Kerékpárral a londoni Olimpiára

Horváth Gyula és 11 éves kislánya, Fanni június 21-én indult útnak, hogy kikerekezzenek a londoni Olimpiára. Július 29-én megérkeztek Londonba. Gratulálunk!

"Régóta dédelgetett álmom, egy hosszú túra megtétele kerékpárral. Két éve jött egy ötlet, mi lenne, ha ez az út a 2012-es Londoni Olimpiára vezetne. Egy ideig gondolkodtam rajta, majd megszületett a döntés 2012-ben irány a Londoni Olimpia Kis csapatunk két főből áll. A jelenleg 10 éves lányom, illetve jómagam, ki gyerekkorom óta mozgássérült vagyok. Sajnos a magyar társadalom nem tud mit kezdeni a sérültekkel, ezért célom, hogy bebizonyítsam a mozgássérült ember is teljes értékű, s képes egészségeseket megszégyenítő teljesítményekre.

Tervezett túránk Európa hét országán megy keresztül, kizárólag kerékpáron, motorizált segítség, kísérő nélkül."

(Horváth Gyula)

Ha nem ismered még őket, íme bemutatkozásuk a honlapjukról:

"Horváth Gyula vagyok, 1974.09.27-én születtem Dorogon. 8 hónapos koromban elkaptam a gyermekbénulást, ami a jobb lábamat érinti, ezért ezen, járógépet viselek. Gyerekkoromban, szerettem volna kapni egy biciklit, mivel a húgomnak is volt, de anyám erre azt mondta „Úgysem tudsz megtanulni, minek neked bicikli.” Így fogtam a húgom bringáját és egyedül megtanultam, kb. 8 éves koromban, ennek már 27 éve.

Azóta rendszeresen bringáztam kisebb nagyobb kihagyásokkal. Kb. 20 éves koromban elkezdtem karatézni, csak kipróbálás miatt mentem le egy edzésre és 4 évet maradtam. 5 éve leszoktam a dohányzásról, azóta intenzíven kerekezem.

Nemrég jött egy gondolat, mi lenne, ha kimennénk a 2012-es Londoni olimpiára, természetesen kerékpárral. Ez a gondolat, köszönhető egy csapatnak, akik között szintén volt egy mozgássérült. Ők a Pekingi olimpiára tekertek el, illetve a 100 nap bringa oldalnak, akik mindig kitörő lelkesedéssel vágnak neki túráiknak.

Ezen felbuzdulva, gondoltam egyet, ha ők végig tudtak tekerni ilyen irdatlan távokat, akkor én is meg tudom csinálni. Persze ennyi nem volt elég, tovább szőttem gondolatomat és arra jutottam, hogy megbonyolítom egy kicsit ezt a londoni utat. Fogadtam magam mellé egy társat, akivel már idáig is nagyon sokat túráztunk együtt. Ő nem más, mint Fanni a lányom, aki 2012-ben lesz 11 éves.

Pici kora óta kitartóan biciklizik. Eleinte csak a környékben, majd ahogy nőtt, egyre messzebbre mentünk. Jöttek a CM-ek, Pelso kupa, balatoni túrák, iskolai kerékpár táborok és rengeteg egyéni túra, persze a legkülönbözőbb terepeken és távokon. „Jó” időben napi szinten kerékpárral jár iskolába, ami oda-vissza 12 km.

Azért merek vele elindulni, mert egy nagyon kemény, erős, kitartó gyerek. 100 km-t észre sem vesz, az emelkedő meg sem kottyan neki. Az egyik balatoni túrán, 100 km letekerése után, alig hogy letáboroztunk, megkérdezte „megyünk focizni?”, majd amikor felvilágosítottam, hogy én mozdulni sem bírok, elment egyedül. Tavaly nyáron felmentünk Kékestetőre, ahová 9 évesen megállás nélkül, feltekert, úgy ott hagyva engem, hogy nem is láttam. Időközben Fanninál kiderült, hogy lisztérzékeny, de ez a sajnálatos körülmény sem befolyásolja erőnlétét és kedvét.

Biztos vagyok benne, hogyha rajtunk kívülálló ok nem akadályozza utunkat, sikerrel végig fogjuk csinálni és a kitőzött időben, megérkezünk Londonba."

Útinaplójukat olvashatjátok saját weboldalukon: http://londontura2012.evobike.hu/ Fanni is írt saját beszámolót, honlapjuk Gyerekszem rovatába. Olvassátok őket szeretettel! Az útjukon készült/készülő fotók ide kattintva is elérhetőek.

Fanni, Gyula, jó utat, sok szép élményt kívánunk!

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...

» Alacsony-Tátra: Csúcstúra a Király-hegyre (1946 méter) - 1 napos túra
» Alacsony - Tátra főgerinc, Gyömbér - Chopok - Dereše - 1 nap
» Magas-Tátra hágótúrák Vörös-torony-hágó (2352 m) - 1 nap
» Magas-Tátra gyalogtúra: Kapor csúcs 2367 méter - 1 nap
» Magas-Tátra gyalogtúra: Zöld-tavi menedékház - 1 nap

Szállás ajánlatok

» Dubravka Apartman *** Pisak (Omis) 8.692 Ft/főtől - Horvátország / Omis / Dalmácia / Európa
» Andromeda Apartmanház - Paralia 9.900 Ft/főtől - Görögország / Paralia / Észak-Görögország / Európa
» Medena Üdülőtelep *** Trogir 11.732 Ft/főtől - Horvátország / Trogir / Dalmácia / Európa
» Iva Apartman *** Banjol (Rab) 11.916 Ft/főtől - Horvátország / Rab / Kvarner-öböl / Európa / Rab-sziget / Banjol
» Zeljko Apartman *** Makarska 13.022 Ft/főtől - Horvátország / Dalmácia / Makarska / Európa

» Kalandtúra, aktív utazás
» Akciós városlátogatások!
» Látnivalók Amszterdamban
» Látnivalók Firenzében
» Látnivalók Párizsban
» Látnivalók Londonban
» 4 napos utazások

» CONGO – THE GRAND INGA PROJECT - gyémántkemény vadvízi kajakfilm - Kollmann András