Bringa

Balaton-felvidék kerékpártúra - képek és élmények

Szombaton kellemeset kerekeztünk a Káli-medencében. Révfülöpről indulva Köveskál falucskájába tekertünk, majd megmásztuk a Hegyes-tű csodálatos kilátást kínáló csúcsát. Innen a kővágóőrsi kőtengerhez vezetett az út, ahol kipróbáltuk az ingókövet és sütkéreztünk az őszi napfényben. Visszafelé megnéztük a köveskáli termelői piacot, majd tovább gurultunk Salföldre, ahol a természetvédelmi major után a gyönyörű erdei környezetben található pálos kolostorhoz túráztunk. Innen már nem sok volt hátra a Balaton partig, ahol már a kerékpártúra útvonalán érkeztünk meg Révfülöpre.

Freecikli kiállítás

Nagyszerű hangulatban nyílt meg a Freecikli Budapest, a kerékpár kultúrtörténete című kiállítás a Kiscelli Múzeumban. A gyűjtők hozzájárulásával tényleg átfogó képet kaphatunk a XX. század történelméről, nem csak biciklis vonatkozásban. Ahogy megérkeztem, gyakorlatilag azonnal szétestem és rohangáltam körbe-körbe.

A BAM Bringásreggelivel ünnepelt

Bringázz a munkába, és útközben közben reggelizz egy jót! Ennek a meghívásnak nem lehetett ellenállni, ezért egy kiadós kurflival bringáztunk ezen a gyönyörű reggelen a munkába. A Gödörnél elfogyasztottuk a fahéjas kiflit, az üdítőt, és azzal a lendülettel tekertünk is át a Batthyány térre, hogy a kerékpárosok között még ott is napfürdőzhessünk egy kicsit.

Elkészültek az Én és a Biciklim 4 képek

Köszönjük, hogy megint rengetegen eljöttetek, és reméljük ti is nagyon jól éreztétek magatokat!  „Ez az egyéniségem, és a személyes szabadságba vetett hitem szimbóluma. ”

Hybrid, pedelec, elektromos és társai

Mivel a hibrid még elég új dolog Magyarországon, ezért van még bőven félreértés a témával kapcsolatban. Mai Bringometria rovatunkban a hybrid, pedelec, elektromos és villany kerékpárokkal fogunk foglalkozni kicsit. Mivel a téma nagyon nagy, ezért egy cikkben nem tudunk mindenre kitérni, hiszen könyvet lehetne írni az egész pedelec irányzatból.

Forradalmi biciklicsillár

Connect névre hallgat Carolina Fontoura Alzaga új sorozata, melyet újrahasznosított biciklialkatrészekből készült, rendkívül összetett, funkcionális szobrok alkotnak.

A Parenzana Isztria- félszigeti szakasza

A Parenzana egy régi vasútvonal az olaszországi Trieszt városából Porec településéig húzódott. Mára a síneket felszedték és Olaszország, Szlovénia és Horvátország gyönyörű tájain átvezető kerékpártúra útvonalat alakítottak ki a nyomvonalán. Az egykori vasútvonal érinti Izolát, Portorozt, az Isztria-félszigeten kanyarogva Buzetet majd Bujét, Groznjan és Motovun varázslatos településeit is. A vonal dombos vidéken kanyarog, a nyomvonalon kialakított kerékpárút az egykori gőzösökhöz hasonlóan alagutakon, viaduktokon halad keresztül, míg Porec közelében újra a tengerpartra ér.

Sealskinz Kamáslik 2014

Valahol mindig esik a világban! Ami azt jelenti, hogy egy helyen 100% hogy valakinek elázik a lába. Legyen szó munkáról, sportról vagy csak mert kedvünk támad végiggázolni egy pocsolyán.. Legyünk őszinték magunkkal, mindenki szerette ezt!
Csakhogy megfelelő felszerelés nélkül az elázás könnyen és gyorsan szenvedéssé válhat a hidegben.
Főleg a vizes lábunk a kezünk és a fejünk okozza a legnagyobb problémákat, kellemetlenségeket.
Kimutatott tény, hogy rengeteg hőt veszítünk ezeken a felületeken, ha nem védjük rendesen.

