Hótalpas túra a Schneebergre

Múlt szombaton az utazom.com egy téli túra keretében, vidám csapattal az ausztriai Schneeberg felé vette az irányt. Sajnos már Ausztria környékén lassították haladásunkat az égiek, sűrű hóesés és letakarítatlan utak formájában. Végül tetemes késéssel, ám hatalmas lelkesedéssel érkeztünk meg a Schneeberg tövében található Losenheim nevű kis falucska sípályájának parkolójába. Itt beálltunk a síelők közé és pár perc alatt máris négyszáz méterrel magasabban voltunk. Itt rövid hótalp csatolás és eligazítás után vágtunk neki a festői szépségű, mesebeli havas tájnak.

A hótól roskadozó fenyőfák között kanyargó ösvénynél festeni sem lehetett volna szebbet. Néha kibukkant a kék ég, néha pedig a sejtelmesen ködös táj borzongatta meg a lelkünket.

A Schneeberg csoport az Északi-Mészkőalpok legkeletibb tagja, Stájerország és Alsó-Ausztria határán helyezkedik el. Legmagasabb pontja a 2076 méter magas Klosterwappen csúcs. A Schneeberget és a tőle nyugatra található Rax-ot Viennese Hausbergének, vagyis a bécsiek házi hegyének nevezni. A gazdag karsztfennsíkokból álló hegységek szolgáltatják régóta Bécs városának az ivóvizet és a közelség miatt a bécsiek szívesen járnak ide kirándulni, kikapcsolódni.

Csapatunk a legmagasabb pont megmászására indult, de amint elértük azt a kereszteződést, ahol letértünk a jól kitaposott nyomról, hamar nyilvánvalóvá vált, hogy nem tudunk világosban felérni a csúcsra és vissza is térni a buszunkhoz. A friss porhóban hótalppal is sokszor combközépig süllyedve törtünk felfelé. A szeles gerincre kiérve már nem volt olyan mély a hó, ám a meredek terep, a néha viharos szél szétzilálta a csapatot. Nem mintha nem élveztük volna a néha a Delta bevezető képsoraihoz hasonló helyzeteket, de a csapat legtöbb tagja nem szokott az ilyen szintű terheléshez. Ettől függetlenül becsületesen feljött mindenki a 3 órára kitűzött visszafordulási pontig, ez 1850 méteres magasságban volt.

A kilátás mindenkit kárpótolt az erőfeszítésekért, mintha repülőgépen szálltunk volna a táj fölé, az alattunk a völgyben gyűlő felhők látványa mindenkit elkápráztatott. Aki azt gondolta, hogy lefelé könnyebb lesz, nagyot téved. A meredek, havas lejtő csúszós, szerencsére a hó puha, ha elesünk, nem fáj. Sokan fenéken csúsztak le a hegyről, mosolyt csalva minden jelenlévő arcára.

Az ösvényen azonban már gyorsan haladtunk: kényelmesen hullámvasutaztunk a meseerdő közepén, beszélgetve, élményekkel tele. A buszunkhoz sötétben értünk már le, még beültünk egy Apfelstrudelre a helyi fogadóba, majd kellemesen elfáradva indultunk haza. Ma is egy szép napot töltöttünk a hegyen, annak ellenére, hogy a csúcsra nem jutottunk fel. Reméljük ennél rosszabb túranapunk sosem lesz...

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...