Miért utazzunk Thaiföldre?

Thaiföld egzotikus vidékei évtizedek óta népszerűek az utazók körében. Kezdetben az olcsóságáról és vadságáról híres ország vonzotta a hátizsákot turistákat, ma már a kevésbé kalandvágyók is megtalálják itt a kényelmes szállások és a kiváló programok csábító keverékét. Összeszedtünk néhány érvet a thaiföldi nyaralás mellett:

Könnyű megközelítés, jó közlekedés

Ázsiában utazni nem egyszerű, de Thaiföldre nagyon jól szervezett tömegközlekedés jellemző. Bangkok sűrű forgalma felett suhan a Skytrain, de tuktukal vagy épp taxival is könnyen eljuthatunk bárhova. A legolcsóbb és néha a leggyorsabb közlekedési eszköz a robogó-taxi - városszerte megtalálhatók az egyen-mellényes fiatalemberek, akik a dugóban araszoló forgalomban mindig megtalálják a legrövidebb utat.

Az autóbérlést a néha kaotikus forgalmi viszonyok miatt ne erőltessük, érdemes a tuk-tuk vezetőjére bízni a vezetést. A jóval nyugalmasabb szigeteken persze jól jön, ha robogót bérlünk kirándulásainkhoz, de mindig viseljünk sisakot és vezessünk fokozott körültekintéssel.

Távolsági közlekedés Thaiföldön

Busz, vonat, vagy repülő? Egyáltalán nem mindegy, melyiket válasszuk, bár szerintem, ha időnk engedi, és kellő kíváncsiság van bennünk, érdemes mindhármat kipróbálni. Thaiföldi utazásom első részét a barátnőmmel töltöttem. Sok dologban különbözünk, például más-más az utazási szokásunk és igényünk.

A Bangokokot átszelő csatornákon látványos hajókirándulásokat tehetünk, de a menetrend szerinti járatok is kiválóak arra, hogy bejárjuk a várost. A vonatok tiszták és könnyen eljuthatunk vele az ország legtávolabbi pontjaiba, de az belföldi repülőjáratok sem drágák, így a déli nyaralóhelyekre ezekkel is gyorsan és hatékonyan utazhatunk. Az Öböl-menti országok légitársaságai által üzemeltetett járatokkal pedig akár Bangkok érintése nélkül is eljuthatunk a kedvenc szigeteinkhez.

Városi közlekedés Thaiföldön

Bangkok közútjainak használata, a világ egyik legveszélyesebb vállalkozásaként van számon tartva. Még akkor is, ha gyalogosan közlekedünk. Sokszor, egy zebrán való átkeléshez is vagányság és jó pár perc szükséges.

Kellemes éghajlat

Thaiföld trópusi klímája épp akkor a legkellemesebb, mikor itthon a szürkeség és a mínuszok jellemzőek - a november és a március közti időszak a legideálisabb az utazásra. Ilyenkor kevesebb a csapadék - persze előfordul eső, de nem kell több napig tartó, özönvízszerű égi áldásra számítani.

A népszerű nyaralóhelyek persze decemberben és januárban elég zsúfoltak, de ha picit eltávolodunk a turista-központoktól, akkor nagyon kellemes pihenésben lehet részünk. A hőség inkább április-másjusban jellemző, a legtöbbet júliustól októberig esik.

Természeti szépségek

Thaiföld nem csak a strandolásról szól - szebbnél szebb természeti látványosságokat látogathatunk meg. Izgalmas nemzeti parkok, csodás élővilág és buja dzsungelek várják az utazót, de az én személyes kedvenceim a Krabi könyékén található trópusi kúpkarsztok.

A selymes homokkal borított fövenyek fölé tornyosuló, zöldellő erdővel koronázott sziklák lenyűgöző látványt nyújtanak - Phi Phi szigeten vagy éppen Ko Hong varázslatos vidékén pedig titkos kis öblöket rejtenek. A trópusi tengerpartok mindenütt szépek - de ezek a változatos formájú mészkőtornyok, mint például a James Bond szikla nagyon sokat emelnek a látványon. A tengerparti pihenésünket pedig feldobhatjuk egy egy dzsungeltúrával, vízesések meglátogatásával, kajakozással, búvárokdással.

Kulturális látnivalók

Thaiföld gazdag történelmének köszönhetően rengeteg vallási és kulturális látnivalóval csábít. Bangkok gyönyörű templomait, mint a Wat Pho és a Smaragd Buddha szentélye bejárni napokra van szükség, de egynapos kirándulás keretében eljuthatunk a régi fővárosba, Ayutthaya-ba, ahol lenyűgöző pagodákat találunk.

A helyiek életét közvetlen közelről figyelhetjük meg a városokban vagy vidéken - könnyen átragad ránk nyugalmas életritmusunk és életingenlő vidámságuk.

