Bringa

Bringás riasztó

Most nem cipelem fel a harmadikra, csak egy órára lekötöm az ablakom alatt, aztán úgyis megyek tovább. Masszívnak tűnő, kamuacélgolyós zárat használtam, és még a vázra szerelt kis satut is rányomtam, biztos ami biztos. Hát nem ellopták? Egy mukkot nem hallottam az egészből, pedig végig az ablak mellett ültem, de ha lett volna rajta riasztó, máig azzal a bringával rohangálhatnék.

Principia 2012

2012-es Principia finomságok

Bringázz a munkába-esemény a Gödörben

László János és a Média Allstars hétfő délután a Gödörben rövid, ámde annál szórakoztatóbb happeninggel hívta fel a nagyérdemű figyelmét a biciklizés fontosságára.

Használt biciklivadászat a fővárosban

Ha nem bírunk már magunkkal, és azonnal használt biciklire vágyunk, akkor ebben az esetben egy fél szabadnapra és egy szépen kidolgozott útitervre, no meg némi készpénzre lesz szükségünk.

Online bringatervezés

Mielőtt nekifognánk a bicikliépítésnek, nem árt átgondolni, mit is szeretnénk összerakni. A fejünkben szépen lassan kezd körvonalazódni egy kép a leendő kétkerekűnkről. Következő lépésként szokott jönni a nagybevásárlás, amikor néha kompromisszumokat kötünk, mert vagy az nincs, amit szeretnénk, vagy csak kicsit más a színe, stb.

Borkóstolóval egybekötött biciklitúra a Bor Mámor Bénye fesztiválon

Rövidke kerékpározás PLUSZ dűlőlátogatás PLUSZ egy kis borkóstolás az EGYENLŐ a Bor Mámor Bénye fesztivál egyik hivatalos eseményével. A Dynamobike és a Karádi és Berger borászat segítségével jöhetett létre ez a nem mindennapi borkóstoló.

Bringások és a reklámcápák

A benzin ára komótosan totyog felfelé, „a vodka harminckét forint”, Kína meg Amerika fő szponzora lett. Ez mind érthető, de ha egy hazai olajcég biciklisekkel reklámozza magát, akkor azon azért egy ideig illik elméláznunk.

Bringakávézó

És akkor a csajom azt mondta, hogy nem kell nekem kukorica, inkább egy kávét innék, amit az adott pillanatban meg is értettem, de a tény az volt, hogy a tóparton egy kukoricaárus saját készítésű Camping triciklije előtt bambultunk, és a vásárlási szándékunk elkerülhetetlennek tűnt.

Biciklipumpalámpa

A ledes világítás mára megszokottá vált, és talán a legelterjedtebbé is a kerékpárosok körében. Ezeknek a villogóknak városi körülmények között a figyelemfelhívás a legfontosabb szerepük, ezért súlyuk és méretük minimálisra csökkent, ami lehetővé tette, hogy gyakorlatilag akárhová felpattinthassuk őket.

Bringometria: Össztelósat soha!?

A mai cikkünkben egy kicsit belemegyünk a mit-mire használhatunk kérdéskörbe. Az előzőekben írtunk már pár részletet a kényelmes kerékpárokról. Én személy szerint túl vagyok pár év montis, országútis, triatlonos, triálos, túrázós, rekus élményen. Az okleveles építész tervezői végzettségem ad némi vizuális, kulturális alapot a magasabb igények megéléséhez.

Hogy mi az a Tweed Run?

A 2009-ben alapított Tweed Run lényege, hogy hagyományos angol kerékpáros öltözetben jelennek meg a résztvevők a csoportos tekerésen, lehetőleg klasszikus kerékpáron.

Aktív utazások, izgalmas túrák az utazom.com szervezésében

Az utazom.com kalandtúrái valódi izgalmakat kínálnak, lenyűgöző tájakon, a legnagyobb biztonságban. Az aktívan eltöltött szabadidő nem csak életre szóló élményekkel és kellemes fáradtsággal ajándékozza meg az utazót, hanem kiváló közösséget is talál a túrákon részt vevő hasonló érdeklődésű társaságban az út alatt pedig évtizedes tapasztalattal rendelkező túravezetők figyelnek utasaink biztonságára. Az alábbi felsorolásban összeszedtük azokat az úttípusokat, ahol aktív utazásokon, izgalmas kalandokon vehetünk részt az utazom.com szervezésében. Gyalogtúrák
Leírás:

Rakdmegnyélen, avagy biciklisfutárok Budapesten

A futárok közössége a világon mindenütt egyforma. Hasonlóképpen öltöznek, viselkedésük kopírozható, de még a kikapcsolódási szokásaik is megfeleltethetők egymásnak.

Rocket Bikes

Dögös hely a hatodik kerületben. A felfedezését nehezíti a Weiner, Lovag, Dessewffy, Zichy és Ó utca útvesztője. Dessewffy utca, természetesen tök véletlenül találtam rá. Csajoknak kötelező, mert tényleg gyönyörű női bicikliket lehet kapni, de ajánlom mindenkinek, aki a klasszikus bringákat kedveli.

