Horvátország élménybeszámolók

A legszebb élményeink Horvátország csodálatos tájairól

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...

» Buszos körutazások Horvátországban
» Szállásfoglalás Opatijában
» Horvátország apartman

Otthon a világban

- részlet Tamási Áron trilógiájából -   - Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne - ismételtem el magamban. És éreztem, hogy a szívem megtelik nagy és általános meleggel, a lelkem megtelik a derűs idő nyugalmával, és a szemem megtelik a hajnal harmatával.     Lassan felálltam és azt mondtam:

Az Isztria titkai: Limski kanal

Az Isztriai-félszigeten található a Limski kanal nevű folyóvölgy, amit feltöltött a tenger. A hosszú, keskeny öblöt egyenesen fjordként szokták emlegetni, mert nagyon hasonlít a jég által vájt hasonló alakú, bár jóval mélyebb tengeröblökre. Ha Rovinj vagy Porec városában járunk, és még nem vágyunk vissza a strandra, kiránduljunk el ide, hiszen nagyon könnyen elérhető ez a csodaszép táj, de Pula is csak egy órányi autózásra található innen. [utazom:csikkep:41078] Érdemes beiktathatni ennek a természeti látványosságnak a meglátogatását, ha Horvátország eme gyönyörű vidékén barangolunk...

Az Isztriai-félsziget legszebb városa - Rovinj

Rovinj az Isztriai-félsziget valódi gyöngyszeme. Az Olaszország legszebb tengerparti városkáit idéző, félszigetre épült város lenyűgöző látványt nyújt nappal és este egyaránt. [utazom:teaser:38589] A város egyedülálló hangulatát nagyon jól visszaadja a most következő kisfilm: Rovinj - Rovigno: Romantic Mediterranean from Josip Ruzic on Vimeo.

Rovinj esti hangulata

Rovinj kisvárosából tudósított az utazom.com már este és nappal is. Most azonban az én szemszögemből mutatjuk be ezt a csodás helyet, amelynek egyedülálló hangulata megbabonázza az erre utazót. Bejártuk Rovinj macskaköves utcáit, elmerengtünk az öböl kilátásán, kipróbáltuk kellemes teraszait, röviden összefoglalva a lényeget: jól éltünk egy kicsit.

Rovinj gyönyörű városa

Rovinj: szállást keresni időben el kell kezdenie annak, aki ebben a csodálatos Isztriai-félszigeten fekvő városban szeretne tölteni egy nyári hétvégét. Miért? Mert ez a csodás kisváros még Horvátország többi tengerparti fekvésű, itáliai hangulatú kikötője közül is kiemelkedik szépségével és könnyű megközelíthetőségével. [utazom:teaser:42655] A horvátországi nyaralásra érkező cseh, magyar, olasz és holland, no meg osztrák és német turisták könnyedén, pár borsos árú autópályán, de meglehetősen gyorsan eljuthatnak ide. Nyáridőben, napközben bizony kerülgetni is kell őket a szűk utcákon.

Dubrovnik felülről

Dubrovnik: az egyik legszebb hely Dalmáciában. Csodálatosan megőrződött belvárosa és hangulatos utcái messze földről vonzzák a látogatókat. [utazom:teaser:42655] A város kulturális és történelmi értékei is egyedülállóak, de a látképe igazán különleges: a városka felett magasodó hegy oldalában Montenegro felé kanyargó útról csodás kilátás kínálkozik a városra, és az azt körülölelő magas várfalakra és tengerre...

A gyönyörű Dubrovnik belvárosa

Dubrovnik gyönyörű városát már nem kell bemutatni senkinek: láttuk már Horvátország gyöngyét a magasból, megnéztük délután és megcsodáltuk este, sőt a városfalát is körbejártuk már.  A város nappali fényben is igen pompás, nem véletlenül emlegetik a Délszláv Athén címen.  Dubrovnik egykori gazdagságára gyönyörű paloták, díszes épületek és pazar templomok emlékeztetnek - mai fényét pedig a rengeteg turistának köszönheti.

