Rax - 2 napos túra és via ferrata

Sikeresen lezajlott  a két napos Rax via ferrata és gyalogtúránk. A kezdeti borús időjárást szerencsére szombat délutánra már napsütés váltotta fel és a csodaszép Rax Fennsíkon túrázhattunk át a Habsburg házba, éjszakai szálláshelyünkre. Bár hosszúra sikeredett a nap, így is jó hangulat uralkodott a menedékházban, szépen fogyott a sör és a snapsz, ezt kedves vendéglátónknak, Gerhard-nak is köszönhettük. Közben a pincérek alig győzték hozni a bécsi szeleteket és az almás réteseket.

Az első napi C-s ferrata után másnapra a híres Haidsteiget terveztük. A túrás csapat pedig a Rax vonulat legmagasabb csúcsát, a 2007 méter magas Heukuppét vette célba. Gyönyörű napsütésben vágtunk neki a túrának. A Haidsteigen egy másik magyar csoport lassított picit minket, de így is irigylésreméltó időben és csapattal másztunk. A csúcson kicsit riogatott minket egy zivatarfelhő, de semmi sem ronthatta el a napunkat. Szerencsére csak akkor kapta el a csapatot az eső, amikor a Seehütte padjain a jól megérdemelt sörünket hörpöltük. Amilyen gyorsan jött, olyan hamar el is ment a zivatar. A lefelé vezető úton már ismét szikrázó napsütésben haladtunk és 2 órás gyaloglás után értük el a ránk várakozó buszunkat. Ekkor következett be túránk legsötétebb pillanata, egy olyan esemény, amit én eddig Ausztriában elképzelhetetlennek tartottam: a parkolóban lévő gasthausban kifogyott mind a csapolt, mind az üveges sör, mire odértünk délután 5-re! Skandallum.

A túrán bejárt házak, klettersteigek és menedékházak: Otto-haus, Kronich-Eisenweg klettersteig, Habsburghaus, Neue-Seehütte, Haidsteig, Karl-Ludwig-haus, Heukuppe, Preinerwand

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...