Bringa

Bicikliparkoló tervek a nagyvilágból

Világszerte egyre nagyobb figyelmet kap a biciklizés mint alternatív közlekedési eszköz a nagyvárosok problémáinak lehetséges megoldására. A kerékpározáshoz megfelelő infrastruktúra kialakítása már évek óta foglalkoztatja az építészeket, formatervezőket.

II. János Pál pápa kerékpárjai

Ernesto Colnago a következő szavakkal emlékszik vissza a II. János Pál pápa számára épített kerékpárral kapcsolatos eseményekre: „1979-ben építettük ezt az aranyozott kerékpárt II. János Pál pápa számára. Rendkívüli nap volt, amikor a Vatikánba mentünk átadni neki. Nagyon megindító pillanat volt számomra. Az egész családom velem tartott, Paolo fivérem és Alessandro fia.

Bécstől Pozsonyig fixivel - The Slovakia Experiment 2.rész

Fló:A hídon átérve fura dologra lettem figyelmes. Kerékpárutakhoz igen kevéssé szokott agyammal nehezen bírtam felfogni, miért kanyarodik az egyértelműnek tűnő helyett mindenki a homlokegyenes irányba. Mint később kiderült, az osztrák kerekesek annyira el vannak kényeztetve bringautakkal, hogy ha látnak egyet, muszáj ráhajtaniuk.

Télen nyáron bringaszezon

Lassan a bringaszezon végére érünk, úgyhogy a bicikliket jó alaposan zsírozzuk le, és tegyük el a lekvárok mellé úgy hét hónapra júniusig. De miért is? Ha valaki bringás, akkor nem nagyon töpreng azon, hogy melyik szezonnak van vége, vagy melyik kezdődik, egyszerűen úgy öltözik, ahogy azt az időjárás kívánja. Van, aki azért nem biciklizik télen, mert hideg van.

Villány: bor és kerékpártúra

Villány: már a dallamos név hallatán is összeszorul a szívünk- hányszor eresztettük már ki ennek a tájegységnek palackba zárt gazdagságát, illatok, ízek, zamatok formájában egy jól sikerült beszélgetés vagy egy kiváló vacsora, meghitt pillanat méltó kísérőjeként vagy hangulatfokozójaként. Izgatottan vártam, hogy feltűnjön a horizonton a Szársomlyó jellegzetes kúpja: ez már jelzi, hogy közel járunk a Villányi borvidékhez.

Szezonnyitó kerékpártúra a Pilisben

A Pilisben tekertünk a hétvégén. Meg a Visegrádi-hegységben. A zord időt beígérték, szerencsére az erdő és a hegyek elzártak a szélfúvás nagy részétől, így csak a menetszél borzolta a hajunk. A tavaszi erdő a legszebb arcát mutatta: friss zöld levelet bontó tölgyek és virágzó aljnövényzet kísért utunkon.

Bor, mámor, Bénye 2012: Fesztivál az erdőbényei kertekben - bringatúra

Erdőbényét nagyon szeretjük. A kedvencem, ahogy Tolcsva felől érkezünk(mert mondjuk elsztoriztuk a 37es főúton a bényei leágazót) és az kevésbé jó minőségű út okán szép lassan haladunk: van időnk a tájban gyönyörködni. A zöld hegyek között a Mulató-domb oldalában elterülő kis falu templomtornyai messziről világítanak. A csendes kis település  Bor, mámor... Bénye fesztiválon csak egy kicsit lesz hangosabb: a látogatók és a fellépők is természetesen símulnak bele a közösség életébe, mintha mindig is itt tevékenykedtek volna.

A Népszigeten jól áll az idő

Valamilyen érthetetlen okból a Duna pesti partján ritkán kalandoznak a biciklisek észak felé a még meghódítatlan, vadregényes tájak után kutatva, pedig erre van a belvároshoz legközelebbi „természetes” zöld övezet, ahol nyugodtan gyönyörködhetünk a naplementében.

Vaude Augsburg: a városi bringás táska

A kerékpáros táskák általában a bringatúrák állandó résztvevői. De a mindennapi életben is jól jön néha, ha a cuccaink nem a hátunkat húzzák, hanem a csomagtartóra csatolhatóak. Egészen a munkahelyig működik a bringatúrákra használt verzió is, ott azonban gondban vagyunk, hiszen ezek a változatok nem a mindennapi használatra lettek kialakítva.

