Bécstől Pozsonyig fixivel - The Slovakia Experiment 1.rész

Fló: Hirtelen jött ötlettől vezéreltetve neveztünk be a versenyre az utolsó pillanatban. Mivel alig egy hetünk maradt felkészülni, úgy döntöttünk, kihozzuk a legtöbbet a rendelkezésre álló időből. Így történhetett meg, hogy a szombat reggeli induláskor se térkép, se navigációs készülék nem volt nálunk, és egy méterrel sem bicikliztünk többet a héten, mint egyébként szoktunk.

Sebaj, gondoltuk a rutin meg az évek kifejezést mantrázva, és belevágtunk a nagy kalandba.

A verseny ötlete egy osztrák srác fejéből pattant ki 2009 telén, aki kihívást látott a közel 80 kilométeres táv szélsőséges körülmények közötti leküzdésében. A táv során 3 ellenőrző pontot kellett érinteni, közöttük az útvonal tetszőleges volt. Az erőpróbára párosok jelentkezhettek, ahol legalább az egyik tagnak egysebességes vagy örökhajtós kerékpárral kellett rendelkeznie. Csapatunk négy tagból állt, de hivatalosan csak ketten voltunk benevezve. Kopasz és jómagam a „Champion Exengers” csapatnév alatt, Jimbó és Filó meg csak úgy indultunk. Mind a négyen fék nélküli örökhajtós kerékpárral indultunk, a kisebb-nagyobb fizikumbeli eltéréseket hasonló áttétel felszerelésével próbáltunk kompenzálni

Bécsbe érve szésőséges körülmények helyett ragyogó napsütés és kellemes meleg fogadott. A Schönbrunni-kastélyt még gond nélkül megtaláltuk, a közeli hatalmas parkban gyülekező óriási tömeget már kissé nehezebben. A hajnali kelés böjtje intenzív mellékhelység keresésben tornyosult ki, de szerencsére az enyhén vérszegény szervezés okozta káosz nekünk dolgozott. Cseppet csúszott a rajt, így a hirtelen rendelkezésünkre álló plussz időt felhasználtuk a kerékpárjaink minél jobb pozícióba való állítására, valamint stratégiánk átbeszélésére. Mivel semmilyen térképpel nem rendelkeztünk, abban egyeztünk meg, hogy kinézünk magunknak valakit, aki „helyinek tűnik”, vele elhúzatjuk magunkat a Bécset Pozsonnyal összekötő bringaútig, aztán Pozsonyba beérve majd kérdezősködünk.

A Lemans-típusú rajt után (ez azt jelenti, hogy le kell tenni a bicókat egy helyre, majd kicsit arrébb állni és felkiáltásra futva indulni. Kívülről nézve szórakoztató.) sikerült kinézni valakit, akiről mintegy negyed óra versenytempóban tekerés és egy az útvonalba szervesen nem illeszkedő domb megmászása után kiderült, hogy nem is helyi. Sebaj, legalább a nyelvet beszéli, gondoltuk, és innen már amúgy sem volt visszaút. Bizalommal vegyes totális kétségbeesés lett úrrá rajtam, de mielőtt idegileg teljesen kikészültem volna, sikeresen elértük a Dunát átszelő hidat. Megkönnyebbültem, majd rögtön utána ismét kétségbe estem, a túloldalon ugyanis két irány közül lehetett választani. A kelet felé vezető út tűnt logikusabbnak, de az előttünk haladó páros nyélen nyugatra fordult, és ez elég volt ahhoz, hogy teljesen megzavarodjak. Vártunk egy kicsit, az utánunk érkezők mind kelet felé mentek, megiramodtunk utánuk mi is. Letudtuk az első ellenőrző pontot, aminek az volt az érdekessége, hogy én azt hittem, már rég elmentünk mellette. Leírtam amit kellett, sőt még azt is amit nem, és ismét megiramodtunk. Már épp kezdtük felvenni a 40km/h körüli utazótempót, amikor a mienkéhez hasonló méretű csoport tűnt fel szemből.

A hangos „Hóhvasszer” kiáltást némettanári múltamat még épp nem nyomtalanul kitörlő agyam egy szempillantás alatt megfejtette. „Víz alatt van a bringaút, megfordulás!” kiáltottam oda társaimnak, és már cselekedtünk is. Csoportosan tekertünk el az első keresztútig, ahol egy pillantást vetve valaki más térképére, a másodperc töredéke alatt meghoztam aznapi sokadik rossz döntésemet. Eredménye a társam elvesztése, eltévedés és hosszú perceken át tartó iszapbirkózás lett.

Eleinte viccesnek tűnt a néhány centis sárban bringázás, majd egy újabb rossz döntést követően hirtelen aggasztóvá, majd csüggesztővé vált helyzetünk. Miután nyilván valóvá vált hogy eltévedtünk, hosszú perceken át bolyongtunk a néhány centis sárban mások nyomait követve. Átrobogtunk egy néhány utcából álló falun, majd újabb sárdagasztás után megérkeztünk a második ellenőrző pontra, ahol Jimbó örömében elesett. Kopasz előttünk járt itt, valahol arrébb egy országúton bolyongott negyvenöttel, vele már csak a határ után találkoztunk legközelebb. Gyorsan végeztünk és már robogtunk is tovább.

Majd 20 kilométeres és cseppet egyhangú szakasz következett a gát tetején, melyet azzal próbáltunk feldobni, hogy jól megraktuk. Miközben én azon örömködtem, hogy de jó idő van, meg ez a hátszél, a többiek összeálltak néhány sráccal és leszakítottak. Az üldözés beszűkítette a látóteremet, így az ártéri nemzeti park szépségéből vajmi keveset tudtam élvezni. Az orrom előtt átvonuló őzcsordát is csak azért vettem észre, mert állandóan azt figyeltem, mennyit sikerült hoznom a hátrányomból. Hosszú percek múlva feltűnt a látóhatáron a híd, melyen a folyó jobb partjára kellett átjutnunk. Barátaim itt bevártak engem, ettünk, ittunk és nyújtottunk egy rövidet, majd nyomban tovább is indultunk, hiszen ez mégis csak egy verseny...

Átélte és írta: Fló A fényképeket Kopasz és Törcsi készítette.

TSE 2010 from amotion.at on Vimeo.

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...

» Schneeberg kirándulás - 1 nap
» Alacsony-Tátra: Csúcstúra a Király-hegyre (1946 méter) - 1 napos túra
» A Kis-Fátra legmagasabb csúcsa és főgerince - 1 nap
» Szlovák Paradicsom – Hernád-áttörés - 1 nap
» Alacsony - Tátra főgerinc, Gyömbér - Chopok - Dereše - 1 nap

Szállás ajánlatok

» Ausztria - Aktiv Hotel Weisser Hirsch **** - Mariazell 84.500 Ft/főtől - Ausztria / Európa / Mariazell / Stájerország
» Bad & Ski Pension 0 Ft/főtől - Ausztria / Karintia / Európa

» Buszos körutazások Ausztriában
» Biciklitúra, kerékpártúra
» Hosszú hétvége
» Via ferrata túrák kezdőknek és haladóknak