A Trónok Harca sorozat horvátországi helyszínei

A sötét középkor kulisszái között játszódó fantasy-sorozat hatalmas népszerűségnek örvend itthon és világszerte. A tengerentúli rajongókhoz képest mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy egy hosszú hétvégén is ellátogathatunk néhány forgatási helyszínre - csak déli szomszédunkhoz, Horvátországba kell utaznunk ha Királyvár falai között szeretnénk kószálni. [utazom:teaser:60449]

Emlék Dubrovnikból

Dubrovnik, a Délszláv Athén. Ez a csodálatos fekvésű város Dalmácia kincse, mindenki, aki már járt itt visszavágyik ebbe a tengerparti városba. Akár a magasból tekintük le kikötőjére, akár a tenger felől közelítünk, egyaránt emlékezetes látványban lesz részünk. A város esti hangulata egészen egyedülálló: az utcákon, tereken sétálók kiváló éttermek és szórakozóhelyek közül válogathatnak. Merüljünk el kicsit Dubrovnik városához kötődő emlékeink között: Dubrovnik from Guy Gauthier on Vimeo.

Dubrovnik látnivalói

Dubrovnik - a gyönyörű város nevének hallatán kellemes emlékek rohannak meg. Horvátország egyik legszebb városa igazi ékszerdoboz, Dalmácia kincse, a Délszláv Athén - így is hívják, nem véletlenül. [utazom:teaser:44979] A most következő kisfilm bemutatja a város leghíresebb nevezetességeit: DUBROVNIK from Greenwave on Vimeo.
» További találatok megjelenítése

Főszezoni akció Horvátországban: nyaralás akár 30% kedvezménnyel!

Horvátország nevének hallatán mindenkinek a felhőtlen nyaralás és a megérdemelt pihenés jut eszébe. Egy kiadós strandolás után felfedezni Korcula, Trogir vagy Krk utcáit, grillezett tintahalat vacsorázni és megnézni a naplementét Rab városából: mind életre szóló élmény... Most a legkedveltebb szállodáink közül válogattunk ki néhányat, ahol egy különleges akciónak köszönhetően akár 30% kedvezménnyel is nyaralhatsz meghatározott időpontban, négy éjszaka, félpanzióval már 52.900 forinttól elérhető! Válogass kedvedre ajánlataink közül: Hotel Bon Repos -30%: [utazom:csikkep:19054]

A tenger és a táj Korcula közelében

Horvátország gyönyörű tájai közül is kiemelkedik a tengerpart változatos szépsége. A vad hegyek alatt kanyargó útról minden kanyarban újabb és újabb csodálatos panoráma tárul a szemünk elé, a tenger végtelen horizontja a távolság párájába veszik, mi pedig csak állunk, a csodálattól szótlanul, s csak a kabócák hangos koncertje zúg felettünk. Ez az a mással össze nem mérhető élmény, amiért évről évre visszatérünk...

Korcula leghangulatosabb koktélbárja - Massimo

Korcula szépséges városát nem kell bemutatni - hangulatos utcái és terei könnyen magával ragadják az ide utazót. De a sokadik alkalommal is lelhetünk még addig ismeretlen helyekre - így volt ez a Massimo bárral is. Bár a 15. század óta a város felett őrködő Zakerjan tornyot már ismertem, de a tetején található kiváló koktélbárban nem jártam eddig. [utazom:teaser:55548]

Bringázás Korculán

Korcula városkájában már jártunk, itt az ideje a sziget felfedezésének. Ez gyalog elég erős vállalkozás lenne, a nagy meleget és a sziget hosszúkás alakját tekintve, de nagyon jó módszer, ha bringával vágunk neki a vidéknek. Egyébként is felértékelődnek azok az eredmények, amit saját erőnkből érünk el: sokkal büszkébbek lehetünk rá, mint arra, amit kétes forrásból származó pénzből vásároltunk.

