Görögország-invokáció

Régen azt a missziót éreztem a magaménak, hogy a legszélesebb körben-akár saját életem példaként felmutatásával- terjesszem azt az elképzelést, hogy minden újat, ismeretlent, távolit és idegent fedezzünk fel, legyen szó távoli tájakról, vagy a szokásostól eltérő élményekről, egzotikus kalandokról.

A lázadó fiatal lélek forradalma tombolt bennem is, aki menekülne mindentől, ami a megszokottra emlékezteti: az örök elégedetlenség és kíváncsiság hajtott keresztül életeken, szerepeken, vidám vagy nagyon szomorú történeteken és a fél világon. Kicsi volt a szoba, túl szűk a kisvárosi lét, börtön volt a „normális“ élet, hívtak a hegyek, új élmények és a változásban találtam meg csak a nyugalmam. Évek teltek el azóta, változtam és változott a világ is. Szerencsém vagy balszerencsém hivatásommá tette a hobbim, elvéve ezzel a messzire jutásért fáradozás nehézségét, de egyben megfosztva az élmények spontán döbbenetétől. Tudom, mikor bukkan elő az Everest a Lhotse válla fölött az alaptáborba vezető úton, tudom, honnan a legszebb a szantorini naplemente, mikor osztja az áldást a rimpoche a kolostorban, és hol terem a legjobb áfonya az Apuai Alpokban. Most már munka lett az utazás, kötelező lett gépre szállni és messze menni, s terelni a rád bízott csapatot, aki ugyanazzal a kereséssel a szívében indult útnak, mint én egykor: csak ők a kényelmesebb, befizetős változatot választották. Órákig lehetne sorolni ennek a munkának az előnyét, hátrányát, én csupán egy pozitívumot jelölnék meg- a visszatérés lehetőségét. Nem annak unalmát, amit az unásig ismételt folyamat jelent, hanem annak a biztonságát, mikor úgy ismered Patagóniát, a Mont Blancot vagy éppen Kubát, Toszkánát vagy az athéni dzsumbujt, ahogy más tudja, hol az irodában a fénymásoló, és hol a papírkosár. Ugyanoda járok ebédelni én is, amit megszoktam, azt is tudom, hol iszom utána egy jó tejeskávét. Fornovolascoban, Cienfuegosban, El Calafateban, Chamonixban, Terszkolban ugyanúgy, mint Tengbocheban vagy Ioanniniában is.

Azóta új ügynek vagyok szólója: annak, hogy az általunk unásig ismertnek gondolt helyekből hozzunk ki többet. Mert az már félig otthon, ha ismerősként köszönt rád egy egy táj, egy boltos vagy pultos, és a sok világban lakás után talán egyszer meglesz az igazi otthon, amit Ábel is úgy keres ott a rengeteg élmény között. Az új énem védelmébe vesz már lehasználtnak, bemutatottnak, ismertnek és népszerűnek titulált helyeket: hiszek abban, hogy igazán megismerni valamit csak többszöri próbálkozásra lehet: ha egyszer járnunk valahol, akkor maximum a turistafotók felszínes kliséiig jutunk: finoman és érzékenyen, többszöri próbálkozásra viszont legmélyebb titkait is feltárja nekünk a táj, a zárt kör befogad, és úgy nézhetünk a világ egy egy részére, mintha egy kis részünk nekünk is lenne benne: vagy neki bennünk. Igazi, értékes és fontos dolgok akkor történnek velünk, ha nagyon figyelünk, és már levetkőztük az első élmény okozta kamaszos feszültséget és ügyetlenkedést. Görögország éppen ilyen hely. Azt hisszük, láttunk már itt mindent, nem is vágyunk ide, hiszen annyira kommersz utazási célpont. Aha, Tescoba sem járunk, mert a sok suttyó ott tologatja a kosarat, mi? Na hagyjuk az önhazugságra alapuló sznobériát, nem áll jól. Nem vagyunk kisebb világjárók attól, mert megismerünk egy olyan helyet, amit mások is-nagy eséllyel a többség csak a katalógusok és képeslapok, továbbküldött ppt-k képkivágásaihoz hasonló saját fotóanyag elkészítésére illetve némi bőrrák-kockázat növelésre törekszik Göröghonban. Ha figyelünk, és magunkhoz engedjük az élményt, hihetetlen történeteknek lehetünk egy csapásra mellék vagy főszereplői: itt bármi megtörténhet. Görögország olyan, mint az érett szerető: már azt hisszük, semmi meglepő nem történik, mindenre fel vagyunk készülve, mégis előfordulhat, hogy a helyes közeledést olyan élményekkel hálálja meg, amire nem is gondoltunk: annyian hódoltak már neki 4000 év alatt, hogy határtalan a tapasztalata, és azt a bajuszt is elnézzünk majd, ez bizonyos.

» Athén városlátogatás - 5 nap
» 4 napos városlátogatás Athénban – Hotel *** - 4 nap / 3 éj
» Hétvége Athénban - 5 nap
» 4 napos városlátogatás Athénban - Hotel **** - 4 nap / 3 éj
» Tavaszköszöntő hétvége Athénban - 4 nap

Szállás ajánlatok

» Filoxenia Apartmanház - Moraitika 125.248 Ft/főtől - Görögország / Korfu / Moraitika
» Evi Hotel *** Rodosz, Faliraki 154.423 Ft/főtől - Görögország / Rodosz / Faliraki
» Prassino Nisi Hotel ** Korfu, Moraitika 159.238 Ft/főtől - Görögország / Korfu / Moraitika / Európa
» Agrabella Hotel *** Kréta, Hersonissos 159.759 Ft/főtől - Görögország / Kréta / Hersonissos
» Alexis Pool Apartmanház - Korfu, Sidari (debreceni indulással) 149.170 Ft/főtől - Görögország / Korfu / Sidari / Európa