Kalandok a Corsi menedékházban

Kalandosan indultunk, annak dacára, hogy drága párom már hajnali 5-re kiszállított a 6 órakor induló vonathoz, állítólag abbéli aggodalmában, hogy lekésem az indulást, szerintem csak meg akart nyugodni, hogy tutira elmegyek, és kipihenhet..

További krízisek nélkül 2-re már Olaszországban is voltunk, abban a parkolóban ahonnan bátor kapaszkodásunkat kezdtük az 1900 méter magason fekvő Rifugio Corsihoz, egy 15 kilós (még kétszer elmesélem és lesz az 20 is :)) hátizsákkal a vállunkon. Elszántságunkat az sem csökkentette, hogy először 2100 méter fölé kellett másznunk, hogy aztán a csúcson megpillantsuk végre a házat és harsány „hóóó-plap”-ozással tudassuk jöttünket. De ez még mesze van!

Én az első 200 szintnél elérkezettnek láttam az időt, hogy újragondoljam a szabadidő hasznos eltöltéséről alkotott nézeteimet, és megfontolás tárgyává tegyem, hogy a jövőben árnyékos szobákban, természetfilmek nézegetésével hódoljak inkább a hegyek iránti szenvedélyemnek. 400-nál komoly kétségeim merültek fel elmeállapotom felől, 500-nál mély meggyőződésemmé vált, hogy az embernek egyáltalán nincs szüksége minden nap tiszta zoknira, a pólókról nem is beszélve. Csak az vigasztalt, hogy egy különösen tiszta pillanatomban a bőrkötéses Dante összest nem tettem be a zsákba, pedig gondoltam rá :) aztán 600 métert elérve átbillentem a holtponton (holtplatón)és már a tájban is gyönyörködni tudtam. Az utolsó métereken pedig kifejezetten száguldoztam, nyilván meghallottam a söröskupak lehullásának hívogató hangját.

A Rifugio Corsi - ahol éjszakáinkat töltöttük- jellegzetes olasz menedékház, azzal a számunkra nem elhanyagolható különbséggel, hogy egy olasz-magyar házaspár vezeti, akik kitüntetett figyelemmel, kedvességgel fordultak felénk. A szobák a megszokott emeletes ágyas „matrac-lager”-ek, bár adnak ágyneműt és takarót, amit aztán senki nem mer használni mondván, nyilván nem mossák ki minden egyes vendég után, és inkább lelkesen felvonszolják a hálózsákot magukkal. Bár ha mindenki így vélekedik, akkor egy patyolat tiszta ágyneműben aludhattam volna, a lassan mosás-érett hálózsákom helyett.

Hmm... Induláskor a fiúknak persze nagy szájuk volt, hogy este még menjünk ferrátázni, mert az „nem túra, hogy megyünk 1000 szintet”, de mire felértünk valószínűleg ők is éppen szabadidős preferenciáik újrafogalmazásával és a sörükkel voltak elfoglalva, ferrátáról pedig több szó nem esett.

Legalábbis másnap reggelig, amikor az életmentő cappuccino után elindultunk hegyet mászni. A beszállásig meglehetősen galád törmelék lejtős terepen vezetett az út, de ha felnéztünk, akkor hamar elfelejtettük a viszontagságokat.

A ferráta inkább a könnyű kategóriába tartozott, azzal a nem csekély nehezítéssel, hogy derék olasz barátaink valószínűleg néha elfelejtkeztek arról, hogy milyen küldetéssel érkeztek a hegy bizonyos pontjaira, vagy tán megéheztek és elmentek haza, esetleg sürgős sziesztázhatnékjuk támadt, de többnyire a leghúzósabb részeken kihagyták a biztosítási pontok létesítését.

Persze, lehet, hogy egyszerűen gyorsítani akarták az elkerülhetetlen evolúciós folyamatokat, komoly szelekciós előnyhöz jutatva a pók-zerge-hegyikecske génekkel bírókat. Este hősi pózba vágtuk magunkat és próbáltunk valami nagyon extrémmel előrukkolni. Mi lányok a patakban fürdést választottuk a család meleg vizes fürdőszobájának megszállása helyett. Hát... biztos nagyon egészséges… de én nem fogok rászokni, és azt sem bánom ha csúfolnak, hogy nyüzüge vagyok, és műanyag kacsákkal kell együtt zuhanyoznom.

