Bringa

A világ legkirályabb Campingja

Csak nézzük egy kicsit nyugodtan, és próbáljuk meg feldolgozni a látottakat. Vegyünk egy nagy levegőt, és gondoljunk James D. Moholy barna öltönyeire, amik a szekrényben állnak. Majd 10-1-ig módszerrel menjünk le alfába, és merengjünk el a pesti aszfalton. Tekintetünk és elménk is lassan megnyugszik.

Aktív utazások, izgalmas túrák az utazom.com szervezésében

Az utazom.com kalandtúrái valódi izgalmakat kínálnak, lenyűgöző tájakon, a legnagyobb biztonságban. Az aktívan eltöltött szabadidő nem csak életre szóló élményekkel és kellemes fáradtsággal ajándékozza meg az utazót, hanem kiváló közösséget is talál a túrákon részt vevő hasonló érdeklődésű társaságban az út alatt pedig évtizedes tapasztalattal rendelkező túravezetők figyelnek utasaink biztonságára. Az alábbi felsorolásban összeszedtük azokat az úttípusokat, ahol aktív utazásokon, izgalmas kalandokon vehetünk részt az utazom.com szervezésében. Gyalogtúrák
Leírás:

Kastélyok a folyóparton - Kerékpárral a Loire-mentén, Franciaország

A Loire-völgye Franciaország egyik legszebb régiója. A Loire a hatalmas ország legnagyobb folyója - partján állnak a legtöbbet fotózott francia kastélyok. [utazom:csikkep:40177] A gyönyörű tájat most kerékpár nyergéből is felfedezheted! Miért a Loire-mente kerékpártúrát válaszd? Mert a kiscsoportos utazás során mindenkire odafigyelünk. Nem buszozunk ennyit, hanem repülővel utazunk Franciaországba. Egy gyönyörű farmházban lakunk, és az idén már kényelmes kétágyas szobákat is választhatsz! Csak napi zsákkal tekerünk, a csomagokat a kísérőautó szállítja a bringatúra során.

Ha lámpa, akkor Lupine

A Lupine húszéves múltra visszatekintő cég, akik - talán nem túlzás ezt állítani - a világ legjobb lámpáit gyártják. Kerékpárosok, versenyzők számára akksis lámpaszetteket ajánlanak, de a barlangászok, síelők, felfedezők, de még akár a hegyi mentők is maximálisan ki tudják használni képességeit.

Bringaexpó hangulat

Azoknak ajánlanám a Bringaexpót hétvégi időtöltésként, akiket nem érdekel a biciklizés. Kitekerni az Albertirsai út 10-be talán nem egy felemelő érzés, de mindenkit nyugtasson meg az a tudat, hogy az utolsó ötszáz méteren van bicikliút, és az Expo területén őrzött bicikliparkolóval várnak.

Profi Ortlieb túrazsákok

Bemutatjuk az Ortlieb két professzionális túrazsákját, amivel semmi sem gördíthet eléd akadályt.
Németországban készülnek, full vízálló hegesztett táskák 5 év garanciával.
Örök darabok!   Elevation

A BAM Bringásreggelivel ünnepelt

Bringázz a munkába, és útközben közben reggelizz egy jót! Ennek a meghívásnak nem lehetett ellenállni, ezért egy kiadós kurflival bringáztunk ezen a gyönyörű reggelen a munkába. A Gödörnél elfogyasztottuk a fahéjas kiflit, az üdítőt, és azzal a lendülettel tekertünk is át a Batthyány térre, hogy a kerékpárosok között még ott is napfürdőzhessünk egy kicsit.

Első kísérlet-Moser

Az 1. kísérlet ápr.10.-máj.10.  Az 1. kísérletből megtanultam, hogy a bringaépítés elsősorban azt jelenti, hogy rohangálsz mint a mérgezett egér boltból-boltba, és kombinálsz.

B29 kerékpárszerviz

A patinás múlttal rendelkező B29 kerékpárszervizre talán csak kevesen bukkannak rá a VI. kerület szűk utcáinak rengetegében. Pedig érdemes eltekerni a Bajnok utca 29. alá (szó szerint) egy kis szervizelésre vagy alkatrészvadászatra, mert nagyjából minden van, ami csak a városi bringázáshoz kellhet.

