Kiutazás

Omis az egyik legszebb fekvésű horvátországi kisváros. A városka nem csak egyedül álló tájképi környezetének köszönheti népszerűségét, hanem hosszú, homokos strandjai is nagyon kedveltek a nyaralók között. Omisban nem csak gyönyörű utcákat, hangulatos tereket találunk, hanem a város határában a tengerbe ömlő Cetina folyón akár rafting-túrán is részt vehetünk. Omisban nagyon kellemes perceket tölthetünk el, ha már unjuk a strandolást akkor felsétálhatunk a város felett emelkedő erődbe  és megcsodálhatjuk az alattunk elterülő csodálatos tengerparti tájat.

Omis története

A várost az ókori Dalmáciában élő népcsoport, az illírek alapították, tőlük a rómaiak foglalták el. A neretván kalózok építették az első erődöt itt, akik a környező vizeken fosztogattak és uralták Brac és Hvar szigetét is. A törökök soha sem tudták elfoglalni a hosszú ideig velencei uralom alatt álló várost.

Látnivalók Omisban

A város fő látnivalói a belvárosban a román stílusú Szent Péter templom. A mögötte található téren kedves kis kávézókat, az oda vezető sétálóutcában pedig színvonalas éttermeket találunk. Az Omis felett magasodó sziklán találjuk a régi erőd(Starigrad) romjait, a mai város védelméről pedig a Mirabella-erőd vastag falai és magas bástyái gondoskodtak annak idején. A belváros a sziklafal és a tenger közti szűk lapos területre ékelődött be, az ott található keskeny utcák és terek nagyon hangulatosak. A modernebb városrészben már szélesebb tereket, platánokkal szegélyezett főutcát és pálmafákkal szegett tengerparti sétányt találunk. Természeti értékeket is nagyon nagy számban találhatunk Omis környékén - a kristálytiszta vízű Cetina folyón egykor Gojko Mitic, azaz Winettou kenuzott - itt forgatták a híres ifjúsági regény filmváltozatának több jelenetét is.

Éghajlat

Omis éghajlata mediterrán, de a felette emelkedő hegyek különleges mikroklímát teremtenek. A napsütéses órák száma kora tavasztól késő őszig nagyon magas, még október végén is 25 fokban lubickolhatunk a tengerben. A

Közekedés

Omist könnyű megközelíteni, hiszen Dalmácia központjától, Splittől csak 25 kilométerre fekszik. Így az M7-es autópálya folytatásaként könnyen eljuthatunk ide autópályán, de Splitbe jár Budapestről menetrend szerinti vasút és repülőjáratok közül is válogathatunk.

Strandok

Omisban kiváló, homokkal borított strandokat találunk. A part lassan mélyül, így a gyerekkel nyaralók számára ideális hely lehet ez a városka a nyaralásra, strandolásra. Közvetlenül a város tengerparti részén is találunk egy hosszú, homokos fövenyt - ez a legnépszerűbb. Omistól északra és délre is kiváló, szintén homokos vagy apró kavicsos strandokat találunk - ezért is emlegetik az Omissal már szinte egybenőtt két szomszédos települést és kiváló fürdőhelyeiket omisi Riviéra néven.

Akciók, kedvezmények, last minute Omis

Omis térkép
Omis cikkek

» Látnivalók Omisban
» Last Minute Horvátország
» Olcsó Hotelek Horvátországban
» Hotelek Horvátországban - Online szállásfoglalás
találat

A keresés az alábbi szűrőkkel nem hozott eredményt:

Töröld a nem kívánt szűrési feltételeket!