A fiúk hősi cselekedetként viszont kiráncigálták a konyhából Zsanit (aki komoly férfi ember, csak ilyen megtévesztő neve van), aki örömmel csapta le a fakanalat és a kötényt és ment velük sziklát mászni. Kicsit dehonesztáló volt, ahogy biztosítás nélkül, két perc alatt kúszott fel azon a falon, amin aztán ifjaink két órát küzdöttek, hogy végül házigazdánk négy éves kisfia, szájában cumijával leelőzze majd unott pofácskával dobálja meg őket a keze ügyébe eső kavicsokkal.

Harmadik nap igazi jutalom túra volt a Jof-ra, előtte persze érintve egy másik csúcsot is, aminek elfelejtettem a nevét, de az is nagyon szép volt. Igazán élvezhettük a tájat, köszönhetően annak, hogy a menedékházba csak gyalog, nagy hátizsákkal lehet feljutni, sokkal kevesebben voltak, mint az Alpok csúcsain megszokott hétvégén, jó időben.

Egész nap egy családdal és két fiúval találkoztunk, meg néhány sziklamászót láttunk mozogni, egyébként magunk voltunk. Ezúttal nem csak a kilátás, hanem maga az út is gyönyörű volt, füves, köves ösvények, alpesi rétek váltakoztak impozáns sziklatömbökkel, néhol még hófoltokon „síelhettünk”, volt ferráta is, a megszokott olasz slamposággal, helyenként túl biztosítva, helyenként meg komoly töprengésre késztették az embert a málló falak, kézben maradó „hordozható kapaszkodók”, fél lábujjnyi „lépések”.

Az estét a megszokott borozgatással és játékkal töltöttük. Örömmel jelenthetem, hogy a snapszer szabályrendszerét 10. magyarázat után sem voltam képes elsajátítani, (bár némiképp menti a helyzetemet, hogy meglehetős rugalmassággal definiálódtak ezek a szabályok, a mindenkori erőviszonyok mentén :) de ez végül nem akadályozott meg néhány fölényes futamgyőzelemben. A rabló römit viszont értettem –így aztán többnyire a lepakolásig sem jutottam el, hogy aztán végre rátaláljak a túra és egy liter liter bor után nekem leginkább megfelelő kihívásra a „malac-póker” személyében. Ha valaki nem tudná azt úgy kell játszani, hogy… hogy fel megy az ember a Rifugiora és ott megkéri a család 4 éves angyal szőke Pepitóját, hogy tanítsa meg rá. Rendes kölök. Megteszi.

Negyedik napra még egy csúcsmászást terveztünk egy komoly ferrátával, de reggel olyan erős szélre, villám gyanús felhőkre és esőre ébredtünk, hogy nem volt más választásunk, mint leiszkolni a hegyről. De gyorsan!
No, de sebaj. Legalább van miért visszamenni. :)
uszk

» Hétvége Velencében - 3 nap
» Az ősi köztársaság, San Marino - 3 nap
» Garda-tó kincsei és Gardaland - 3 nap
» Dolomitok gyalogtúrák kalandvágyóknak - 5 nap
» Toszkán barangolások - 4 nap

Szállás ajánlatok

» Biloba Apartman - Bibione (Lido dei Pini) 43.377 Ft/főtől - Olaszország / Európa / Bibione / Olasz Adria
» Frontemare Apartmanok - Bibione (Spiaggia) 44.008 Ft/főtől - Olaszország / Európa / Bibione / Olasz Adria
» Atollo Apartmanház - Bibione (Lido dei Pini) 44.161 Ft/főtől - Olaszország / Európa / Bibione / Olasz Adria
» Laguna Grande Apartmanház - Bibione (Spiaggia) 47.316 Ft/főtől - Olaszország / Európa / Bibione / Olasz Adria
» Residenza Delle Terme Apartman - Bibione (Spiaggia) 62.186 Ft/főtől - Olaszország / Európa / Bibione / Olasz Adria

» Advent - Karácsonyi vásárok forgatagában
» Toszkána
» Tengerparti Nyaralás - 2015
» 4 napos utazások
» Utazás Szicília nyaralás...