A Parenzana Isztria- félszigeti szakasza

A Parenzana egy régi vasútvonal az olaszországi Trieszt városából Porec településéig húzódott. [utazom:csikkep:53276] Mára a síneket felszedték és Olaszország, Szlovénia és Horvátország gyönyörű tájain átvezető kerékpártúra útvonalat alakítottak ki a nyomvonalán. Az egykori vasútvonal érinti Izolát, Portorozt, az Isztria-félszigeten kanyarogva Buzetet majd Bujét, Groznjan és Motovun varázslatos településeit is.

Bringometria: Miért vagy sötét, ha a fény ingyen van?

Az elején tisztázzuk le, nem ajándékozási akcióról akarunk írni, csak nem bírjuk a nap mint nap látottakat hova tenni magunkban.

Bor, mámor, Bénye: vasárnapi bringatúra

Erdőbényén bringáztunk...

40.000 kilométeres nászút

Már több mint egy éve, 2011. június 11-én indult el Árpi és Zita világ körüli bringás Nászútjára. Gratulálunk nekik ez alkalomból! Árpiék azóta már Indiát is elhagyták, Nepálban járnak. Ha még nem olvastál Róluk/Tőlük, pár szó arról, miért is kezdték el, mi motiválja őket: Mondanivalónk Úgy gondoltuk, hogy ez az utunk már lesz akkora vállalkozás, hogy érdemes legyen arra, hogy felhívjuk vele a figyelmet néhány szerintünk fontos dologra. Három témát szeretnénk kiemelni, melyeket szeretnénk a zászlónkra tűzve magunkkal vinni erre az útra, így eljuttatni minél több emberhez. Ezek a következők:

Luongo

A Luongo kerékpárbolt és szerviz új helyre, a Katona József utca 3. alá költözött. A hangulat továbbra is kedélyesen barátságos, viszont az a tény, hogy az új bolt, szemben a régi pincével, immár a földszinten kapott helyet, kifejezetten felemelő érzés.

Bringás riasztó

Most nem cipelem fel a harmadikra, csak egy órára lekötöm az ablakom alatt, aztán úgyis megyek tovább. Masszívnak tűnő, kamuacélgolyós zárat használtam, és még a vázra szerelt kis satut is rányomtam, biztos ami biztos. Hát nem ellopták? Egy mukkot nem hallottam az egészből, pedig végig az ablak mellett ültem, de ha lett volna rajta riasztó, máig azzal a bringával rohangálhatnék.

Nem madárfészek, olimpiai velodrom

A londoniakat burgonyasziromra emlékeztető, ezért Pringle-nek becézett épület tervezőit a kerékpározás egyszerűsége és tökéletessége ihlette meg az ökobarát megoldásokban bővelkedő olimpiai kerékpárcsarnok megalkotásakor. A Hopkins Architects tervei alapján felépült, és a 2012-es olimpiai játékok helyszínének szánt velodromban minimálisra csökkentették a beton és acél mennyiségét.

VDesign

Kerékpárbolt, kölcsönző és néha szerviz, de egyre inkább a VDesign kreatív alkotóműhely található az Erzsike (Platán, Döbrentei) söröző szomszédságában a Várkert rakpart 15. alatt.

Vaude Augsburg: a városi bringás táska

A kerékpáros táskák általában a bringatúrák állandó résztvevői. De a mindennapi életben is jól jön néha, ha a cuccaink nem a hátunkat húzzák, hanem a csomagtartóra csatolhatóak. Egészen a munkahelyig működik a bringatúrákra használt verzió is, ott azonban gondban vagyunk, hiszen ezek a változatok nem a mindennapi használatra lettek kialakítva.

Sealskinz Kamáslik 2014

Valahol mindig esik a világban! Ami azt jelenti, hogy egy helyen 100% hogy valakinek elázik a lába. Legyen szó munkáról, sportról vagy csak mert kedvünk támad végiggázolni egy pocsolyán.. Legyünk őszinték magunkkal, mindenki szerette ezt!
Csakhogy megfelelő felszerelés nélkül az elázás könnyen és gyorsan szenvedéssé válhat a hidegben.
Főleg a vizes lábunk a kezünk és a fejünk okozza a legnagyobb problémákat, kellemetlenségeket.
Kimutatott tény, hogy rengeteg hőt veszítünk ezeken a felületeken, ha nem védjük rendesen.

