Bringa

Bringometria: Mit, mennyiért?

Nemrégiben felvetettük a lehetőségét egy cikksorozatnak a mai napig látható félreértések és tévedések miatt. Íme hát, kezdjük is rögtön a sokaknak legnehezebb kérdéskörrel: Mit és mennyiért érdemes vásárolni?

Bicajvadászat március 15.-én

Kisgyerekkorom óta rajongok a március 15-ei ünnepségekért, a huszárokért és a tavasz első meleg napjaiért. Ez az érzés valahogy nem kopott el az idő múlásával, ezért a lányaimmal minden évben igyekszünk megtalálni a módját, hogy csákót és fakardot szerezzünk nekem.

A világ legkirályabb Campingja

Csak nézzük egy kicsit nyugodtan, és próbáljuk meg feldolgozni a látottakat. Vegyünk egy nagy levegőt, és gondoljunk James D. Moholy barna öltönyeire, amik a szekrényben állnak. Majd 10-1-ig módszerrel menjünk le alfába, és merengjünk el a pesti aszfalton. Tekintetünk és elménk is lassan megnyugszik.

Balaton-felvidék kerékpártúra - képek és élmények

Szombaton kellemeset kerekeztünk a Káli-medencében. Révfülöpről indulva Köveskál falucskájába tekertünk, majd megmásztuk a Hegyes-tű csodálatos kilátást kínáló csúcsát. Innen a kővágóőrsi kőtengerhez vezetett az út, ahol kipróbáltuk az ingókövet és sütkéreztünk az őszi napfényben. Visszafelé megnéztük a köveskáli termelői piacot, majd tovább gurultunk Salföldre, ahol a természetvédelmi major után a gyönyörű erdei környezetben található pálos kolostorhoz túráztunk. Innen már nem sok volt hátra a Balaton partig, ahol már a kerékpártúra útvonalán érkeztünk meg Révfülöpre.

Apa, fia és az Enns-folyó egymást követik

Dzsozi kerékpáros túraleírása: "Míg a nagyobb tervek készenléti állapotban várakoznak, az a bizonyos babszem addig sem pihen.

Villányi hétvége: bor és bringa

Ezen a hétvégén az utazom.com és a Bor+ nyílt, ingyenes bringatúrát szervez Villányba. A villányi borvidéket bejáró hétvége programját alább olvashatjátok. Egyik leghíresebb és leghangulatosabb borvidékünk a mediterrán ízeket és illatokat kínáló Villány. E kiváló tavaszi hétvégén április 27-28.-án kerékpár nyergében fedezzük fel a Villányi-borvidéket. Megmásszuk majd másnap körbetekerjük a híres Szársomlyó hegyet is és ellátogatunk Siklósra is. Bázisunk a Csillagvölgy pincészet lesz, itt veszünk részt egy kellemes borkóstolón szombat este. Az eseményre itt tudsz jelentkezni...

Pillepalack sárhányó

A kísérleti fázis ezen szakaszában talán még korai lenne pezsgőt bontanunk, de az előjelek kecsegtetőek. Ez év tavaszán két újrahasznosított modellel mutatkozunk be a nemzetközi piacon. A Basic Pro és a ledes változattal, a Basic Pro light-tal. Míg az ázsiai piac nem reagál pozitívan, addig a vasedényből kell a hozzávalókat megvásárolni.

Kerékpárral Hévízről Keszthelyre

Hévíz messze földön híres településéről kiépített kerékpárút vezet át a Nyugat-Balatoni régió fővárosába, Keszthelyre. A termálvízzel teli tó kifolyójánál is megtaláljuk a gyönyörű lótuszokat: meg néhány élelmes helyi lakost aki a csatorna partját szépen kiépítette és élvezi a tóban találhatónál csak enyhén hűvösebb gyógyhatású vizet - ingyen, de ez így van rendjén. A keskeny aszfaltcsík kezdetben hatalmas mocsárciprusok között vezet, majd kis emelkedőkkel érjük el Keszthely külvárosát, ahonnan még a Kis-Balaton vagy a Fonyód irányába is tekerhetünk tovább.

Mikrobringák

Néha úgy hozza az élet, hogy kerékpárunkat szívünk szerint a hónunk alá csapnánk, és azzal a lendülettel felpattanhatnánk egy szimpatikus tömegközlekedési járműre. De ez sajnos tilos, nem szabad, tiltja a szabályzat. Pedig biztos vagyok benne, hogy jó néhány csillebérci fiatal fogadná nagy örömmel, ha este a belvárosból egy olyan busszal mehetne haza, amin van kerékpártartó.

