Bringa

Eurobike 2012 és a díjnyertes Kendu kerékpár

2012. augusztus 29-én tartották a németországi Friedrichshafenben az Eurobike díjátadó ünnepségét. Az Eurobike a legnagyobb kerékpáros expó, amelyen szerte a világból bemutatják a kétkerekűek gyártói az újdonságaikat, 2013-ra szóló fejlesztéseiket. Idén összesen 84 terméket díjaztak különböző kategóriákban. A Riese&Müller új kompakt hybrid elektromos kerékpárja, a Kendu is megkapta az áhított díjat.

Freecikli kiállítás

FreeCikli – Égen-földön bringa 2011. augusztus 11. 18.00
Megnyitja: Tóth Spenót Zoltán (Hajtás Pajtás) és a Puszi Együttes

Bajnok

„A boltban fixie, single-speed alkatrészek és tartozékok, illetve kerékpárok vannak. Ezek szervizelése és építése is itt van.” Néha lehet biciklit venni. Ne ott kezdd, mert meghalsz. Azonnal roló, ha készületlen vagy. Sokáig nézegesd a honlapjukat, hogy mit akarsz, és még akkor se tudod a tutit.

Aktív utazások, izgalmas túrák az utazom.com szervezésében

Az utazom.com kalandtúrái valódi izgalmakat kínálnak, lenyűgöző tájakon, a legnagyobb biztonságban. Az aktívan eltöltött szabadidő nem csak életre szóló élményekkel és kellemes fáradtsággal ajándékozza meg az utazót, hanem kiváló közösséget is talál a túrákon részt vevő hasonló érdeklődésű társaságban az út alatt pedig évtizedes tapasztalattal rendelkező túravezetők figyelnek utasaink biztonságára. Az alábbi felsorolásban összeszedtük azokat az úttípusokat, ahol aktív utazásokon, izgalmas kalandokon vehetünk részt az utazom.com szervezésében. Gyalogtúrák
Leírás:

40.000 kilométeres nászút

Már több mint egy éve, 2011. június 11-én indult el Árpi és Zita világ körüli bringás Nászútjára. Gratulálunk nekik ez alkalomból! Árpiék azóta már Indiát is elhagyták, Nepálban járnak. Ha még nem olvastál Róluk/Tőlük, pár szó arról, miért is kezdték el, mi motiválja őket: Mondanivalónk Úgy gondoltuk, hogy ez az utunk már lesz akkora vállalkozás, hogy érdemes legyen arra, hogy felhívjuk vele a figyelmet néhány szerintünk fontos dologra. Három témát szeretnénk kiemelni, melyeket szeretnénk a zászlónkra tűzve magunkkal vinni erre az útra, így eljuttatni minél több emberhez. Ezek a következők:

Bringatúra a Balatonon - Keszthelyi-öböl kerülés

A Nyugat-Balatoni turisztikai iroda és Tar László kedves invitálására az ősszel három kiváló napot tölthettünk Keszthelyen. A város környékén tettünk nagyon emlékezetes kerékpártúrákat. A túravezetőnk Ángyán Ferenc mellesleg kerékpár-kereskedő, és kerékpár szervízt is üzemeltet Keszthelyen.

Hybrid, pedelec, elektromos és társai

Mivel a hibrid még elég új dolog Magyarországon, ezért van még bőven félreértés a témával kapcsolatban. Mai Bringometria rovatunkban a hybrid, pedelec, elektromos és villany kerékpárokkal fogunk foglalkozni kicsit. Mivel a téma nagyon nagy, ezért egy cikkben nem tudunk mindenre kitérni, hiszen könyvet lehetne írni az egész pedelec irányzatból.

Ortlieb kerékpáros táskák

Miért szeretjük a Roller City családot? Mert jó árú, így nem csak az extrém túrázók számára lehet elérhető.  Mert az Ortlieb belépőmodelljét praktikusan használhatod városi bringázáshoz is: a táskapárok külön-külön is használhatóak, és hátulra is felteheted akár a kisebb típust is, ezért a kisebb túrákhoz vagy a városi ingázáshoz is praktikus. Nem utolsó szempont, hogy táskák felrakása nagyon egyszerű a csomagtartóra, és egy plusz vállpánttal féloldalasan "gyalogos üzemmódban" is kényelmesen szállítható.

