát venni, ha életbevágóan fontos. Láttam pár csinos darabot. Érdemes bejönni és körülnézni, mert beleszaladhatsz egy azonnali tulajonlásra késztető, ösztönökre ható kerékpárba... Tökéletes hely a használt bringavásárlásra Budapesten (Ausztria, Kapuvár, Tapolca stb. után) leszámítva, hogy mindent egy tízessel fölélőnek.

Oldalak

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...