Használt biciklivadászat a fővárosban

Ha nem bírunk már magunkkal, és azonnal használt biciklire vágyunk, akkor ebben az esetben egy fél szabadnapra és egy szépen kidolgozott útitervre, no meg némi készpénzre lesz szükségünk.

Biciklitúránkat nem érdemes az első hajnali napsugarak beköszöntével kezdeni, mert a boltok egy része inkább déltől aktivizálódik, ezért csak nyugodtan, kényelmesen. Feltétlenül érdemes az egész túrát végig megtenni, hogy átfogó képet kaphassunk a kínálatról. Ha valami megtetszik, egy-két órára tuti, hogy félrerakják nekünk.

Útiterv:
A (A) Bringaboard kínálatának megtekintése után a vadregényes Szondi utcát elhagyva immár az Andrássy út egyik kicsi, ám látványosságokban mégis gazdag keresztutcájában, a Szív utcában pihenünk meg elsőként a (B) Bajnok kerékpárboltban és szervizben, ahol elfogyaszthatjuk a frissítőnket, és egy kellemeset diskurálhatunk a szakemberekkel. Rövid pihenőnket követően a (C) Pajtás bázisát látogatjuk meg, ahol kimerítő előadásban részesülhetünk a futárok mindennapjairól, és ha szerencsések vagyunk, testközelből még hajtipajtit is láthatunk.

Egy rövid szakasz után érkezünk meg a (D) Fogaskerékpár bolt és szervizhez, ahol megtekintjük a kerékpárokat, és egy pohár sörrel felkészülhetünk túránk egyik leghosszabb és legérdekesebb szakaszára, mielőtt áttekernénk Budára. Ezen a szakaszon egy folyam felett kell átkelnünk, ezért a már meglévő kerékpárunk hibátlan technikai felkészültsége elengedhetetlen. A (E) Recikli műhelynél elfogyasztjuk az ebédünket, és megkóstoljuk Uncsi híres tejeskávéját. A Bartók Béla úton komótosan lecsorgunk, várhatóan hátszéllel egészen a bűbájos Budafoki útig, hogy megtekintsük a (F) Kaland Sport kínálatát, és hogy a következő hosszú szakasz előtt még egy kicsit gyönyörködjünk a Műszaki Egyetem patinás épületeiben. Innentől utunkat a Duna mellett folytatva várhatólag némi szembeszélben, észak felé haladunk, hogy meglátogassuk a város egyik nevezetességét, a kék bálnát, vagy ahogy a helybéliek nevezik, a (G) Blue Cet-et. Pihenőnk után egy vadonatúj kerékpárút jellegű jelzésen haladva ismét át kell kelnünk a folyamon, miközben érintőlegesen a sziget felé pillantunk, pár szót ejtve Margitról és a nyulakról. Túránkat innentől a pesti szárazföldön folytatjuk, és felkeressük a (H) Luongo kerékpárboltot, ha pedig időnk engedi, talán hátulról még a Vígszínházra is vetünk egy pillantást, de oldalról biztos.

A Skála Metró homlokzatának tükrében értelmezzük Gustav Eiffel egyik híres épületét, majd hirtelen kanyart követően a Podmaniczky utcában már a (I) BikeBase kinálatát vehetjük szemügyre. Túránk következő szakaszában a hatodik kerület útvesztőinek labirintusában megkíséreljük megtalálni a (J) Bringamix-et és a (K) Rocket Bikes-ot. Ezen a szakaszon elengedhetetlen a koncentráció, mert sajnos vesztettünk már úgy el túratársat, hogy csak napokkal később találtunk rá végtelenül kimerült állapotban a Szandokán előtt.
Ha eddig sikerült megúsznunk bringavásárlás nélkül, akkor túránk záróakkordjaként leereszkedünk a (L) B29 meredek lépcsőfokain, és veszünk egy Budapest feliratú bringás satyót.

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...