Bikebase

Újra megnyitott a BikeBase. Rengeteg bicikli szokás szerint jó áron, de az áprilisi meglepetések mégis inkább a Brooks nyergek.

Phonebag

PhoneBag

A Duna menti kerékpárút- Bécs és Pozsony között

Azt hiszem, véghezvittük a legjobb csütörtököt.  Igaz, korán kellett kelni, de az autópályán Bécs felé bepótoltam a kimaradt, alvással töltendő órákat.

II. János Pál pápa kerékpárjai

Ernesto Colnago a következő szavakkal emlékszik vissza a II. János Pál pápa számára épített kerékpárral kapcsolatos eseményekre: „1979-ben építettük ezt az aranyozott kerékpárt II. János Pál pápa számára. Rendkívüli nap volt, amikor a Vatikánba mentünk átadni neki. Nagyon megindító pillanat volt számomra. Az egész családom velem tartott, Paolo fivérem és Alessandro fia.

A Népszigeten jól áll az idő

Valamilyen érthetetlen okból a Duna pesti partján ritkán kalandoznak a biciklisek észak felé a még meghódítatlan, vadregényes tájak után kutatva, pedig erre van a belvároshoz legközelebbi „természetes” zöld övezet, ahol nyugodtan gyönyörködhetünk a naplementében.

Hogy mi az a Tweed Run?

A 2009-ben alapított Tweed Run lényege, hogy hagyományos angol kerékpáros öltözetben jelennek meg a résztvevők a csoportos tekerésen, lehetőleg klasszikus kerékpáron.

Bar-Ker

„Cégünk 1997-ben alakult, ezt az üzletünket családi vállalkozásban 2000-ben nyitottuk. Vásárlóink egyedi igényeit is rugalmasan teljesítjük.” Itt lehet a legmegbízhatóbb (unalmas) bicikliket venni, amikhez 10 (egy nullát levettem) évig nem kell hozzányúlni.

Stringbike – egy hazai sikersztori

Az elmúlt tíz évben a Stringbike csapata innovatív találmányának köszönhetően számos nemzetközi elismeréssel és találmányi fődíjak tucatjával gazdagodott. Jelenleg nincs is más dolguk, mint hogy a húr hajtású biciklit a világ nagy piacaira bevezessék. Milyen egyszerűen hangzik, de ne szaladjunk ennyire előre.

Via ferrata kalandok, különleges kerékpártúrák - ingyenes vetítés

2015 legkalandosabb via ferrátáiról és kerékpártúráiról szól következő különleges, felszerelésbemutatóval is egybe kötött előadásunk. A vetítést 2015. február 6.-án, 18:00 órától, Budapesten, az V. kerületben, a Szép utca 2. szám alatt található épületben, az Uniqua Plaza második emeleti konferenciatermében tartjuk. Az eseményre itt jelentkezhetsz... Az eseményre itt jelentkezhetsz... Radics Ákos előadása során bemutatjuk a via ferrata túrákhoz használt biztosítóeszközök használatát és kedvcsináló vetítés keretében megnézzük, hogy az Alpok milyen gyönyörű tájai fedezzük fel az idén.

Kerékpáros kemping Aszófőn

Ha a Balaton körül kerekezünk egy kiváló bringatúra keretében, akkor gyakran felmerül a kérdés, hogy hol töltsük az éjszakát. Ha nem egy nap alatt kívánjuk letekerni a távot, és készültünk sátorral és hálózsákkal, akkor tekerjünk túl Tihanyon. Aszófőn, a kerékpárúttól 50 méterre, a 71es főút mentén a Fodorvin Vinotéka mellett található egy kiváló Kerékpáros Kemping, ami akár 20 fő és 10 sátor befogadására is  alkalmas. A példásan rendben tartott gyepen, mandulafák árnyékában verhetünk tanyát.

Oldalak

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...