Bali - Gili-szigetek - Lombok - Komodó kalandnyaralás

6 nap Bali és a Gili-szigetek felfedezésére és 3 napos utazás Indonézia szigetvilágában

EZEN TÚRÁNKNAK JELENLEG NINCS MEGHIRDETETT IDŐPONTJA. KÉRJÜK VÁLOGASSON ÉLŐ ÚTJAINK KÖZÜL! KATTINTSON IDE!

Bali az Istenek meseszép szigete. Különleges kultúrája, varázslatos tájai és egyedi hangulata már régóta vágyott utazási célponttá teszik. Ezen a csodálatos szigeten töltünk felejthetetlen kalandokban lesz részünk, majd megtoldjuk ezt az élményt egy indonéz szigetvilágban tett hajókirándulással, ahol érintetlen korallzátonyokon könnyűbúvárkodhatunk és személyesen megismerkedhetünk a komodói sárkánygyíkokkal
Ön már járt itt? Mondja el véleményét!
Kovács Attila
Az utazom.com tartalom felelőseként tudósítok arról, miért érdemes velünk felfedezni a hazai tájakat, messzi vidékeket. A válasz egyszerű: utazom.com - az igazi kaland innen indul!
Hossz:
6 nap + 4 nap hosszabbítási lehetőség
Létszám:
8 - 16 fő
Ez az ajánlatunk jelenleg nem elérhető.
Kérjük, válasszon az elérhetőek közül az alábbi gombokkal!
Hasonló utazások, nyaralások:

Ez az ajánlat utazási csomagként értékesíthető.

1 nap: Megérkezés Balira - Uluwatu - Kuta
Megérkezés Balira. A fővárostól délre fekvő Kuta városában lesz a szállásunk, ahol kipihenjük az utazás fáradalmait, majd innen indulunk a sziget felfedezésére. A délutáni program a híres Uluwatu tenger fölé magasodó sziklára épített templomának meglátogatása.

A káprázatos óceánra nyíló panoráma és a vadon élő makákómajmok jelenléte elbűvölő és varázslatos élményt nyújt a kedves idelátogatónak..Innen a Jimbarani tenger parthoz vesszük az irányt . Jimbaran a tengergyümölcseiről ismert. Öblében sorakoznak a jobbnál jobb tengergyümölcsét kináló, közvetlen a homokos tengerparton fekvő, nyitott éttermei. Ezen a helyen elfogyaszthatjuk vacsoránkat egy gyönyörű naplemente alkalmával.

Az estét a csodás Kuta Beach tengerparti wellness szállodáinak egyikében töltjük.

2 nap: Ubud - Majomerdő - Tegallalang rizsteraszok - Batur vulkán - Kopi Luwak kávéfarm - Blanco múzeum

Ma egy gyönyörű kirándulást teszünk Bali szívébe. Felfedezzük a híres ubudi Majomerdőt és napot egyik fénypontja a zöld minden árnyalatában pompázó pálmaligetek és rizsteraszok megtekintése, majd a Batur vulkán csodálatos tájaira utazunk.  Hazafelé pedig vár ránk az eredeti Kopi Luwak kávé elfogyasztása egy hangulatos őserdei kávéfarm teraszán.

Az út első állomása az Ubud szívében fekvő Monkey Forest, azaz a Majomerdő, mely híven szimbolizálja a balinéz hinduknak a természettel való békés együttélését. A több szent templomnak is helyet adó buja dzsungelben kiépített sétaúton járhatjuk be a helyi makákók territóriumát. Közben pedig testközelből figyelhetjük meg a majmok hétköznapi életét ebben az elvarázsolt erdőben. Ha elég bátrak vagyunk, akár a kezünkből is etethetjük őket!

Innen Tegallalang teraszosan művelt rizsföldjei felé vesszük az irányt, ahol egy magaslati pontról csodálhatjuk meg a mára már egyre inkább ritkaságszámba menő hegyoldali rizsteraszokat. Kiváló lehetőség ez akár képeslapokat megszégyenítő fotók készítésére is!

