A küszöbön túli Budapest- Római, Fröccs, Fellini

A Küszöbön túli Budapest sorozatunkban lejövünk a hegyekből, és a folyóparton kalandozunk tovább.

A küszöbön túli Budapest - Ma reggel a Normafán

Fővárosiak, Budapest népe! Bizony mondom néktek, a városotok eltűnt. Legalábbis nem látszik innen Normafáról. A felhőpaplan alól hallatszó tompa morajláson kívül semmi sem jelzi a létét. Így meg lehet nyugodni. Mivel nincs meg a város, nem kell menni iskolába és dolgozni, ma nincs kudarc és számonkérés, nincs tömeg és dulakodás. Séta van.

A turai kastély csodája

Van az úgy, hogy egy sarkon befordulva, egy kapun belépve, egy küszöbön átlépve egy másik világ fogad. Hol egy olyan élethelyzetben találjuk magunkat, ahová nem is hittük volna, hogy egyszer bepillantást nyerünk valaha, hol becsöppenünk egy olyan világba, ahová azt hittük már csak regények és történelmi témájú filmek képkockáin keresztül láthatunk be.  Tura, a síkvidék határánál található kis település egy olyan gyönyörű kastéllyal büszkélkedhet, ami a maga nemében egyedülálló értéket képvisel.

Hortobágy, hová vonz a vágy!

Szabadság és végtelen rónaság. E két fogalom ezúttal újfent egybe csendül, hiszen vendégnek lenni Magyarország legelső alapítású és legnagyobb területű nemzeti parkjában mindig felemelő érzés. Ugorjunk hát fel a hajdúsági megyeszékhely felől érkező szellő, kerékpár vagy éppen hátasló nyergébe és a szálkahalmi őrház kunhalmától indulva vágjunk neki az élettel teli lapály kalandokat ígérő felfedezésének.

Csodás hegyi tájakon

A Természet talán legszebb alkotásai a hegyek- egy táj drámaisága nagyban függ annak egyenetlenségeitől. A magasságok és mélységek látványa erős hatással van az örökké többre, magasabbra vágyó lélekre- először még csak a tekintetet vezeti a felhők felé egy hegygerinc, majd a tettek is követik az elhatározást: elindulunk. [utazom:csikkep:6635] Ha még csak a küszöbön állunk, erőt és indokot keresve a döntő lépéshez, nézzük meg ezt a kisfilmet. Bizonyságot ad arról, hogy érdemes elindulni- a küszöbön túl ugyanis várnak a hegyek... TEMPUS FUGIT from Dr. Nicholas Roemmelt on Vimeo.

A küszöbön túli Budapest: a Vasmacska halsütő

A küszöbön túli Budapest sorozatban azokat az általunk nagyon kedvelt helyeket mutatjuk be, amit kerékpárral vagy gyalogszerrel a legjobb meglátogatni: ezek a helyek teszik igazán élhetővé a fővárost. Most az motoszkált a fejünkben: bringáznánk már egy jót, sőt, ennénk is egy finom halat: irány tehát a Vasmacska halsütő! Nyeregbe pattantunk, és kigurultunk a Népszigetre, ahol újra a jól megszokott kockás terítős hangulat és vidám, közvetlen kiszolgálás, valamint egy hatalmas hekk fogadott.

Döbbenetes űrállomás a föld alatt: a 4 metró megállója a Kálvin téren

A küszöbön túli Budapest sorozatunkban újra a mélybe szállunk: a jövő márciusban átadásra kerülő negyedik metróvonal Fővám téri állomása és a Móricz Zsigmond körtéri állomás után a mertóberuházás keretében megújult Kálvin tér alatti csodavilágot mutatjuk be. Az aluljáróba lépve színes mozaikok fogadnak, majd a fényben úszó mozgólépcsőn az állomás szintjére jutunk.

A küszöbön túli Budapest - Gellért-hegy panorámája

Nagyon szerencsés város Budapest: olyan gyönyörű természeti környezetben fekszik, zöldellő hegyek ölelésében és egy hatalmas folyó által kettészelve, mint kevés más főváros a világon. A város szívében is egy erdővel borított mészkőhegy emelkedik, menedéket kínálva fáknak, virágoknak, mókusoknak, rigóknak és a város zajából a zöld nyugalmába vágyakozóknak...