Biztonság, tisztaság

Az ázsiai utazás néha kicsit több mint izgalmas. Gyakran előfordul, hogy semmi nem úgy alakul, ahogy arra számítunk - türelemre és elfogadásra tanít ez a földrész, ahol néha nem árt a kellő körültekintés és a bizalmatlanság. Thaiföldön nincs mitől tartanunk - a helyiek nagyon kedvesek és segítőkészek, tudják, hogy nagyon fontos az ország számára, hogy megmaradjon a jó megítélése. Természetesen előfordul, hogy ügyeskedő taxisofőrrel, vagy pincérrel van dolgunk - de ez sajnos itthon is megesik. Alapvetően azonban teljesen biztonságban érezhetjük magunkat, a zűrzavaros politikai krízisek idején sem esik bántódása a turistáknak - ezek az események egyébként is csak a nagyobb városokra jellemzőek, a nyaralóhelyek teljesen mentesek mindenféle villongástól.

A vigalmi negyedek környékén természetesen nem árt az óvatosság, de ugyanez akkor is érvényes, ha a belvárosban vágunk bele az éjszakába - semmivel nem számít veszélyesebbnek a thaiföldi bulizás mint a budapesti. A tisztaságot is ázsiai viszonylatban kell érteni - nyilván nem olyanok az utcák, mint Svájcban és Ausztriában, de Thaiföldön sokkal jobban figyelnek a környezet tisztaságára, mint a legtöbb távol-keleti országban.

Konyhaművészet

Thaiföldön nagyon jókat ehetünk - a helyi konyha kiváló. Friss halak, rákok és más tengeri herkentyűk, ízletes levesek, gazdagon fűszerezett pad-thai és más ízlelőbimbókat elkápráztató finomságok mellett egészen extrém ételeket is megkóstolhatunk a nyüzsgő piacokon - szárított vagy grillezett rovarokat is ehetünk a Khao San Road forgatagában.

Az utcai étkezés itt teljesen megszokottnak számít - de a Railay Beach gyönyörű  strandjain ringatózó long-tail boat-okon is nagyon finom és könnyed ételeket készítenek, bátran kóstoljunk meg mindent. A trópusi éghajlat nagyon kedvez a gyümölcstermesztésnek - jobbál jobb gyümölcsleveket facsarnak nekünk úton-útfélen.

Kényelmes szállások

Alapvető szabály, hogy minél nehezebb eljutni egy tájegységre vagy szigetre, annál nagyobb nyugalomban lesz ott részünk. A távolság és az átszállások számának növekedésével fogynak a turisták, így egészen eldugott partszakaszokra és szigetekre lelhetünk. A legnagyobb tömegre a könnyen megközelíthető Phuket és Pattaya környékén számítsunk, aki nem szereti a zajt és a tömeget, az ne itt foglaljon szállást. De a csak hajóval megközelíthető Phi Phi vagy Ko Lipe jóval nyugalmasabb és szebb - ha a pihenés a fő célunk, akkor inkább ide utazzunk.

Phi Phi szigete nagyon népszerű, de ha nem a sziget központjában található településen szállunk meg, hanem a távolabbi resort-okban, akkor teljes nyugalmat élvezhetünk - ez az előny megéri azt a plusz költséget, amit a hajózás jelent. Thaiföld szállásai nagyon kényelmesek és tiszták - hatalmas szobák, gyönyörű kilátással rendelkező medencék, romantikus tengerre néző kunyhók közül válogathatunk mindenféle árkategóriában.

Kedvcsináló képek Thaiföld álomszép vidékeiről:

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...

» Thaiföld körutazás - 12 nap
» Thaiföld - A Távol-Kelet Varázsa - 12 nap
» Dél-Kelet Ázsia gyöngyszemei - 14 nap
» Thaiföld - A Távol-Kelet Varázsa 12 éj - 15 nap
» Körutazás Bangkoktól Észak-Thaiföldig pihenéssel Krabi tengerpartján - 16 nap

Szállás ajánlatok

» Doha ***** és Hotel Andaman Beach Suites **** Phuket 174.900 Ft/főtől - Ázsia / Thaiföld / Phuket / Katar / Doha
» Doha **** és Hotel Crowne Plaza Panwa Beach ***** Phuket 194.900 Ft/főtől - Ázsia / Thaiföld / Phuket / Katar / Doha
» Doha ***** és Hotel Crowne Plaza Panwa Beach ***** Phuket 199.900 Ft/főtől - Ázsia / Thaiföld / Phuket / Katar / Doha
» Doha ***** és Hotel Graceland Resort & Spa **** Phuket 199.900 Ft/főtől - Ázsia / Thaiföld / Phuket / Katar / Doha
» Hotel Panwa Boutique Beach Resort **** Phuket 294.900 Ft/főtől - Ázsia / Thaiföld / Phuket