Következő állomásunk a Kintamani falu szélén lévő kilátó, ahonnan még a délutáni, magaslati köd leereszkedése előtt vehetjük szemügyre Bali egyik legszebb ,s mind a mai napig aktív vulkánjának, a Batur vulkánnaknak az égre meredő kúpját és annak krátertavát. Amennyiben megéheztünk, a kilátónál lévő éttermek egyikében jó lehetőség adódik egy ízletes ebéd elköltésére, természetesen eközben is a panorámában gyönyörködve.

Egy kicsit lejjebb ereszkedve a hegyoldalban érkezünk meg a 900-1200 méteres tengerszint feletti magasságban húzódó kávéültetvény tetejéhez, és az ott létesített fűszeres kerthez. Itt élő, eredeti cserje, bokor vagy fa alakjában ismerkedhetünk meg a Balin található kultúrnövényekkel, úgymint a szegfűszeggel, vaníliával, kávéval, kakaóval, csilipaprikával, stb. Továbbá megnézhetjük, hogyan pörkölik helyben, hagyományos módszerekkel a Bali kávét. Ha tetszett a mutatvány, ingyen kóstolót is kapunk a régió szívmelengető italaiból: a helyi kakaóbabból készült, selymes forró csokoládéból, a friss ízű, kellemesen zaccos Bali kávéból, a férfiasságot ,s a vitalitást serkentő ginszenges kávéból, a gyomorerősítő gyömbérteából vagy a relaxáló hatású citromfű teából. Akinek ez sem elég, az sodorhat egy cigarettát a helyi dohányból. Aki pedig valami igazi ínyencségre vágyik, az itt potom áron megkóstolhatja a csak Indonéziában, évente mindössze pár száz kilónyi mennyiségben termelt Kopi Luwakot, azaz a cibetkávét. A csészénk kiürítése után megleshetjük a kertben szundító cibetmacskákat, akik nélkül nem jöhetett volna létre a világ legdrágább kávéfajtája. Kirándulásunk következő megállója a 962-ben alapított és 60-as években újjáépített, a balinézek által varázserejűnek tartott Tirta Empul, szent forrás és szakrális fürdőhely. Itt mindennaposak a rítusos fürdőzések, hiszen a helyiek szerint a víz gyógyító hatású. A fürdőhely melletti dombon felpillantva pedig a néhai diktátor, Sukarno elnök egykori rezidenciáját, az Istana Negarát láthatjuk.

Az éjszakát Ubudban, három csillagos wellness szállodában töltjük.

3 nap: Ubud - Hüllő és Madárpark - Besakih anyatemplom - - Ubud

Ma Bali leghíresebb templomát a híres Besakih anyatemplomot nézzük meg, majd ellátogatunk a híres Hüllő és Madárparkba, ahol akár egy hatalmas krokodilt is etethetünk. Csodálatosan elkészített ezüst ékszerek készítésének folyamatát fogjuk megtekinteni az egyik legszebb ezüst műhelyben. Balin az ezüst tárgyak elkészítési folyamata gépi beavatkozás, szabad kézzel történik.

Utunk következő állomása egy Balinéz batik műhelybe vezet ahol az igazi Balinéz gyertya viasszal történő batikolásnak lehetünk részesei. Innen az utunk elvezet a Madár és hüllő parkba .

Egy hatalmas, gyönyörű parkban, 250 madárfaj több száz képviselője között sétálhatunk: a madarak nem csak röpdékben, hanem hatalmas pálmaházakban és a park területén szabadon is megtekinthetők. Az itt élő szárnyasok láthatóan jól érzik magukat, a sűrű, esőerdőre emlékeztető, szépen gondozott területen. A látványosságoknak itt még nincs végük, szelíd ara-papagájokkal és kakadukkal valamint szarvascsőrű madarakkal is készíthetünk közös fotókat. A madárparkban még a híres komodói sárkánygyíkot is megnézhetjük, a közvetlenül mellette pedig hatalmas hüllőket bemutató parkot találunk, ahol óriáskígyók, krokodilok és leguánok a fő attrakciók: utóbbiak szelídek és szabadon mászkálnak, akár meg is simogathatjuk őket vagy, a kezünkbe is vehetjük ezeket az ősi élőlényeket.Ha eléggé bátrak vagyunk a komodói sárkányokat akár megtudjuk etetni biztonságos távolságról pálcára szúrt étellel.