Újdonság Heiligenblutban! E-bike bérlés a Hunguest Hotelben

Ausztria legmagasabb csúcsa, a fenséges Grossglockner lábánán találjuk Heiligenblut hangulatos települését. A falu télen-nyáron igazi kalandközpontnak számít - télen a síelés, nyáron a hegyikerékpár és a hegymászás szerelmesei hódolhatnak itt kedvenc hobbijuknak. A Magas-Tauern vad csúcsai ölelik körbe a mesebeli települést - ezek a hegyek szebbnél szebb ösvényekkel és izgalmas kalandokkal várják az ide érkezőket.

Én és a biciklim fotózás- 2010. szeptember 22, Kertem

„Ez az egyéniségem, és a személyes szabadságba vetett hitem szimbóluma.” Feltöltöttük (majdnem) az összes biciklis képet a harmadik Én és a Biciklim fotózásról ide, hogy örökké emlékezzünk 2010 nyarára. Köszönjük, hogy megint rengetegen eljöttetek, reméljük ti is nagy örömmel nézegetitek az eredményt!

Bringázás a föld alatt: bányatúra Szlovéniában

A biciklitúra jó dolog. Szlovénia meseszép tájain kiváló kerékpáros élményeket szerezhetünk: a föld felett. Ám a Karavankák mészkőhegyei nem csak a felszínükön kínálnak izgalmakat. A hótalpas túrával egybekötött bányabringás túránk a föld mélye felé indul kerékpárral: egy már használaton kívüli ólom és cinkbányában tekerünk át a Peca hegy egyik oldaláról a másikra, az ezer kilométernyi járatból kilenc kilométert bebringázva.

Elsüllyedt világok nyomában Budapest alatt - Underworld kupa 2011

Korábban már ejtettünk szót a Kőbánya alatt található hatalmas pincerendszerről, amely otthonául szolgál az Underworld Kupának, de a téma van annyira érdekes, hogy újra foglalkozzunk vele, sőt vannak olyan részletek, amiket eddig nem is sejtettetek!

Aktív utazások, izgalmas túrák az utazom.com szervezésében

Az utazom.com kalandtúrái valódi izgalmakat kínálnak, lenyűgöző tájakon, a legnagyobb biztonságban. Az aktívan eltöltött szabadidő nem csak életre szóló élményekkel és kellemes fáradtsággal ajándékozza meg az utazót, hanem kiváló közösséget is talál a túrákon részt vevő hasonló érdeklődésű társaságban az út alatt pedig évtizedes tapasztalattal rendelkező túravezetők figyelnek utasaink biztonságára. Az alábbi felsorolásban összeszedtük azokat az úttípusokat, ahol aktív utazásokon, izgalmas kalandokon vehetünk részt az utazom.com szervezésében. Gyalogtúrák
Leírás:

A rendőrök féltik a bicikliseket?

Tavasztól a rendőrség kiemelten vigyáz a biciklisek testi épségére, aminek már épp itt volt az ideje. Terveik szerint 2011. tavaszától nagy figyelmet fordítanak a bicikliutak akadálymentesítésére és a biciklisek kárára történő szabálysértések megelőzésére. Ezen felül a frekventáltabb közlekedési gócpontokon, biciklitechnikai szakemberek (BSZ) állnak majd a kerékpárosok rendelkezésére.

A fekvőbiciklis sífutás alapjai

Valamilyen érthetetlen okból vonzódom a háztáji feltalálók emberi erővel meghajtott nagyszerű konstrukcióihoz, amelyek sorozatgyártásba talán soha nem kerülnek, de a hosszú évek eltökélt munkája, az elkötelezettség mindig megdobogtatja a szívem.

Sanghaji biciklik

Volt egy kép a fejemben Kínáról, ahogy egymillió ember bringázik reggelente a munkába. Az utcák a biciklik ciripelésétől hangosak, sehol egy kocsi, egy busz vagy gyalogos. Csak bringa.

Bánkitó Fesztival

Mert Magyarország nem volt, hanem LET’S DANCE! A Bánkitó Fesztivál az egyetértés, a tolerancia, a civil összefogás és értékteremtés rendezvénye. 2011-ben harmadik alkalommal 3 napon keresztül települnek bringások, környezettudatos emberek, kisgyermekes családok, nyitott kreatívok és civilek a bánki tó festői szépségű partjára.

