Az Amalfi-part látnivalói - Az Istenek Ösvénye

Az Amalfi-parton nem csak csodálatos kisvárosokat találunk, mint a festői Ravello vagy a világszép Positano, hanem kiváló túrákat is tehetünk.

Positanoból Praianoba a tengerparti sziklás hegyoldalban kanyargó keskeny aszfaltút helyett gyalogosan is eljuthatunk.

A Istenek Ösvénye elnevezésű gyalogtúra vezet át a mesebeli szépségű partvidék felett a magas, sziklás hegyek oldalában.

A tengerpartról keskeny és meredek utcák vezetnek fel a település peremére: ahogy elhagyjuk a házakat hangulatos olajfaligeteken vezet át a kiépített ösvény.

A következő falu Montepertuso, majd hamar elérjük Nocelle-t, ahonnan csodálatos kilátás nyílik az Amalfi-partra és Positanora.

A falucska szélén kezdődik az Istenek Ösvényének legszebb szakasza - de előbb álljunk meg a kilátóteraszos vendéglőben egy kis friss sorrentói paradicsomot és bivalymozzarellát fogyasztani.

A most következő rész minden eddiginél látványosabb - a Cinque Terre legszebb ösvényeivel is versenyre kel. Gyönyörű sziklafalak és lenyűgöző kilátás kíséri utunkat.

A két és fél óra alatt teljesíthető útvonalra mindenképp vigyünk vizet magunkkal és gondoskodjunk a megfelelő napvédelemről is. Praiano domonkos-rendi kolostora felett elágazik az út - innen vagy továbbsétálunk Agreola-ba, ahonnan busszal érhetjük el Amalfi-t vagy leereszkedünk a kolostor mellett Praianoba, a gyönyörű fekvésű templomhoz.

A kis faluban megállnak a Sorrento-Amalfi viszonylatban közlekedő buszok, így innen juthatunk a legkönnyebben vissza a kiindulópontunkra.

A gyönyörű túra után jól esik egy fürdés a tengerben, vagy egy pohár bor a vacsora mellé, amit egy helyi trattoriában fogyaszthatunk el - akár a tenger ízletes gyümölcseiből.