Kerékpárral Hévízről Keszthelyre

Hévíz messze földön híres településéről kiépített kerékpárút vezet át a Nyugat-Balatoni régió fővárosába, Keszthelyre. A termálvízzel teli tó kifolyójánál is megtaláljuk a gyönyörű lótuszokat: meg néhány élelmes helyi lakost aki a csatorna partját szépen kiépítette és élvezi a tóban találhatónál csak enyhén hűvösebb gyógyhatású vizet - ingyen, de ez így van rendjén. A keskeny aszfaltcsík kezdetben hatalmas mocsárciprusok között vezet, majd kis emelkedőkkel érjük el Keszthely külvárosát, ahonnan még a Kis-Balaton vagy a Fonyód irányába is tekerhetünk tovább.

Utcai biciklijavító állomás

Miután az elmúlt években megkétszereződött a biciklisek száma, ezért a város vezetősége ingyenesen használható kerékpárjavító állomások kihelyezése mellett döntött, ezzel is megkönnyítve a bringások életét.

II. János Pál pápa kerékpárjai

Ernesto Colnago a következő szavakkal emlékszik vissza a II. János Pál pápa számára épített kerékpárral kapcsolatos eseményekre: „1979-ben építettük ezt az aranyozott kerékpárt II. János Pál pápa számára. Rendkívüli nap volt, amikor a Vatikánba mentünk átadni neki. Nagyon megindító pillanat volt számomra. Az egész családom velem tartott, Paolo fivérem és Alessandro fia.

Apa, fia és az Enns-folyó egymást követik

Dzsozi kerékpáros túraleírása: "Míg a nagyobb tervek készenléti állapotban várakoznak, az a bizonyos babszem addig sem pihen.

Az örök világosság fényeskedjen: a bringádon!

A sisak viselése volt az első komolyabb lépésem a felnőtt módon, felelősséggel gondolkodás és bringás közlekedés rögös útján. A következő a megfelelően kivilágított kerékpár kérdésköre. A közvilágítással jól ellátott fővárosiak gyakran, főleg designszempontokkal megtámogatott ellenérzéssel viseltetnek ha csillogó kétkerekűről a villogó lámpát hiányolja a közeg. De józan érvek mentén persze mindenki belátja: fontos, hogy látszódjunk, így piros-fehéren jelez a legtöbb sötétben kerekező első és hátsó fertálya is.

Recikli

Megéri kitekerni, mert ez maga a paradicsom (egy hétre beköltöznék). A falakon és mindenhol lógnak, állnak, fekszenek a használt Bianchik, vázak, kerekek, villák, és végre olyan érzésem van, hogy egy biciklisboltban vagyok.

Bike kitchen-bringa a terítéken

“Nem az a legnagyobb jótétemény, ha megosztjuk gazdagságunkat embertársunkkal, hanem ha feltárjuk előtte a sajátját.”  A Bringakonyha története A Bike Kitchen Bu

Az ötödik Én és a Biciklim fotózás képei!

Végre! Megvan! Elkészült! Megérkeztek az Én és a Biciklim fotózás képei, amelyet immár ötödik alkalommal rendeztünk meg, ezúttal a Bringamánia napon a Velodromban. Az Én és a Biciklim rajongói oldalán a csodás fotók láthatók, tetszikelhetők, megoszthatók. Mert jó, ha mindenki látja: jók vagyunk és szépek, ha kerékpárunkkal együtt fotózkodunk.

Tour de France

Gyerekkoromban a Tv előtt ülve irigykedve néztem a rövid tudósításokat a Tour de France országúti kerékpárversenyről. A kedvenc versenyzőm már akkor is a - túrórudi színvilágát idéző -, pöttyös trikóban versenyző hegyimenő volt, aki a leggyorsabban tekert fel a meredek emelkedőkön. Egyetemista koromban rajongásom tovább nőtt.

Egyformák vagyunk nagyjából

Az elmúlt évben készült 812 Én és a Biciklim képet böngészve igazi gyöngyszemekre bukkanhatunk, amik ezért vagy azért kedvesek a szívünknek. Vannak köztük szép bringák, idős vagy jópofa kerékpárok és nem utolsó sorban rengeteg érdekes ember. A következő napokban és hetekben más-más téma szerint válogatunk össze 10-10 fényképet.

Eurobike 2012 és a díjnyertes Kendu kerékpár

2012. augusztus 29-én tartották a németországi Friedrichshafenben az Eurobike díjátadó ünnepségét. Az Eurobike a legnagyobb kerékpáros expó, amelyen szerte a világból bemutatják a kétkerekűek gyártói az újdonságaikat, 2013-ra szóló fejlesztéseiket. Idén összesen 84 terméket díjaztak különböző kategóriákban. A Riese&Müller új kompakt hybrid elektromos kerékpárja, a Kendu is megkapta az áhított díjat.

Felnőtt fejjel gyerekbringán

Az Easy Rider című film bemutatását követően az összes amerikai gyerek chopper megjelenésű biciklit szeretett volna, és mivel jó helyre születtek, ezért meg is kapták az áhított kerékpárt. A Schwinn Orange Krate minden gyerek álma volt a hetvenes évek elején, amit meg is tudok érteni.

Legjobb megoldás a városban: Birdy

Az összecsukható vagyis ( folding ) kerékpározás csúcsa, mint ahogy a kerékpáros evolúció mérföldköve is. Végre biztonságban mindig veled lehet a kétkerekűd mert a Birdy mindenhova befér ahova te eljutsz, így nem kell aggódnod minden egyes percben hogy mikor lovasítják meg a kedvencedet. Teljes értékű kerékpár felszereltségtől függően és mindez egy táskányi méretben elfér. Most már nincsen mentséged miért nem kerékpározol minden nap!

Oldalak

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...