Bringa

Én és a Biciklim a Házon kívülben

Az Én és a Biciklim május 5-én este vendégszerepelt az RTL klub Házon kívül című műsorában. Serdült Szilvia felkérésére, miszerint lenne-e kedvünk egy kicsit beszélni a városi biciklizésről, nem lehetett nemet mondanunk.

Aktív utazások, izgalmas túrák az utazom.com szervezésében

Az utazom.com kalandtúrái valódi izgalmakat kínálnak, lenyűgöző tájakon, a legnagyobb biztonságban. Az aktívan eltöltött szabadidő nem csak életre szóló élményekkel és kellemes fáradtsággal ajándékozza meg az utazót, hanem kiváló közösséget is talál a túrákon részt vevő hasonló érdeklődésű társaságban az út alatt pedig évtizedes tapasztalattal rendelkező túravezetők figyelnek utasaink biztonságára. Az alábbi felsorolásban összeszedtük azokat az úttípusokat, ahol aktív utazásokon, izgalmas kalandokon vehetünk részt az utazom.com szervezésében. Gyalogtúrák
Leírás:

Most akkor szabad kétszázzal bringázni?

A Millenáris tövében egy kellemes augusztusi délután arról beszélgettünk Nagy Gyurival, hogy lehetséges-e sebességi rekordot beállítani kis hazánkban biciklivel.

Toronto - a kerékpáros világváros

Toronto - nyüzsgő, multikulturális metropolisz, Ontario tartomány fővárosa.  Kanada legnagyobb, pörgős, csillogó világvárosa Faludy György választott otthona volt - máig egy park őrzi Torontóban híres költőnk emlékét. Ma már nem számít akkora kihívásnak ide eljutni, mint az ő idejében - csak felpattanunk egy közvetlen járatra és könnyedén repülhetünk Budapestről Torontóba.

Bajnok

„A boltban fixie, single-speed alkatrészek és tartozékok, illetve kerékpárok vannak. Ezek szervizelése és építése is itt van.” Néha lehet biciklit venni. Ne ott kezdd, mert meghalsz. Azonnal roló, ha készületlen vagy. Sokáig nézegesd a honlapjukat, hogy mit akarsz, és még akkor se tudod a tutit.

Villány: bor és kerékpártúra

Villány: már a dallamos név hallatán is összeszorul a szívünk- hányszor eresztettük már ki ennek a tájegységnek palackba zárt gazdagságát, illatok, ízek, zamatok formájában egy jól sikerült beszélgetés vagy egy kiváló vacsora, meghitt pillanat méltó kísérőjeként vagy hangulatfokozójaként. Izgatottan vártam, hogy feltűnjön a horizonton a Szársomlyó jellegzetes kúpja: ez már jelzi, hogy közel járunk a Villányi borvidékhez.

Felnőtt fejjel gyerekbringán

Az Easy Rider című film bemutatását követően az összes amerikai gyerek chopper megjelenésű biciklit szeretett volna, és mivel jó helyre születtek, ezért meg is kapták az áhított kerékpárt. A Schwinn Orange Krate minden gyerek álma volt a hetvenes évek elején, amit meg is tudok érteni.

ÉN ÉS A BICIKLIM fotózás 7

Minden bringást sok szeretettel várunk 2011. szeptember 18-án vasárnap 11-18h-ig az ÉN ÉS A BICIKLIM fotózására a Mobilitási Hét 2011 keretein belül.

NELLA

„A NELLA kerékpárbolt hosszú idő óta a magyar kerékpárosvilág egyik elismert és kedvelt szaküzlete.

Én és a biciklim fotózás- 2010. augusztus 5, Kertem

„Ez az egyéniségem, és a személyes szabadságba vetett hitem szimbóluma.” Ismét megcsináltuk.  Megint sikerült művészetet létrehoznunk a Ti mindennapjaitokból mindössze egyetlen fényképpel Rólad és a Biciklidről. Az album minden egyes darabját imádjuk, és hálásak vagyunk nektek, hogy eljöttetek!

Ortlieb kerékpáros táskák

Miért szeretjük a Roller City családot? Mert jó árú, így nem csak az extrém túrázók számára lehet elérhető.  Mert az Ortlieb belépőmodelljét praktikusan használhatod városi bringázáshoz is: a táskapárok külön-külön is használhatóak, és hátulra is felteheted akár a kisebb típust is, ezért a kisebb túrákhoz vagy a városi ingázáshoz is praktikus. Nem utolsó szempont, hogy táskák felrakása nagyon egyszerű a csomagtartóra, és egy plusz vállpánttal féloldalasan "gyalogos üzemmódban" is kényelmesen szállítható.