Hogy mi az a Tweed Run?

A 2009-ben alapított Tweed Run lényege, hogy hagyományos angol kerékpáros öltözetben jelennek meg a résztvevők a csoportos tekerésen, lehetőleg klasszikus kerékpáron.

Sanghaji biciklik

Volt egy kép a fejemben Kínáról, ahogy egymillió ember bringázik reggelente a munkába. Az utcák a biciklik ciripelésétől hangosak, sehol egy kocsi, egy busz vagy gyalogos. Csak bringa.

Nagymosás a Csepelboltban

Gyakran előfordul velünk bringásokkal, hogy a kerékpárra rakódott retek mennyisége olyannyira elborzaszt bennünket, hogy inkább nem csinálunk semmit, mert belátjuk, hogy a tisztaságért folytatott harcot már hónapokkal ezelőtt elveszítettük. Mit tehet ebben az esetben az ember? Városlakóként, kert hiányában fogja, és egy nagy lélegzetet véve beállítja a kádba a kerékpárját.

Ortlieb Back Roller City vízálló kerékpáros-táska

A biciklitúra jó dolog. Míg el nem kezd ömleni az eső. A nyári zivatar még frissítő is lehet: azt azonban nem köszönjük meg, ha este, mikor már hűvösebb van, az átázott ruháinkat kell majd magunkra húzni, nem is beszélve a nyirkos hálózsák meztelencsiga-tapintású felületéről. Egyértelmű hát, hogy nem csak saját magunkat kell megvédenünk az időjárás viszontagságaitól, hanem a felszerelésünket is. Erre a legalkalmasabbak a német Ortlieb cég teljesen vízálló, roppant erős és különlegesen kopásálló anyagból készült bringatúra-táskái.

Balaton-felvidék kerékpártúra - Az ősz legszebb fényei

A Balaton-felvidék Magyarország egyik legszebb tájegysége. A legjobban úgy fedezhetjük fel ezt a csodálatos vidéket, ha kerékpárra pattanunk, és egy könnyű túra keretében bejárjuk a környék leghíresebb geológiai és kulturális nevezetességeit. Egynapos kerékpártúránkat akár gyermekek is teljesíteni tudják, ők különösen értékelni fogják a salföldi major ősmagyar háziállatait, a felnőttek pedig a kővágóőrsi kőtengert és a salföldi pálos kolostort. A túraprogram:

Villányi hétvége: bor és bringa

Ezen a hétvégén az utazom.com és a Bor+ nyílt, ingyenes bringatúrát szervez Villányba. A villányi borvidéket bejáró hétvége programját alább olvashatjátok. Egyik leghíresebb és leghangulatosabb borvidékünk a mediterrán ízeket és illatokat kínáló Villány. E kiváló tavaszi hétvégén április 27-28.-án kerékpár nyergében fedezzük fel a Villányi-borvidéket. Megmásszuk majd másnap körbetekerjük a híres Szársomlyó hegyet is és ellátogatunk Siklósra is. Bázisunk a Csillagvölgy pincészet lesz, itt veszünk részt egy kellemes borkóstolón szombat este. Az eseményre itt tudsz jelentkezni...

Az ötödik Én és a Biciklim fotózás képei!

Végre! Megvan! Elkészült! Megérkeztek az Én és a Biciklim fotózás képei, amelyet immár ötödik alkalommal rendeztünk meg, ezúttal a Bringamánia napon a Velodromban. Az Én és a Biciklim rajongói oldalán a csodás fotók láthatók, tetszikelhetők, megoszthatók. Mert jó, ha mindenki látja: jók vagyunk és szépek, ha kerékpárunkkal együtt fotózkodunk.

A BAM Bringásreggelivel ünnepelt

Bringázz a munkába, és útközben közben reggelizz egy jót! Ennek a meghívásnak nem lehetett ellenállni, ezért egy kiadós kurflival bringáztunk ezen a gyönyörű reggelen a munkába. A Gödörnél elfogyasztottuk a fahéjas kiflit, az üdítőt, és azzal a lendülettel tekertünk is át a Batthyány térre, hogy a kerékpárosok között még ott is napfürdőzhessünk egy kicsit.

