Bringázás Korculán

Korcula városkájában már jártunk, itt az ideje a sziget felfedezésének. Ez gyalog elég erős vállalkozás lenne, a nagy meleget és a sziget hosszúkás alakját tekintve, de nagyon jó módszer, ha bringával vágunk neki a vidéknek.

Egyébként is felértékelődnek azok az eredmények, amit saját erőnkből érünk el: sokkal büszkébbek lehetünk rá, mint arra, amit kétes forrásból származó pénzből vásároltunk.

A városkában több helyen is bérelhetünk bringát, négy órára 55 kuna(pont 20 kunával olcsóbb mint egy koktél a tengerparton, és nem csapvízből készült jég a kétharmada, egyszóval megéri) és már tekerhetünk is.

10+1 homokos strand Horvátországban

A legjobb strandok a homokkal borított fürdőhelyek - Horvátország partvidékének legnagyobb része azonban sziklás vagy kavicsos. Az Adriai-tenger horvátországi partvidéke szárazföldön 1778 kilométer partvonalat jelent, de ha a szigetek kerületét is figyelembe vesszük, összesen 5835 kilométer - írja a Wikipédia. Ebből a nagyon hosszú tengerpartból azonban csak néhány helyen talál a Horvátországban a nyaralni vágyó utazó homokos partszakasz.

Bár a menetszél hűt és a nyeregben kellemes a klíma a legnagyobb melegben is, naptejről, vízről és a tarkó és a fej napszúrástól védő fedéséről gondoskodjunk: a leégést sem érezzük annyira a száguldás okozta légmozgás miatt.

A sziget dombjain-hegyein elég combos emelkedők és izgalmas murvás ösvények találhatók: ha ide merészkedünk, ne feledkezzünk meg a sisakról és valami komolyabb balesetbiztosításról sem. Ha a komolykodást meghagyjuk másra, élvezetes tekerésben lehet részünk, ha Korculából a tengerparton nyugati irányban haladunk Racisce felé.

Apró tengermelléki települések, kis strandok, dimbes-dombos utak és olivaligetek valamint szőlőföldek között kanyargunk, minden fordulóban újabb és újabb csodálatos panorámával kísérve. A kis falu elérve meg is állhatunk: a templomajtóból árnyas kocsma nyílik, a kocsmaajtóból pedig a strandra léphetünk.

Ha viszont egy kis prémiumra vágyunk, tekerjünk tovább picit: a települést a vízparton vezető úton hagyjuk el, sportoljunk fel egy meredek emelkedőn: lesz jutalom a végén.

A dombtetőről vezet az út, majd a sziklás ösvény egy eldugott de annál gyönyörűbb sziklás öbölig, ahol csodás strandot és maximum két-három másik, hasonlóan elszánt strandolót találunk: tömegnek nyoma sincs ezen a titkos helyen...

A nyugodt öböl hatalmas és hófehér kavicsokkal borított fövenyén elheveredni, épp úgy, hogy a hullámok a talpunkat csapkodják: nos, ez az az élmény amiért Horvátország az egyik kedvencünk...

» Korcula élménybeszámolók
» Last Minute Horvátország
» Olcsó Hotelek Horvátországban
» Hotelek Horvátországban - Online szállásfoglalás

» A tenger és a táj Korcula közelében - Kovács Attila
» A szépséges Korcula - Kovács Attila
» Korcula leghangulatosabb koktélbárja - Massimo - Kovács Attila
» Főszezoni akció Horvátországban: nyaralás akár 30% kedvezménnyel! - Kovács Attila