Déli nyugalom horvát módra

Így a tél derekán járva mi sem kellemesebb érzés, mint elmerengeni az elmúlt nyár élményein, vagy tervezgetni az eljövendő szezon vágyott úti céljait. Ha Horvátország kerül a célpontba, sokan csak az Isztriai-félsziget népszerű nyaralóhelyeivel számolnak, pedig érdemes tovább autózni a pályán, mert délebbre gyakran kellemesebb és nyugodtabb vidékeket találunk.

Opatija

Opatija csillogó nyaralóhely az Adria partján. Már a Monarchia idején híres volt kellemes klímájáról, amit nem csak tengerpartjának, hanem a felette emelkedő Ucka-hegynek is köszönhet.

Opatija reggeli fényben

Az Ucka hegy lábánál fekvő, kellemes éghajaltú Opatija nagyon kellemes nyaralóhely volt már a Monarchia idején is - akkor még Abbázia néven emlegették, és itt nyaralt az akkori elit. [utazom:teaser:31844] Horvátország azóta a délebbre fekvő tengerpartjairól híres, Dalmácia és Dubrovnik viszik a prímet: de az egykori csillogásra emlékeztető, szép békebeli villákat és kilátás kevés helyen találunk mint itt. [utazom:csikkep:51186] Tegyünk hát egy sétát ezen a csodálatos helyen:

Tenger és fény: tájképek Horvátországból

Horvátország kedves kis délszláv állam lenne csak 1778 kilométernyi tengerpartja nélkül. A hegyek, tavak, vízesések is nagyon szép elemei a tájképnek, de ezek felfedezéséhez több elszántság, kalandvágy kell: a legnagyobb vonzerőt a hullámoktól ostromolt vagy nyugodt, kavicsos vagy finom homokkal borított tengerpart jelenti.

Kikelet Plitvicén - már nyílnak a tavaszi virágok

Az idei tél keménységét senkinek nem kell ecsetelnünk. Azonban itt a tavasz, éledezik a természet nemcsak a városban, hanem a hegyekben is. Mindig ámulattal töltött el a zord telet követően a talajszintet ellepő kis erdei virágok takarójának pompája.

Rovinj csodás kisvárosa: videón

Rovinj egyedülálló szépségű kisváros az Isztrián. Bejárva utcáit, átérezve hangulatát, a dombtetőn álló templom teraszáról a tengerre nyíló kilátást élvezve sokunkban felmerül a kérdés: miért is kell hazamenni? Aki még nem volt, annak kiváló kedvcsináló, aki pedig járt már ott, az nosztalgiázhat egy jót ezen a kisfilmen:

Jó reggelt Orebic!

A hétvégi csődületnek nyoma sem volt tegnap az autópályán: mintha a számítógépes játékba elfelejtett volna a program versenytársakat tölteni: magam száguldozhattam ideális íven a rendőr és sebességmérő-mentes aszfaltcsíkon, irány délre. Sokkoló, ahogy egy tollvonással vége szakad a két pályatestnek, és apró falvakon keresztül vezet az út tovább Dubrovnik felé, ennél már csak az apró falvak lakói szerethetik jobban ezt az állapotot. Végül Orebicig sikerült legurulni, a kompozáshoz már nem volt erőm: irány az étterem, rák paradicsomszószban, grillezett tintahal körettel, hmmm...

Novigrad este, Isztriai-félsziget

Novigrad kedves kis tengerparti város az Isztriai-félszigeten, Horvátország egyik kedvelt üdülőhelye. A városka felépítése tipikus: magas velencei stílusú templomtorony, hosszú tengerparti sétány, amin egészen véletlenül épp a nyugat felé néző szakaszon találhatók a nyaralók számára berendezett bárok, ahonnan drága koktélok mellől bámulhatjuk a naplementét. Bezzeg a túloldalon, a kikötő felőli részen zajlik az igazi élet: matrózfelsőben grillezik a tintahalat, malacot, garnélát és a friss halakat a helyi erők, tálcaszámra fogy a sör, pezseg a hangulat, vidám az este.