Svédország térkép

Körutazás

» Skandinávia Velencéje - Stockholm - 3 nap Stockholmban
» Vikingek nyomában: Malmö-Koppenhága csoportos utazás magyar idegenvezetővel 2024.09.27-30. - 4 napos repülős utazás
» Fehér éjszakák - 9 napos buszos körutazás
» Hanza városok és Dánia - repülővel - 5 napos körutazás
» Fjordok közt a Skandináv-félszigeten - 11 napos körutazás

Városlátogatás

» 4 napos városlátogatás Stockholmban - Hotel **** - egyéni városnézés repülővel
» 5 napos városlátogatás Stockholmban - Hotel **** - egyéni városnézés repülővel
» Fehér éjszakák - 9 napos buszos körutazás
» Hanza városok és Dánia - repülővel - 5 napos körutazás

Élmények, beszámolók, látványosságok, látnivalók ...

Vándortúrán voltunk - Fjällräven Classic 2. nap - Kebnekaise-Singi-Sälka

Megint tanultam újat, megértettem, miért hordtak régen alvósitykát az emberek. Az éjszaka iszonyat hidegre sikeredett, talán a nedves fű miatt, amire állítottuk a sátrat, mikor megérkeztünk, már nem volt más. Viszont az éjszaka közepén arra ébredtem, hogy remegek, amit egy hirtelen jött gondolattól vezérelve a sapkám fejemre húzásával próbáltam orvosolni és láss csodát működött a dolog.

Vándortúrán voltunk - Fjällräven Classic - Utóirat

Úgy tűnik sikerült elérni a célom, az írásaim képesek voltak közvetíteni az érzést, mellyel megajándékozott minket a Fjällräven Classic túra. Köszönöm a rengeteg pozitív visszajelzést, már csak ezért is megérte leírnom az élményeinket. Előképzettségem nem igazán volt hozzá, nem vagyok újságíró, így fordulhatott elő, hogy több olyan dolog is kimaradt, amik talán fontosak lettek volna még.

Vándortúrán voltunk - Fjällräven Classic 3. nap - Sälka - majdnem Alesjaure

Az eső egész éjszaka esett, nem csökkenő intenzitással, de ettől még hatalmasat aludtunk. A reggeli az esőben több logisztikát igényel, mint egyébként, de azért megoldható, közben pedig beszélgetünk és egy érdekes bakit találunk a tervezett ütemtervünkben. Mikor terveztem a napi kilométer mennyiségeket, 5 nappal számoltam, mérnök ember lévén worst case méretezek.

Vándortúrán voltunk - Fjällräven Classic 5.nap - Kieron - Abisko

Hatalmasat aludtunk, érezni már az elmúlt 4 nap hatását, de az izgalom miatt korán ébredünk. Fel is merül a kérdés, hogy mit is kezdjünk a felhalmozott előnyünket? Ha pikk-pakk összeszedelőzködünk és egy normál túratempóban kvázi megállás nélkül letudjuk a távot Abisko-ig, akkor jó eséllyel még 98 órán belül teljesítjük a túrát, ami ezüst jelvényt jelent.

Vándortúrán voltunk - Fjällräven Classic 1. nap - Nikkaluokta - Kebnekaise

A nap későn megy le és korán kell fel, de nem is ezért ébredünk korán, sőt nem is az izgalom miatt. Szinte zsong a tábor hajnalban, indul a rajthelyre az első rajt csoport. Mi a második rajtra kaptunk helyet, így időnk van bőven még. Nyugodtan megfürdünk, mostantól öt napig nem lesz lehetőségünk erre a luxusra.

Stockholm és nevezetességei

Az észak Velencéjeként is gyakran becézett Stockholm kétmillió lakosával Európa egyik legszebb fővárosa: az 53 híd által összekötött, 14 szigetre épült székhely lenyűgöző panorámájával, a Golf-áramlatnak köszönhetően kellemes klímájával, hangulatos óvárosával, építészetével, rengeteg parkjával, üldögélésre csábító kávézóival és izgalmas gasztronómiájával feltétlenül bakancslistán kell, hogy legyen. A svéd főváros különleges földrajzi adottsága - a Malaren-tó és a Balti-tenger találkozásában fekvő szigetvilágra települt - valódi turistacsalogató jellegzetesség.

A 14 szigetre épült főváros: Stockholm

Svédország Európa negyedik legnagyobb országa. Fővárosa Stockholm, amelynek érdekessége, hogy 14 szigetre épült. Stockholm megragadóan szép, hangulatos város, amelyet körülölel a tiszta víz és a város szívébe nyúló, zavartalan természet.
Ez a ragyogó északi főváros élénk terrakotta színárnyalatokban pompázó házaival, frissességet árasztó levegőjével mindenkit elbűvöl és magával ragad. Vasamuseet