Nagymosás a Csepelboltban

Gyakran előfordul velünk bringásokkal, hogy a kerékpárra rakódott retek mennyisége olyannyira elborzaszt bennünket, hogy inkább nem csinálunk semmit, mert belátjuk, hogy a tisztaságért folytatott harcot már hónapokkal ezelőtt elveszítettük. Mit tehet ebben az esetben az ember? Városlakóként, kert hiányában fogja, és egy nagy lélegzetet véve beállítja a kádba a kerékpárját.

Bike kitchen-bringa a terítéken

“Nem az a legnagyobb jótétemény, ha megosztjuk gazdagságunkat embertársunkkal, hanem ha feltárjuk előtte a sajátját.”  A Bringakonyha története A Bike Kitchen Bu

Ortlieb Back Roller City vízálló kerékpáros-táska

A biciklitúra jó dolog. Míg el nem kezd ömleni az eső. A nyári zivatar még frissítő is lehet: azt azonban nem köszönjük meg, ha este, mikor már hűvösebb van, az átázott ruháinkat kell majd magunkra húzni, nem is beszélve a nyirkos hálózsák meztelencsiga-tapintású felületéről. Egyértelmű hát, hogy nem csak saját magunkat kell megvédenünk az időjárás viszontagságaitól, hanem a felszerelésünket is. Erre a legalkalmasabbak a német Ortlieb cég teljesen vízálló, roppant erős és különlegesen kopásálló anyagból készült bringatúra-táskái.

Kerékpárral Hévízről Keszthelyre

Hévíz messze földön híres településéről kiépített kerékpárút vezet át a Nyugat-Balatoni régió fővárosába, Keszthelyre. A termálvízzel teli tó kifolyójánál is megtaláljuk a gyönyörű lótuszokat: meg néhány élelmes helyi lakost aki a csatorna partját szépen kiépítette és élvezi a tóban találhatónál csak enyhén hűvösebb gyógyhatású vizet - ingyen, de ez így van rendjén. A keskeny aszfaltcsík kezdetben hatalmas mocsárciprusok között vezet, majd kis emelkedőkkel érjük el Keszthely külvárosát, ahonnan még a Kis-Balaton vagy a Fonyód irányába is tekerhetünk tovább.

Serin kisasszony és a Budapest bringás sapkák

Serin Zsuzsi bringás divattervező műhelyében, ahogy azt nagyjából már sejthetjük, a padlótól a plafonig különböző textíliák lógnak és varrógépek, vasalógépek, és biciklik állnak.

Bringás falmatrica

A minap nézelődtem egy irodaszereket forgalmazó üzletben, amikor megláttam egy polcot falmatrica felirattal. Na jó, de mi az, hogy falmatrica? Falra ragasztható matrica, de minek? Aztán beugrott, hogy a nyolcvanas években arattak a trópusi tájat ábrázoló óriás poszterek-tapéták, a lakás egyik falán, érthető okokból általában a kinyitható franciaágy fölött.

Eurobike 2012 és a díjnyertes Kendu kerékpár

2012. augusztus 29-én tartották a németországi Friedrichshafenben az Eurobike díjátadó ünnepségét. Az Eurobike a legnagyobb kerékpáros expó, amelyen szerte a világból bemutatják a kétkerekűek gyártói az újdonságaikat, 2013-ra szóló fejlesztéseiket. Idén összesen 84 terméket díjaztak különböző kategóriákban. A Riese&Müller új kompakt hybrid elektromos kerékpárja, a Kendu is megkapta az áhított díjat.

Meztelen futár a zöld hídon

Az LCEF felkérésére vetkőzött meztelenre az egyik neves budapesti biciklisfutárcég egy alkalmazottja vasárnap hajnalban a Szabadság hídon. Az eseményt a csípős hideg ellenére szokatlanul meleg októberi pirkadat kísérte végig.

Pajtás biciklibolt

"Ha úgy döntöttél, hogy kerékpározásra adod a fejed, el kell gondolkodnod, hogy mire szeretnéd használni jövendőbeli járművedet. Választhatsz hegyi kerékpárt, könnyű országútit, vagy városi közlekedésre és túrázásra is alkalmas trekkinget. Bármelyik mellett döntesz, nem árt az óvatosság! Tartózkodj a gazdaságos áruházak nóném ócskaságoktól!"   Itt lehet biciklit kapni.

