A Spartacus ösvény a Visegrádi - hegységben

A Visegrádi-hegység legszebb helye ez a túraösvény. Visegrádon mindenik járt már, de azt kevesen tudják, hogy a település tőszomszédságában milyen csodás kis terület található. Az Apátkúti völgyön felsétálva, az Ördög-malom vadregényes vízesését az úttól jobbra megcsodálva elérjük-a kis tavak után-az Apátkúti vadászházat. Itt a vadászház előtt az erdőbe vezető dózerúton kell jobbra fordulni és követni az erdei út hegyoldalban kanyargó vonalát. A harmadik nagyobb kanyarulat után az egyenesen futó útból egy jóval kisebb, de már felfestett jelzéssel rendelkező, így könnyen észrevehető kis csapás ágazik el balra, és szintben halad tovább a bükkerdőben. Ez a Spartacus ösvény.

GPS koordináták és geoláda.

Egy kis vadászkunyhó mellett halad el az út, a fából rótt menedék bal oldalán folytatódik a nyom, és vele az igazi csoda: a Dunakanyarra, a túloldali Szent Mihály hegyre, és a Remete barlangokra is nyílik kilátás a Visegrádi hegység közeli hegyoldalai mellett.

Az utat andezit agglomerátumból álló sziklatornyok szegélyezik fantáziadús, formagazdag tömbökben, és árnyas erdőkön, csendes bükkösökön, napsütötte tölgyesek kísérik változatos keretet szolgáltatva a panorámához. Nem könnyű megtalálni, de mindenképp megéri a fáradtságot. A zöld jelzést elérve  Pilisszentlászlón keresztül egy nagyobb kerülővel térhetünk vissza Visegrádra.