A küszöbön túli Budapest - A Széchenyi-hegy tavaszi virágai

Budapest felett emelkedik a szépséges Széchenyi-hegy. Ide érkezik a Gyermekvasút a Hűvösvölgyből, de könnyen elérhető innen Normafa, vagy egy hosszabb sétával a Tündér-szikla is. A május meghozta a kellemes meleget és a virágszőnyeggel borított rétekre a tücsökzenét: a nagy ezerjófüvek a rovarkoncert ritmusára hajladoznak a tavaszi szellőben. Így: További képek:

Küszöbön túli Budapest - a Nagy-Szénás

Folytatjuk sorozatunkat, amiben azokat a helyeket mutatjuk be, ahová nem csak légitársaságok repítenek el, csupán BKV-ra kell szállnunk a meglátogatásukhoz. Most Nagykovácsiba kell utaznunk.

A küszöbön túli Budapest - Dunaparty Megállóhely

Nagyon kellemes estét töltöttünk a Duna partján. Már megint. De most dél felé indultunk, Budafok irányába. Az első élmény az, hogy a bringaút hagy némi kivánnivalót maga után. Most is megbizonyosodtam róla: jól teszem, hogy nem "országúti" kerékpárt használok a fővárosban.

A küszöbön túli Budapest - Kopaszi gát

A nyáron - többek között - a kerékpárral könnyen megközelíthető helyek bemutatásával foglalkoztunk, jártunk északon a Felliniben, délen a Dunaparty Megállóhelyen, és már sötét volt, mire a Kopaszi-gát népszerű szabadidő-félszigeté

Küszöbön túli Budapest - a Tündér-szikla

Budapest: dugó, kutyagumi, tömegközlekedés, aluljáró, rohanás. Budapest: Normafa, Hármashatár-hegy, Hűvösvölgy, Római-part, Kopaszi-gát. Kétarcú fővárosunk szerintünk legszebb részeit szedjük össze ebben a mini sorozatban.

A küszöbön túli Budapest - Múltidézés a Gyermekvasúton

A szombati túra után arra jutottam, hogy olyat csinálok, amit 21 éve nem tettem: felülök a Gyermekvasútra. Úgyis Hűvösvölgyben kellett leszállni a nagykovácsi buszról, mi bajom lehet, igaz? Akkor még nem sejtettem, hogy időutazáson fogok résztvenni.

A küszöbön túli Budapest - A János-hegy télen

A János-hegy Budapest legmagasabb pontja, innen jól látni, mekkora területen nyújtózik a főváros...

A küszöbön túli Budapest- az Odvas-hegy tavaszi virágai

Számtalanszor láttam már az autópályáról a Budaörs felett emelkedő kopár hegyek mészkőcsúcsai, és régóta vágytam már arra, hogy erre kószáljak egy kicsit. A vágyak pedig arra valók, hogy valóra váltsuk őket. A tavaszi égbolt fátyolos párái nem kínáltak tiszta horizontot, így a gyepszint apró csodái mellé kell térdelni, ha valami szépet szeretnénk látni.

Vidám színek az alagútban: a 4 metró Móricz Zsigmond körtéri állomása

A küszöbön túli Budapest sorozatunkban újra a mélybe szállunk: a jövő márciusban átadásra kerülő negyedik metróvonal Fővám téri állomása és a látványos  Kálvin téri állomás után egy teljesen más stílusú metróállomást mutatunk meg. A Móricz Zsigmond körtéren sétálók vagy buszra, villamosra várakozók egy szomorúan szürke, borongós őszi napon nem is gondolnák, hogy egy kis vidámságért a föld alá kellene menniük.

Ilyet még nem láttál! A 4 metró Fővám téri állomása

A Küszöbön túli Budapest sorozatunkban most a 4 es metró három állomását mutatjuk be. A  jövő márciusban elkészülő 4. metróvonal talál legszebb állomása lesz majd a Fővám téri. A Corvinus Egyetem emblematikus épülete, a és a híres Vásárcsarnok, a gyönyörű Szabadság-híd és a Gellért hegy látványa eddig is elkápráztatta a fővárosba érkező külföldieket: a felszínen.