Besakih - Anya Templom

Keskeny, kanyargós ösvény vezet föl a templomokhoz. Hihetetlen gyönyörű szép látványban lesz részünk ahogy haladunk fölfele a templom egyes részeihez. A fő templomokba csak az őslakosság léphet, de mivelhogy a templomok nyitottak, így mindent egyes részletet láthatunk. Rendszeresen tartanak kisebb ünnepségeket a lakosság számára. A nagyszabású ünnepséget az Eka Dasa Rudra-t 100 évente rendezik meg.

4 nap: Ubud - Tirta Gangga szent forrás - Padang Bai - Gili-szigetek
Ezen a napon megnézzük Pelingpuran ősi faluját, ahol most is úgy élnek a helyiek, mint évszázadokkal ezelőtt, majd a híres szent forrás, a Tirta Gangga szent forrásának meglátogatásával kezdjük a napot, innen pedig a több fotózós megállóval érkezünk Padang bai kikötővárosába. itt egy kis fürdés után gyorshajóra szállunk, majd elhajózunk a festői szépségű Gili-szigetekre utazunk. A hófehér korallhomokkal borított strandokon, a kezünkben egy hatalmas koktéllal hűsölhetünk a pálmafák árnyékában. A paradicsomi állapotú szigeteken nem közlekedhetnek robbanómotoros járművek, így mindenki lovaskocsin vagy kerékpáron közlekedik, de főleg sétál - nem sietünk sehova, mindenhová időben odaérünk.
5 nap: Gili Air - Gili Meno -Gili Air

A mai napot Gili Air és Gili Meno felfedezésével, búvárkodással, strandolással töltjük.

Kiváló program a bringakölcsönzés  - a szállodától tudunk bringákat bérelni és  laza 1.5 óra alatt körbe lehet bringázni Gili Trawangan szigetét. A nyeregből felfedezzük fel a szigetet és a gyönyörű fotókat készítűnk a korallhomokkal borított strandokon.

A másik lehetőség, hogy könnyűbúvárkodással töltjük a napot Gili Trawangan, Gili Air és Gili Meno szigetek körül. A felszerelést a helyszínen biztosítják, a csónaktúra során három helyszínről csodálhatjuk meg az Indiai-óceán korallzátonyainak rejtelmeit és káprázatosan gazdag, lélegzetelállító színekben pompázó élővilágát. Este pedig több koktélbárban megejtett megállóval sétáluk el a sziget nyugati partjaihoz, hogy megnézzük a csodálatos naplementét.

6 nap: Gili Air -Lombok - Senggigi - lakatlan sziget

Ma reggel hajóra szálluk és elutazunk Lombok szigetére. Innen egy este egy kalandos hajókirándulásra indulunk, ahol három napig a hajó lesz az otthonunk és a legénység készíti el számunkra a napi három fogásos ételeket.

Érkezéskor Lombokra és a poggyász átvétele után felszállunk a buszunkra mely már kikötőben vár ránk. Ezután megkezdjük egész napos kirándulásunkat, mely során átszeljük Lombok szigetét.

Utunk Sengigin és az ős régi falvakon keresztül vezet ,megállók során betekintést nyerhetünk a szigetlakók mindennapi életébe hagyományos helyi piacra is ellátogatunk. Innen utunk a Narmada vízi palotába vezet melyet egy balinéz király parancsára építettek 1727-ben .A templom belső udvarán egy szent forrás található mely legenda szerint örök fiatalságot ígér az ide látogatónak.

Következő megállónk Lendang Nangka. Ebben a faluban egy indonéz házaspár elkészíti nekünk ebédünket majd ez után bemutatják nekünk a hagyományos Indonéz kézzel való szövés technikáját és egy fazekas műhelyben megmutatják nekünk a kézműves termékek elkészítési módszereit.

Kiadós ebédünk után egy helyi botanikus kertbe érkezünk ahol sok féle növény és gyümölcs fajtát ismerhetünk meg mint a lempinyo gyümölcsfák, mahagónifa, odaq gyümölcsök , papaya, burnegyümölcs, kávé, kakaó, vanília, valamint betekintést nyerhetünk a Rinjani Nemzeti Parkba élővilágába, egy apró vadasparkban, ahol különféle állatok kaptak otthont. egzotikus madarak, majmok, varánuszok, vaddisznók.