Hajtogatós biciklik

Vegyes érzelmekkel emlékszem vissza az összecsukható Camping kerékpárra. Egyrészt nagyon utáltam, mert nem tartottam a bringás vagány életérzésemhez méltónak, másrészt viszont ehhez legalább hozzá lehetett jutni.

Ortlieb víztárolók

Kedves Olvasók, A jó idő közeledtével, szeretnénk figyelmetekbe ajánlani, legfőképp a túrázóknak, az ORTLIEB kiváló minőségű hegesztett víztartályait, melyek rengeteg előnnyel szolgálhatnak.
Kialakításukban nagyon hasonlítanak a már jól bevált Dry Bagekhez. Jelenleg három táskája elérhető az ORTLIEB-nek, mindegyik más-más előnnyel.

Biciklis időutazás a Velodromban

Ahogy átléptem a Millenáris küszöbén, tudtam, hogy életem egyik meghatározó élményében lesz részem ezen az Oldtimer találkozón. Pár napja már suttogott a város az antik Bugattikról, különleges veterán motorokról és kerékpárokról.

Legjobb megoldás a városban: Birdy

Az összecsukható vagyis ( folding ) kerékpározás csúcsa, mint ahogy a kerékpáros evolúció mérföldköve is. Végre biztonságban mindig veled lehet a kétkerekűd mert a Birdy mindenhova befér ahova te eljutsz, így nem kell aggódnod minden egyes percben hogy mikor lovasítják meg a kedvencedet. Teljes értékű kerékpár felszereltségtől függően és mindez egy táskányi méretben elfér. Most már nincsen mentséged miért nem kerékpározol minden nap!

NELLA

„A NELLA kerékpárbolt hosszú idő óta a magyar kerékpárosvilág egyik elismert és kedvelt szaküzlete.

40.000 kilométeres nászút

Már több mint egy éve, 2011. június 11-én indult el Árpi és Zita világ körüli bringás Nászútjára. Gratulálunk nekik ez alkalomból! Árpiék azóta már Indiát is elhagyták, Nepálban járnak. Ha még nem olvastál Róluk/Tőlük, pár szó arról, miért is kezdték el, mi motiválja őket: Mondanivalónk Úgy gondoltuk, hogy ez az utunk már lesz akkora vállalkozás, hogy érdemes legyen arra, hogy felhívjuk vele a figyelmet néhány szerintünk fontos dologra. Három témát szeretnénk kiemelni, melyeket szeretnénk a zászlónkra tűzve magunkkal vinni erre az útra, így eljuttatni minél több emberhez. Ezek a következők:

Bringometria: Össztelósat soha!?

A mai cikkünkben egy kicsit belemegyünk a mit-mire használhatunk kérdéskörbe. Az előzőekben írtunk már pár részletet a kényelmes kerékpárokról. Én személy szerint túl vagyok pár év montis, országútis, triatlonos, triálos, túrázós, rekus élményen. Az okleveles építész tervezői végzettségem ad némi vizuális, kulturális alapot a magasabb igények megéléséhez.

Tavaszi csodák - tulipánmezők Hollandiában

Hollandia számatalan turisztikai látványossága közül a talán tulipánmezők a leghíresebbek. Tavasszal borul virágba az összes rét és mező: nárciszok, jácintok és tulipánok nyílnak hektárokon, kísérik a kerékpárutakat, díszitik a kerteket.  [utazom:csikkep:49653] A hollandiai kerékpáros hosszúhétvége túránkon mi is bejárjuk ezeket a csodálatos vidékeket. Addig íme néhány kedvcsináló fotó és egy kisfilm is. Tulip fields in Holland, Netherlands. April 2012. from Beekeeperstories on Vimeo.

Underworld Kupa

Bringáztál már Budapest alatt? A tavalyi évben nagy sikerrel debütált budapesti föld alatti hegyikerékpáros verseny 2011-ben is megrendezésre kerül. Az augusztus 13-i MOFÉM Underworld Kupa alkalmával megnyílnak Budapest egyébként zárt, sötét tárnái a bringások előtt, hogy mindenki részese lehessen a kalandnak!

eBike sufni-tuning

Manapság már kismillió különböző márkájú, ám mégis hasonló tulajdonságokkal rendelkező elektromos kerékpár közül válogathatunk. Természetesen az alsó kategória, amit nevezzünk mondjuk Osános villanycangának, a legelterjedtebb.

