Valami Vadság: Drakensberg-hegység, Dél-Afrika

A Wild Coast érintetlen partszakaszai, széljárta sziklái, megszelídíthetelen hullámai vagy a Sárkányhegy meredélyei, erdői és vízesései alaposan hozzájárulnak Dél-Afrika legvadabb vidékének kiérdemelt hírnevéhez.

Este Rita kívánságára visszamentünk a partra, ahol megnéztük "A lyukat a falon". Bár elég nevezetes hely, nem könnyen találtuk meg, sőt, a főútra visszavezető rövidebb út sem volt olyan egyszerű (hozzá tartozik, hogy elég Móricka térképünk van - egész Dél-Afrika elfér egy A3-nál kisebb lapon, aminek a megbízhatósága azóta totálisan megkérdőjeleződött...). A backpackersben, ahol az éjszakát töltöttük, több helyen figyelmeztettek, hogy a sziklánál a gyerekek majd ajánlkoznak, hogy megmutatják az utat, vigyáznak az autóra (ahelyett, hogy az iskolában ülnének), de ne fogadjuk el a segítséget, ne adjunk nekik pénzt, édességet (a környéken nincs fogorvos), viszont ha saját készítésű dolgokat ajánlanak, azokból bátran vásároljunk (kedvencem a legkisebb helyiség ajtaján lévő „Kényelmesen ülsz? Ez nem mindenkinek adatik meg a környéken” kezdetű szöveg). Mi megtettünk minden tőlünk telhetőt, de egy kisfiú mindenhova jött velünk, mutatta az utat. A végén adtunk neki pár randot, de nem úszta meg ennyivel, Zoli hosszasan a lelkére beszélt, és megígértette vele, hogy holnap aztán mese nincs, tényleg elmegy az iskolába.

Késő estére megérkeztünk a Drakensberg-be (természetesen mindenkinek megígértük, hogy sötétedés után már nem autózunk, és természetesen az esetek 99 %-ban ezt nem sikerült betartani), ahova évek óta szerettem volna eljutni, sosem jött össze, na de most.... Másnapra egész napos túrát terveztünk az Amfiteátrum tetejére, ahonnan a világ második legmagasabb vízesése zúdul  le (már amikor van benne víz). A túra viszonylag egyszerűen indult, betonozott út vezetett fel a hegyre... ami aztán egyre sziklásabb lett, helyenként rendesen kellett kapaszkodni... Ritán erőt vett a tériszonya, leült, hogy majd megvár bennünket. Mi azért továbbmentünk Zolival, bár a csúcstámadást nem vettük teljesen biztosra. Be kell ismernem, én voltam a szűk keresztmetszet (beszorultál Micimackó...?). Felfelé nem nagyon volt gond, de nem lehet ugyanott lejönni, lefelé mindenképpen be kell vállalni egy 10 és egy 14 m-es lánclétrát. Na ezt már nem akartam mindenáron magamévá tenni. Felfelé menet találkoztunk egy nyugdíjas párral, a nő elmondta, hogy „simán járható” a létra, ő is megcsinálta, nekem is menni fog.... na nemmondom, felfelé menet nem kicsit remegtem a térdeim, kapaszkodtam rendesen, de felmentem. Érdekes, hogy a lenézéssel, tájban gyönyörködéssel nem volt gondom, de azért be voltam rezelve rendesen, nehezen emésztettem, a nyeklő-nyakló, "imbolygó létrát (fura, lefelé sokkal könnyebben ment minden). A fennsíkon a folyó mederét követve jutottunk el a Thugela vízesés tetejéhez. Valami egészen elképesztően szép volt a kilátás... Ritához visszatérve meghallgattuk rémtörténetét a feje fölött köröző nagy fekete madárról, ami majdnem magával ragadta. Este billiárd party volt a backpackerses srácokkal, akikről teeeermészetesen kiderült, hogy részben magyarok. A Tosz (nagy nehezen rájöttük, hogy ez a Tóth helyi megfelelője) nagyszülők Debrecenből vándoroltak ki Afrikába.

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...

» Egyiptom, a Nílus ajándéka 7 éj - 8 nap
» Egyiptom, a Nílus ajándéka 10 éj - 11 nap
» Algéria - Észak-Afrika ékköve Körutazás a Mediterráneum történelmi emlékekben és természeti látnivalókban gazdag országában - 8 nap
» Fehér homok, pálmák, fűszerek - 10 nap
» Királyi városok körutazás *** Marokkóban - 8 nap

Szállás ajánlatok

» Hotel Siva Grand Beach ****+ Hurghada 32.825 Ft/főtől - Afrika / Egyiptom / Hurghada
» Hotel The Grand Makadi***** Makadi Bay 56.875 Ft/főtől - Afrika / Egyiptom / Makadi bay
» Hotel Ghazala Beach **** Na'ama Bay 54.925 Ft/főtől - Afrika / Egyiptom / Sharm El Sheikh
» Hotel Sunwing Waterworld Makadi ***** Makadi Bay 61.425 Ft/főtől - Afrika / Egyiptom / Makadi bay
» Hotel Sharm Resort **** Sharm El Sheikh 63.050 Ft/főtől - Afrika / Egyiptom / Sharm El Sheikh

» Egzotikus utazások nyaralások

» CONGO – THE GRAND INGA PROJECT - gyémántkemény vadvízi kajakfilm - Kollmann András