Bor, mámor, Bénye 2012: Fesztivál az erdőbényei kertekben - bringatúra

Erdőbényét nagyon szeretjük. A kedvencem, ahogy Tolcsva felől érkezünk(mert mondjuk elsztoriztuk a 37es főúton a bényei leágazót) és az kevésbé jó minőségű út okán szép lassan haladunk: van időnk a tájban gyönyörködni. A zöld hegyek között a Mulató-domb oldalában elterülő kis falu templomtornyai messziről világítanak. A csendes kis település  Bor, mámor... Bénye fesztiválon csak egy kicsit lesz hangosabb: a látogatók és a fellépők is természetesen símulnak bele a közösség életébe, mintha mindig is itt tevékenykedtek volna. A környék ilyenkor szórakozásra, az ízek és a hangulat élvezetére csábít, de kiváló kerékpártúrákat is tehetünk a környéken. Szombaton csak egy rövidet kerekezünk: a Karádi és Berger borászat Narancsi dűlűjébe bringázunk ki, ahol Zsolt mesél a szőlészet szépségeiről.

Vasárnap pedig egy látványos túra keretében fedezzük fel a környék legszebb látnivalóit: Erdőbényéről az Aranyosi-völgy irányában indulunk el, majd a fás legelőn, hatalmas tölgyek árnyékában pihenünk meg. Innen egy jó hosszú gurulás következik a baskói elágazáshoz, majd egy rövid, de intenzív emelkedő következik Sima településéig. Simán áttkerünk a falun, a központban megállunk a kútnál felfrissülni, majd egy hangulatos fennsíkon át, csodás kilátással kísérve gurulunk be Baskóba. A fafaragványokkal ékesített, csendes zsákfaluban található vendéglátóipari egységben megállunk egy frissítőre, majd a már megismert útvonalon visszatérünk Erdőbényére. Annak sem kell elkeserednie, aki nem hozott magával kerékpárt, mégis szeretne részt venni ezen a kiváló túrán: a helyszínen is lehet bérelni kiváló túrabringákat!

Akinek ez a táv kevés lenne, az többféle lehetőség közül választhat, ha csodálatos tájon szeretne bringatúrát tenni. Tolcsván keresztül Erdőhorvátin át Háromhutára juthatuk: a három falun keresztülsuhanva, Újhutából kiváló minőségű, aszfaltozott úton gurulhat el a csodálatos Kőkapuhoz, ahol gyönyőrű tavat és vadászkastélyt talál. Innen már közel van Pálháza, ahonnan kerékpárúton, Sátoraljaújhely és Sárospatak érintésvel térhetünk vissza Erdőbényére. A regéci vár vagy Boldogkőváralja is közel van, de egy hegyen kell csak áttekerni, hogy a híres Tállya vagy a tündéri Mád borászkodásról nevezetes településére jussunk, ahol nem csak az épített örökség érdemel figyelmet: a Mádi Udvarház a gasztronómia avatott szentélye.

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...

» Alacsony-Tátra: Csúcstúra a Király-hegyre (1946 méter) - 1 napos túra
» Alacsony - Tátra főgerinc, Gyömbér - Chopok - Dereše - 1 nap
» Magas-Tátra hágótúrák Vörös-torony-hágó (2352 m) - 1 nap
» Magas-Tátra gyalogtúra: Kapor csúcs 2367 méter - 1 nap
» Magas-Tátra gyalogtúra: Zöld-tavi menedékház - 1 nap

Szállás ajánlatok

» Dubravka Apartman *** Pisak (Omis) 8.692 Ft/főtől - Horvátország / Omis / Dalmácia / Európa
» Andromeda Apartmanház - Paralia 9.900 Ft/főtől - Görögország / Paralia / Észak-Görögország / Európa
» Medena Üdülőtelep *** Trogir 11.732 Ft/főtől - Horvátország / Trogir / Dalmácia / Európa
» Iva Apartman *** Banjol (Rab) 11.916 Ft/főtől - Horvátország / Rab / Kvarner-öböl / Európa / Rab-sziget / Banjol
» Zeljko Apartman *** Makarska 13.022 Ft/főtől - Horvátország / Dalmácia / Makarska / Európa

» Kalandtúra, aktív utazás
» 4 napos utazások

» Pasman-sziget, Horvátország - Kovács Attila
» Last Great Climb egy egy antarktiszi nagyfal első megmászása - Kovács Attila
» Síelés Heiligenblutban - Hunguest Hotel Heiligenblut téli ajánlat! - Kovács Attila