Utunk következő állomása a kikötő és egy hajóács üzem ahol a mai napig készítenek hajókat,csónakokat és különböző vízi járműveket. A modern eszközök mellet helyet kapott egy kiállítóterem is ahol a régi gépek és régi kézi szerszámok kaptak helyet melyekkel még néhány évtizeddel ezelőtt során gyártották a hajókat Ezen a délutánon egy lakatlan szigetre utazunk, ahol a balinéz barátaink által fogott halakat sütjük meg szabad tűzön - ha már eleget merültünk könnyűbúvár felszereléssel a közeli korallzátonyon.  Vacsora után hajón elfoglaljuk a kabinokat majd az éjszaka leple alatt megkezdjük utunkat Komodó sziget felé.

7 nap: Satonda - könnyűbúvárkodás - éjszaka a hajón

Ezen a napon Indonézia távoli szigetvilágában hajózunk, majd az érintetlen Satonda szigetén kötünk ki, ahol megnézzük a sziget belsejében lévő tavat és a repülő kutyák kolóniáját. Innen tovább hajózunk Komodó irányába, de közben többször is megállunk merülni és strandolni. A hajón töltjük az éjszakát.

8 nap: Komodó - Pink Beach - Labuan Bajo

Ma reggel a Komodón, a sárkányok szigetén kötünk ki, ahol szakképzett vadőrökkel indulunk erdei sétára. Az éjjeli vadászat után a hatalmas fák árnyékában emésztő sárkánygyíkok teljesen veszélytelenek, de azért tisztes távolságból fotózzuk őket. Az ősvilágot idéző szörnyek erdeje után a vörös koralldaraboktól rózsaszínűnek ható tengerpartra, a Pink Beach strandjára hajózunk, ahol a korallzátony színes élővilágával ismerkedünk meg. Innen Labuan Bajo a célunk, ami már Floresen található.

9 nap: Labuan Bajo - Kuta - Tanah Lot - Kuta

Ma Flores szigetéről visszarepülünk Bali szigetére, ahol Kuta Beach egyik tengerparti strandján foglaljuk el szállásunkat. Reptérről haladva utunk első állomása a híres Pura Tanah Lot, a sziget nyugati partján egy partközeli sziklaszirtre épített templom, melyhez dagálykor akár térdig érő vízben kell átgázolnunk. Ha vállaljuk,hogy vizes lesz a lábbelink (apálykor nem vészes a helyzet), akkor kérésünkre a helyi pap szívesen megáld minket a templom alapzatát képző sziklából fakadó édes vizű forrásból. Még ha nem is „kelünk át”, a látvány miatt akkor is megéri ellátogatni ide. A templomcsoport parti sziklameredélyre épített további tagjait száraz lábbal is körbejárhatjuk a szépen gondozott parkban. Tanah Lot nemcsak kulturális látnivaló, hanem kiváló hely az Indiai-óceán eróziós hatásának megfigyelésére is. Itt ugyanis remekül látható, ahogy az évezredek során az óceán „kiharapta” Tanah Lot szikláinak a falát. A tenger fölé nyúló sziklakiszögellésen található templom lenyűgöző látványt nyújt, különösen naplemente idején.

10 nap hazautazás

A mai napot még az Indiai-óceán hullámai között tölthetjük. Reggeli után szabad program, strandolás, pihenés vár ránk. Csak az esti órákban kell kijelentkeznünk a szállodánkból, majd megérkezik értünk a reptéri transzfer, és a szokásos procedúra után(csomagfeladás, biztonsági ellenőrzés) elkezdődik a hazaút Magyarországra, egy átszállással.

Egyéb részletek
Egészségügyi tudnivalók:
Ajánlott gyógyszerek: láz-és fájdalomcsillapító, görcsoldó, hasmenés elleni szer, ragtapasz, sebfertőtlenítő szer, fásli. Irodánk munkatársai kizárólag elsősegélynyújtásban tudnak segítséget nyújtani, gyógyszereket nem áll módjukban biztosítani a résztvevők számára.