Eurobike 2014 Source

Kedvenc szandál és vízszállító márkánk sem tétlenkedett az utóbbi években, de a nagyon jó hírű szandálok mellett talált még fejlesztési területet a kínálatában. A Glass Like Technology után idénre illetve 2015-re további újdonságok készültek.

Hogy kerül 100 bicikli egy műterembe?

Ha valaki abban a szerencsében részesül, hogy egy jó órát eltölthet Roskó Gábor műtermében, az tegye össze mindkét kezét, és rebegjen egy csendes köszönömöt az ég felé pislogva. Egy szóval bámulat, de ezt előre nem tudhattam, ezért csak úgy lazán próbáltuk az Andrással betolni a bringáinkat az előszobába, ami nem volt könnyű feladat, mert már legalább öt másik parkolt előttünk.

I. Utolsó Critical Mass Budapest - április 30.

"Az "utolsó"-tól ne ijedj meg. Annyit szeretnénk ezzel éreztetni, hogy a budapesti Critical Mass legfőbb célja a kerékpáros közlekedést választók kritikus tömegének elérése volt, és ezt a célt minden körülmény ellenére elérte. Budapesten ez a folyamat megállíthatatlan, az örömköröket futjuk.

Kerékpárral a londoni Olimpiára

Horváth Gyula és 11 éves kislánya, Fanni június 21-én indult útnak, hogy kikerekezzenek a londoni Olimpiára. Július 29-én megérkeztek Londonba. Gratulálunk!

Várak szép rút kiskacsája – a balatonszentgyörgyi Csillagvár

A Csillagvár hallatán megremegett a lábam. Vááár? Egy kétnapos balatoni körtúra végére a kevésbé edzett vádlik felvisítanak a szó hallatán, hiszen minden valamire való várhoz egy minimum 10 %-os emelkedő vezet... Kellemes meglepetés éri azonban a meggyötört, de kultúrára éhező kerekezőt: a balatonszentgyörgyi Csillagvár felé még déli napsütésben is könnyű a terep, és a várpince hűs levegőjéért csak néhány km-rel kell többet tekerni.

Én és a Biciklim fotózás 4

Először is köszönjük, hogy eljöttetek és kiálltatok a reflektorok elé! Továbbra is fontosnak tartjuk, hogy minél több kerékpárost lefotózzunk, és az elkészült remek képekkel megajándékozhassunk benneteket.

Bringázz a munkába-esemény a Gödörben

László János és a Média Allstars hétfő délután a Gödörben rövid, ámde annál szórakoztatóbb happeninggel hívta fel a nagyérdemű figyelmét a biciklizés fontosságára.

Én és a Biciklim a Házon kívülben

Az Én és a Biciklim május 5-én este vendégszerepelt az RTL klub Házon kívül című műsorában. Serdült Szilvia felkérésére, miszerint lenne-e kedvünk egy kicsit beszélni a városi biciklizésről, nem lehetett nemet mondanunk.

ÉN ÉS A BICIKLIM fotózás

Minden bringást sok szeretettel várunk 2011. április 30-án A Dürer Kertbe 19-órától az ÉN ÉS A BICIKLIM fotózására.

Minden bringást sok szeretettel várunk 2011. július 10-én 18 órától a Kertembe az ÉN ÉS A BICIKLIM fotózására. Cím: 1146 Budapest, XIV. kerület, Olof Palme sétány 3.

Toronto - a kerékpáros világváros

Toronto - nyüzsgő, multikulturális metropolisz, Ontario tartomány fővárosa.  Kanada legnagyobb, pörgős, csillogó világvárosa Faludy György választott otthona volt - máig egy park őrzi Torontóban híres költőnk emlékét. Ma már nem számít akkora kihívásnak ide eljutni, mint az ő idejében - csak felpattanunk egy közvetlen járatra és könnyedén repülhetünk Budapestről Torontóba.

Bringaépítés

ÉN ÉS A BICIKLIM „Ez az egyéniségem, és a személyes szabadságba vetett hitem szimbóluma.” Sziasztok, Lázár vagyok és megcsinálom a legjobb pesti bringát.

Oldalak

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...