A túrakerékpár evolúció csúcsa?

Túrázni indulnál?Esetleg kontinenst vagy Földet kerülnél? Akkor bizony pont neked fejlesztette a Riese&Müller az Intercontinental családot

Multimédiás biciklicsalád

Szerintem Máté diplomamunkája szépen átgondolt és zseniális marketing ötlet. Sokféle rekumbenst lehet látni az utcákon, ahogy dögunalmas plakátokat cipelnek a hátukon. Nem is vagyok vevő a meszidzsre, inkább csak a tricikli szerkezetét veszem szemügyre. A mozgó kétkerekű reklám ötlete újdonság lehet, bár a XX.

B29 kerékpárszerviz

A patinás múlttal rendelkező B29 kerékpárszervizre talán csak kevesen bukkannak rá a VI. kerület szűk utcáinak rengetegében. Pedig érdemes eltekerni a Bajnok utca 29. alá (szó szerint) egy kis szervizelésre vagy alkatrészvadászatra, mert nagyjából minden van, ami csak a városi bringázáshoz kellhet.

EMAT – Biciklik a Millenárison

Az EMAT (Épített Motorok és Autók Találkozója) idei kiállításán a Millenárison helyet kaptak a biciklik is, talán abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy az emeletre nehézkesen tudtak volna autókat vagy motorokat felcibálni. Amint a helyszín felé közeledtem, lassan érezni kezdtem, ahogy tök nyugis bringásból átalakulok motorossá.

Bringometria: Kerékpártárolás

Mindenkinek ismerős az érzés szerintem, útban van a bringa. Hová tegyük? Mindenki lehetőségei szerint próbálja elhelyezni a kerékpárt használaton kívül. Lehetséges helyek: Garázs Lakás Kerti tároló Erkély Terasz Pince Szerszámos Fal Hulladék tároló Babakocsi tároló Szomszéd lakása Szülők családi háza Közös osztatlan tulajdonú terek: lépcsőház, udvar, körfolyosó

Bemutatkozik a Rock’nPow – rendezvénysorozat

A Rock’nPow rendezvényosorozat az év kiemelkedő extrémsport-dokumentumfilmjeit mutatja be a budapesti Toldi és Corvin moziban. A programban olyan filmek szerepelnek, mint az Into The Mind amely grandiózusságában simán felveszi a versenyt a Baraka című kultuszfilmmel. A 90 perces extrémsportmozi mesterien filmezett akciójelenetekkel mutatja be azt, hogy milyen élmény egy porhóval borított hegyoldalon síelni illetve mit jelent egy óceáni hullám lejtőjén állni egy surfdeszkán.

Pekingben helyben kerékpározással köszöntötték az újévet

Kínáról általában az utcákon hömpölygő kerékpáros tömeg ugrik be legtöbbünknek, ezért a tömegével parkoló fekete biciklik látványa nem is volna meglepő, ám ebben az esetben kicsit másról van szó.

A világ legkirályabb Campingja

Csak nézzük egy kicsit nyugodtan, és próbáljuk meg feldolgozni a látottakat. Vegyünk egy nagy levegőt, és gondoljunk James D. Moholy barna öltönyeire, amik a szekrényben állnak. Majd 10-1-ig módszerrel menjünk le alfába, és merengjünk el a pesti aszfalton. Tekintetünk és elménk is lassan megnyugszik.

Profi Ortlieb túrazsákok

Bemutatjuk az Ortlieb két professzionális túrazsákját, amivel semmi sem gördíthet eléd akadályt.
Németországban készülnek, full vízálló hegesztett táskák 5 év garanciával.
Örök darabok!   Elevation

Bécstől Pozsonyig fixivel - The Slovakia Experiment 2.rész

Fló:A hídon átérve fura dologra lettem figyelmes. Kerékpárutakhoz igen kevéssé szokott agyammal nehezen bírtam felfogni, miért kanyarodik az egyértelműnek tűnő helyett mindenki a homlokegyenes irányba. Mint később kiderült, az osztrák kerekesek annyira el vannak kényeztetve bringautakkal, hogy ha látnak egyet, muszáj ráhajtaniuk.

Oldalak

pl. Ciprus, Bécs, Balaton stb...

Nem találod amit keresel?Bezár
Kérj egyedi ajánlatot! Küldj magadnak emlékeztetőt!