A városi bringázás tízparancsolata

A Bikemag összeszedte, mi elengedhetetlen ahhoz, hogy biztonságban kerekezhessünk székesfővárosunk utcáin. A városi kerékpározás tízparancsolata.

Kerékpározáshoz hordjunk sisakot!

A bringás sisak kérdése minden alkalommal heves érzelmeket szül. Majdnem olyan, mint a férfiszandál: a társadalom egy része mélyről jövő megvetéssel néz rá, miszerint ilyet igazi férfi soha, de soha nem venne fel. De most vegyük a következő szituációt: Normafáról száguldok lefelé az Eötvös utcán körülbelül 60-70 km/h-val. Esetleg elém fordul egy előivigyázatlan sofőr, lehet nem is tolja ki az útra csak az autó orrát: biztos, hogy a motorháztetőn átbucskázva öt-hat métert fogok repülni a levegőben, majd a nem túl puha aszfaltra érkezve szánkázok még néhány métert.

Underworld Kupa

Bringáztál már Budapest alatt? A tavalyi évben nagy sikerrel debütált budapesti föld alatti hegyikerékpáros verseny 2011-ben is megrendezésre kerül. Az augusztus 13-i MOFÉM Underworld Kupa alkalmával megnyílnak Budapest egyébként zárt, sötét tárnái a bringások előtt, hogy mindenki részese lehessen a kalandnak!

Bringás falmatrica

A minap nézelődtem egy irodaszereket forgalmazó üzletben, amikor megláttam egy polcot falmatrica felirattal. Na jó, de mi az, hogy falmatrica? Falra ragasztható matrica, de minek? Aztán beugrott, hogy a nyolcvanas években arattak a trópusi tájat ábrázoló óriás poszterek-tapéták, a lakás egyik falán, érthető okokból általában a kinyitható franciaágy fölött.

Bringometria: Mit, mennyiért?

Nemrégiben felvetettük a lehetőségét egy cikksorozatnak a mai napig látható félreértések és tévedések miatt. Íme hát, kezdjük is rögtön a sokaknak legnehezebb kérdéskörrel: Mit és mennyiért érdemes vásárolni?

A küszöbön túli Budapest: a Vasmacska halsütő

A küszöbön túli Budapest sorozatban azokat az általunk nagyon kedvelt helyeket mutatjuk be, amit kerékpárral vagy gyalogszerrel a legjobb meglátogatni: ezek a helyek teszik igazán élhetővé a fővárost. Most az motoszkált a fejünkben: bringáznánk már egy jót, sőt, ennénk is egy finom halat: irány tehát a Vasmacska halsütő! Nyeregbe pattantunk, és kigurultunk a Népszigetre, ahol újra a jól megszokott kockás terítős hangulat és vidám, közvetlen kiszolgálás, valamint egy hatalmas hekk fogadott.

VDesign

Kerékpárbolt, kölcsönző és néha szerviz, de egyre inkább a VDesign kreatív alkotóműhely található az Erzsike (Platán, Döbrentei) söröző szomszédságában a Várkert rakpart 15. alatt.

Én és a biciklim fotózás- 2010. szeptember 22, Kertem

„Ez az egyéniségem, és a személyes szabadságba vetett hitem szimbóluma.” Feltöltöttük (majdnem) az összes biciklis képet a harmadik Én és a Biciklim fotózásról ide, hogy örökké emlékezzünk 2010 nyarára. Köszönjük, hogy megint rengetegen eljöttetek, reméljük ti is nagy örömmel nézegetitek az eredményt!

Formabontó kerékpárok

Az idén ősszel is megrendezték az Oregon Manifest pályázatot, amelynek célja arra ösztönözni a vállalkozó kedvű kerékpárépítőket, hogy minél több funkcionális megoldást találjanak a biciklivel való szállításra, hiszen jóval több minden (és mindenki) mozdítható meg bringával, mint ahogyan azt gondolni szokás.

Hybrid, pedelec, elektromos és társai

Mivel a hibrid még elég új dolog Magyarországon, ezért van még bőven félreértés a témával kapcsolatban. Mai Bringometria rovatunkban a hybrid, pedelec, elektromos és villany kerékpárokkal fogunk foglalkozni kicsit. Mivel a téma nagyon nagy, ezért egy cikkben nem tudunk mindenre kitérni, hiszen könyvet lehetne írni az egész pedelec irányzatból.