Pelso Kupa a Balaton körül

204 km, a Balaton körül  2011. június 4-én (szombaton). Útvonal: Siófok - 7-es főúton: Zamárdi, Szántód, Balatonföldvár, Balatonszárszó, Balatonszemes, Balatonlelle, Balatonboglár, Fonyód, Balatonkeresztúr - a 76-os főúton: Balatonszentgyörgy, Keszthely - 71-es főúton Badacsony, Balatonfüred, Balatonfüzfő, Balatonakarattya, 7-es főút .......

A BAM Bringásreggelivel ünnepelt

Bringázz a munkába, és útközben közben reggelizz egy jót! Ennek a meghívásnak nem lehetett ellenállni, ezért egy kiadós kurflival bringáztunk ezen a gyönyörű reggelen a munkába. A Gödörnél elfogyasztottuk a fahéjas kiflit, az üdítőt, és azzal a lendülettel tekertünk is át a Batthyány térre, hogy a kerékpárosok között még ott is napfürdőzhessünk egy kicsit.

Underworld Kupa- Módos és Szalay lett az alvilág ura!

Szombaton második alkalommal került megrendezésre a MOFÉM Underworld Kupa, melynek a kőbányai Merkapt Maraton Sportközpont és az alatta található pincerendszer adott otthont. A nők versenyét Módos Gabriella (Merida Maraton Team-CST), az elit férfiak futamát pedig Szalay Péter nyerte (X2S).

Elkészültek az Én és a Biciklim 4 képek

Köszönjük, hogy megint rengetegen eljöttetek, és reméljük ti is nagyon jól éreztétek magatokat!  „Ez az egyéniségem, és a személyes szabadságba vetett hitem szimbóluma. ”

Verseny a föld alatt! Underworld kupa

Ezúttal nem mászunk hófedte csúcsokra, nem fedezünk fel ismeretlen tájakat, nem járunk be messzi kontinenseket, még csak a nagyváros sem hagyjuk el. Cikkünk egy mountain bike eseményről számol be, ám annak a hegyekhez furcsa módon nem sok köze lesz.

Bringometria: Össztelósat soha!?

A mai cikkünkben egy kicsit belemegyünk a mit-mire használhatunk kérdéskörbe. Az előzőekben írtunk már pár részletet a kényelmes kerékpárokról. Én személy szerint túl vagyok pár év montis, országútis, triatlonos, triálos, túrázós, rekus élményen. Az okleveles építész tervezői végzettségem ad némi vizuális, kulturális alapot a magasabb igények megéléséhez.

Hybrid, pedelec, elektromos és társai

Mivel a hibrid még elég új dolog Magyarországon, ezért van még bőven félreértés a témával kapcsolatban. Mai Bringometria rovatunkban a hybrid, pedelec, elektromos és villany kerékpárokkal fogunk foglalkozni kicsit. Mivel a téma nagyon nagy, ezért egy cikkben nem tudunk mindenre kitérni, hiszen könyvet lehetne írni az egész pedelec irányzatból.

Fröccsöntött bringák

A hetvenes évek készítsünk mindent, amit lehet műanyagból őrülete természetesen a bicikligyártásra is kiterjedt, és bár a piac azóta se igazolta vissza a plasztikbringák iránt érzett mérhetetlen igényét, időről időre mégis megjelennek különböző kísérleti modellek.

Én és a biciklim fotózás videón

De szép is visszaemlékezni erre az elmúlt nyárra, a gyönyörű őszre és a régi fotózásokra. Ezzel a videóval idézzük ezeket a pillanatokat, és együtt várjuk Veletek a fotók elkészülését. Már nem kell sokat aludni, és aki ott volt egy művészi portrét talál magáról az Én és a Biciklim Facebook rajongói oldalán! Addig is jó szórakozást, és rengeteg bringázást kíván az utazom.com!

Bringás riasztó

Most nem cipelem fel a harmadikra, csak egy órára lekötöm az ablakom alatt, aztán úgyis megyek tovább. Masszívnak tűnő, kamuacélgolyós zárat használtam, és még a vázra szerelt kis satut is rányomtam, biztos ami biztos. Hát nem ellopták? Egy mukkot nem hallottam az egészből, pedig végig az ablak mellett ültem, de ha lett volna rajta riasztó, máig azzal a bringával rohangálhatnék.

Oldalak

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...