ÉN ÉS A BICIKLIM kiállítás; Cycle Chic 2. Szülinapi Party és kiállítás

Mindenkit sok szeretettel várunk az utazom.com ÉN ÉS A BICIKLIM kiállítására és a Cycle Chic 2. Szülinapi Bulijára és kiállítására.
A kiállítást megnyitja: Dávid Ferenc egyházfő – Babilon Nyulai Kerékpáros Egyház

A Parenzana Isztria- félszigeti szakasza

A Parenzana egy régi vasútvonal az olaszországi Trieszt városából Porec településéig húzódott. [utazom:csikkep:53276] Mára a síneket felszedték és Olaszország, Szlovénia és Horvátország gyönyörű tájain átvezető kerékpártúra útvonalat alakítottak ki a nyomvonalán. Az egykori vasútvonal érinti Izolát, Portorozt, az Isztria-félszigeten kanyarogva Buzetet majd Bujét, Groznjan és Motovun varázslatos településeit is.

Betekerés

Miért válik ennyire szét a két nem a biciklis témakörben? Szerintem egyszerűen általában nem jók a csajbringák, illetve nem foglalkoznak azzal a kereskedők, hogy felmérjék, valójában mire van szüksége egy nőnek. Tessék egy csodálatos Tempa, készpénzzel vagy hitelkártyával fizetsz? A lányok gyakran mondják: „Egy kényelmes széken akarunk ülni és nézelődni a világban”.  Ezt megértem.

Az örök világosság fényeskedjen: a bringádon!

A sisak viselése volt az első komolyabb lépésem a felnőtt módon, felelősséggel gondolkodás és bringás közlekedés rögös útján. A következő a megfelelően kivilágított kerékpár kérdésköre. A közvilágítással jól ellátott fővárosiak gyakran, főleg designszempontokkal megtámogatott ellenérzéssel viseltetnek ha csillogó kétkerekűről a villogó lámpát hiányolja a közeg. De józan érvek mentén persze mindenki belátja: fontos, hogy látszódjunk, így piros-fehéren jelez a legtöbb sötétben kerekező első és hátsó fertálya is.

Városi parasztbringa

Sajnálattal közlöm, hogy ez év június 17-én a Bianchim végleg beadta a kulcsot. Úgy 5 éve ismertük meg egymást, zaklatott körülmények közepette, amikor épp ellopták az előző bringámat. Csak egy órára mentem fel, de természetesen mire leértem,  a canga sehol.

Kerékpártúra Keszthelyről a Kis-Balatonra

Keszthely csodálatosan szép Balaton-parti városából gyönyörű kerékpártúrákat tehetünk. Most egy olyan útvonalat mutatunk be, amely a Kis-Balatont, a híres bivalyrezervátumot és a hangulatos Csillagvárat   érintve érkezik vissza Keszthelyre.

Villányi hétvége: bor és bringa

Ezen a hétvégén az utazom.com és a Bor+ nyílt, ingyenes bringatúrát szervez Villányba. A villányi borvidéket bejáró hétvége programját alább olvashatjátok. Egyik leghíresebb és leghangulatosabb borvidékünk a mediterrán ízeket és illatokat kínáló Villány. E kiváló tavaszi hétvégén április 27-28.-án kerékpár nyergében fedezzük fel a Villányi-borvidéket. Megmásszuk majd másnap körbetekerjük a híres Szársomlyó hegyet is és ellátogatunk Siklósra is. Bázisunk a Csillagvölgy pincészet lesz, itt veszünk részt egy kellemes borkóstolón szombat este. Az eseményre itt tudsz jelentkezni...

Freecikli kiállítás

FreeCikli – Égen-földön bringa 2011. augusztus 11. 18.00
Megnyitja: Tóth Spenót Zoltán (Hajtás Pajtás) és a Puszi Együttes

Agyváltó a világ végéig

Ez az ember a holdról jött ide közénk, azért hogy tolmácsolja a holdlakók jókívánságait és elmondja, mennyire másként képzelik a biciklizést a bolygójukon (holdjukon) egy másik gravitációs közegben, ahol már megoldott az összes környezetvédelmi kérdés.   Adrián Zoltánt egy hónapja

Tavaszi csodák - tulipánmezők Hollandiában

Hollandia számatalan turisztikai látványossága közül a talán tulipánmezők a leghíresebbek. Tavasszal borul virágba az összes rét és mező: nárciszok, jácintok és tulipánok nyílnak hektárokon, kísérik a kerékpárutakat, díszitik a kerteket.  [utazom:csikkep:49653] A hollandiai kerékpáros hosszúhétvége túránkon mi is bejárjuk ezeket a csodálatos vidékeket. Addig íme néhány kedvcsináló fotó és egy kisfilm is. Tulip fields in Holland, Netherlands. April 2012. from Beekeeperstories on Vimeo.

Oldalak

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...