Miért a tengeri kajak?

Valami megmagyarázhatatlan vonzalom köti a szabadságra vágyó embert a vízhez. Lehet, hogy az egyedfejlődés korai szakaszában történő, magzatvízben lubickolás kellemes emléke az oka, lehet, valami egészen más ősi hívás ülteti autóba a fél országot, hogy elmenjen délre, és ott a sós hullámokkal simogattassa magát. Bele sem gondolva abba, milyen volt, míg az élet csak a tengerekben létezett, mert a szárazföldi viszonyok alkalmatlanok voltak még egy lélegzetvételre is. De ott vannak kisiskolás korunk dunai, balatoni élményei, a Tisza-túrák bográcsozásai, biztosan szívesen emlékszünk vissza a vízparton töltött időszakra. Bennünk élnek Fekete István regényei, együtt bújtuk képzeletben a berket és a csalitost Tutajossal és Bütyökkel, ladikból figyelve a vízivilágot, de lecsorogtunk 800 mérföldet az Amazonason, és ott lapátoltunk a kenuban Csingacsguk mögött. Talán a szemléletüket és romlatlan értékrendüket még a gyermekkorból megőrzők között a legjellemzőbbek a vízi életmód elhívatott követői.

Az egyre népszerűbbé váló tengeri kajakozás sikerét éppen annak köszönheti, hogy nem kell félnünk egy versenykajak instabilitásától, de a már megszokott kenuzásnál sokkal jobb hatásfokkal evezhetünk, felszereléseink pedig kulturáltan és vízbiztosan elpakolhatók a kajak rekeszeibe. Mivel ezek a hajók tengeri használatra lettek kifejlesztve, szélesek és stabilak, mégsem tolják maguk előtt a vizet. Szépen suhannak a hazai tavak és folyók fodrozódó felszínén ugyanúgy, amilyen könnyedséggel szelik a tengeri hullámokat, ahol néha öt méter feletti hosszuk nagyon komoly biztonságot ad. A nagyméretű és kényelmes beülő nyílást hullámkötény/spritzdeck-nek nevezett vízálló, gumis szélű köténnyel tudjuk lefedni, így védve magunkat a hűvösebb, hullámosabb időben  a befröccsenő víztől.

A lapát is kényelmes, széles, nagy tollú eszköz, aminek helyes méret és típusválasztása nagyban hozzájárul a hatékony haladásunkhoz, biztonságérzetünkhöz. Ha egyáltalán nincs kajakos előképzettségünk, akkor sem leszünk gondban egy-egy tengerikajak túrán, hiszen gyorsan érhetünk el sikerélményt-a kajakok stabilitása megnyugtató. Ha szeretnénk kipróbálni magunkat egy nagyobb kihívás előtt, akkor használjuk ki a jó időt, és irány a Római! A tengerikajak.hu vizitelepén többféle kajaktípussal ismerkedhetünk, az egy és a kétszemélyes hajók viselkedését is megtapasztalhatjuk, hajót bérelhetünk két hekk között. Ha komolyabb, tengeri kihívásra vágyunk, és a tengeri kajakokat Görögországban vagy Korzikán, esetleg Szardínián használnánk, akkor pedig érdemes előtte több itthoni túrán is részt venni, ahol teljesen elsajátíthatjuk a kajakozás trükkjeit, az erőnk tudatos beosztásától a helyes pakolásig.

A tengeri kajakozás nagyon komoly szenvedéllyé válhat idővel. Elég csak egyszer végigevezni a velencei lagúnákon, vagy felfedezni a Sajkod titkait, esetleg eljutni az Uvac kanyonjába, mind olyan életre szóló kalandot jelent, ami megbabonáz és olyan élményt ad, ami át szeretnénk élni újra és újra.

Az utazom.com éppen az ilyen nagyon különleges kalandok mellett kötelezte el magát, ezért találjátok meg kínálatunkban a tengerikajak.hu szakmailag felkészült, nagyon tapasztalt legénységének kiváló túráit.  A tengeri kajakozásról, és a kajakos hírekről, érdekességekről naprakész információkat követhetsz a tengerikajak.hu közösségi oldalán. Hiszünk benne, hogy a folyamatosan bővülő kínálatban mindenki megtalálja majd az ízlésének és felkészültségnek éppen megfelelő tengeri kajak túrát. Mert az igazi kaland innen indul!

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...