Rakdmegnyélen, avagy biciklisfutárok Budapesten, 2. rész

A nagy biciklisrendezvények lassan már elfogadott események egy városlakó életében. 2010 májusában például Budapesten rendezték a biciklisfutár Európa-bajnokságot. De világbajnokság helyszíne is volt már Budapest, 2001-ben.

Kerékpáros zenekar

Fura és egyben gyönyörű látvánnyal lepte meg a kerékpárrajongókat a Holland Királyi Hadsereg kerékpáros zenekara, akiket The Dutch Army Cycling Band néven ismer a nagyközönség.

Aktív utazások, izgalmas túrák az utazom.com szervezésében

Az utazom.com kalandtúrái valódi izgalmakat kínálnak, lenyűgöző tájakon, a legnagyobb biztonságban. Az aktívan eltöltött szabadidő nem csak életre szóló élményekkel és kellemes fáradtsággal ajándékozza meg az utazót, hanem kiváló közösséget is talál a túrákon részt vevő hasonló érdeklődésű társaságban az út alatt pedig évtizedes tapasztalattal rendelkező túravezetők figyelnek utasaink biztonságára. Az alábbi felsorolásban összeszedtük azokat az úttípusokat, ahol aktív utazásokon, izgalmas kalandokon vehetünk részt az utazom.com szervezésében. Gyalogtúrák
Leírás:

Gödörbringa

A belváros szívében a Gödör előtt szépen sorba rendezett egyforma kerékpárokból első ránézésre megállapítható, hogy egy amolyan turisztikai kerékpárkölcsönzővel van dolgunk. Ezért aztán különösebb izgalom nélkül tekertem el mellette nap mint nap, még akkor is, amikor pár hónapja konkrétan a tó mellett kaptam defektet.

Underworld Kupa- Módos és Szalay lett az alvilág ura!

Szombaton második alkalommal került megrendezésre a MOFÉM Underworld Kupa, melynek a kőbányai Merkapt Maraton Sportközpont és az alatta található pincerendszer adott otthont. A nők versenyét Módos Gabriella (Merida Maraton Team-CST), az elit férfiak futamát pedig Szalay Péter nyerte (X2S).

Bringatúra a Balatonon - Keszthelyi-öböl kerülés

A Nyugat-Balatoni turisztikai iroda és Tar László kedves invitálására az ősszel három kiváló napot tölthettünk Keszthelyen. A város környékén tettünk nagyon emlékezetes kerékpártúrákat. A túravezetőnk Ángyán Ferenc mellesleg kerékpár-kereskedő, és kerékpár szervízt is üzemeltet Keszthelyen.

Bike kitchen-bringa a terítéken

“Nem az a legnagyobb jótétemény, ha megosztjuk gazdagságunkat embertársunkkal, hanem ha feltárjuk előtte a sajátját.”  A Bringakonyha története A Bike Kitchen Bu

ÉN ÉS A BICIKLIM fotózás

Minden bringást sok szeretettel várunk 2011. július 10-én 18 órától a Kertembe az ÉN ÉS A BICIKLIM fotózására. Cím: 1146 Budapest, XIV. kerület, Olof Palme sétány 3.

Via ferrata kalandok, különleges kerékpártúrák - ingyenes vetítés

2015 legkalandosabb via ferrátáiról és kerékpártúráiról szól következő különleges, felszerelésbemutatóval is egybe kötött előadásunk. A vetítést 2015. február 6.-án, 18:00 órától, Budapesten, az V. kerületben, a Szép utca 2. szám alatt található épületben, az Uniqua Plaza második emeleti konferenciatermében tartjuk. Az eseményre itt jelentkezhetsz... Az eseményre itt jelentkezhetsz... Radics Ákos előadása során bemutatjuk a via ferrata túrákhoz használt biztosítóeszközök használatát és kedvcsináló vetítés keretében megnézzük, hogy az Alpok milyen gyönyörű tájai fedezzük fel az idén.

Az örök világosság fényeskedjen: a bringádon!

A sisak viselése volt az első komolyabb lépésem a felnőtt módon, felelősséggel gondolkodás és bringás közlekedés rögös útján. A következő a megfelelően kivilágított kerékpár kérdésköre. A közvilágítással jól ellátott fővárosiak gyakran, főleg designszempontokkal megtámogatott ellenérzéssel viseltetnek ha csillogó kétkerekűről a villogó lámpát hiányolja a közeg. De józan érvek mentén persze mindenki belátja: fontos, hogy látszódjunk, így piros-fehéren jelez a legtöbb sötétben kerekező első és hátsó fertálya is.

Oldalak

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...