Otthon Krakkóban

Évekig terveztem egy hosszú hétvégét Krakkóba, pedig ha tudtam volna, hogy gyakorlatilag hazamegyek, szinte bármely percben elindulhattam volna.
Vegyünk tehát egy buszjegyet, csapjunk a vállunkra egy hátizsákot két váltás ruhával és menjünk „haza” a hétvégére.

Forest Hills Biohotel & Golf + nyereményjáték

Bakonybél és Zirc között félúton, az erdő ölelésében fekszik a Forest Hills Biohotel & Golf, ebben a fantasztikus környezetben tölthet el egy kellemes hétvégét egy szerencsés olvasónk, aki június 10-én éjfélig kitölti a quizünket. A Bakonybélbe vezető útról lekanyarodva néhány méter után egy fakapuval találjuk magunkat szembe, majd pár száz méter megtétele után megérkezünk a hotelhez, mely a közel 60 hektáros terület központja.

Maraton a Bükkben!

Futó- és bringás maraton, egy hétvégén!
Maratoni hétvégét kínálnak a június 9-10-re Miskolcra érkező sportbarátoknak a szervezők. Szombaton a futásé, míg vasárnap a hegyikerékpározásé lesz a főszerep.

Rómát látni, és.....

…...függővé válni. Ez az aprócska baleset úgy 4 éve, első ottjártamkor esett meg velem. Azóta valahogy nem sikerült visszajutom, de néhány hónapja, mikor valami megfizethető világgámenést terveztem, a fapadosok kínálta lehetőségek közül első pillantásra Róma került ki győztesen.

A londoni Camden Town

Camden Town, az úgynevezett bohém negyed piacával, a Camden Markettel kihagyhatatlan látnivalónak számít Londonban. A legszínesebb városrész, különleges piacaival, nyüzsgő, színes forgatagával, történelmi, építészeti, művészeti csodáival és 500 éves pubjaival minden idelátogatót elbűvöl.

Vulkántól sivatagig új világörökségek a listán

Az Etna, az "ukrán Pompeji", a Tádzsik Nemzeti Park és a kínai Tien-san-hegység is világörökség lett. Mi tizenegy helyszínnel vagyunk a várólistán. Öt természeti és tizennégy kulturális helyszínnel bővítette a világörökségi listát az UNESCO Világörökség Bizottsága a testület idei ülésszakán a kambodzsai Phnompenben, így már mintegy 160 ország összesen 981 helyszíne szerepel az emberiség számára különös jelentőséggel bíró helyeket felsoroló listán – írja a turizmus.com.

„Itt a természet az, amihez mérjük magunkat”- beszélgetés Németh Csaba ultrafutóval

Németh Csaba több mint 30 évvel ezelőtt kezdte a terepfutást, ismerhetjük őt hegymászóként is, népszerűsítője az Országos Kéktúrának. Legnagyobb eredményeit ultrafutóként szerezte. Győzött a magyar versenyeken, Mátrabércen, a Kinizsi 10-on, a T100-on. Győzött külföldön, háromszor nyert a Lavaredo Ultra Trail-en és a 350 kilométeres Swiss-Juran maratonon, győzött a skóciai Highland Way Race-en. Az Alpokban a legelismertebb versenyzők közé tartozik, hiszen UTMB-n -amely a hegyi ultrafutók emblematikus versenye- mindig az első 10-ben végzett. Emblematikus azért, mert a 166-170 kilométeres

A Tátra alvó lovagja

Ez a történet 2003-ra nyúlik vissza. Akkor, egy esős májusi napon, egy poprádi szálló szobájában az eget kémlelve, a felhők szétoszlásban bízva elhatároztuk, hogy mi, májusiak (rajtam kívül még 2 akkor jelenlévő barátom születésnapja esik május első felére) az elkövetkező években a Tátrában fogjuk megünnepelni születésnapunkat.

Ízek, Imák, Szerelmem Nyugat-Dunántúl, harmadik rész: Sopron

Kőszeg elhagyásával veszem fel a történet fonalát, ahonnan Sopronba indultam. Ma már a határok eltörlése miatt talán egyszerűbb lenne Ausztrián át eljutni oda, de én maradok a klasszikus hazai útvonalon, mivel így útba ejthettek egy gyönyörű templomot, mégpedig a Sopronhorpácsit. Aki erre jár, annak bűn lenne kihagynia több ok miatt is.

Ízek, Imák, Szerelmem Nyugat-Dunántúl, első rész: Pannonhalma

Minden évben, amikor beköszönt az igazi tél, a hűvös, nyirkos idővel, sokan érzik úgy, hogy nincs kedvük kimozdulni a négy fal közül, mert úgysem lehet semmilyen jó programot csinálni. Ennek a rossz beidegződésnek próbáltam utánajárni, hogy valóban ilyen rossz-e a helyzet.

Egy különleges hétvége: Kerékpározás föld alatt, és hótalpazás a föld felett Szlovéniában

Szlovénia több kivételes értékkel büszkélkedhet, ami néha a felszín alatt található. Az Alpok karsztvonulatai számtalan barlangot (Postojna, Skocjan) és sok más különlegességet rejtenek. Egy ilyen érdekes, már nem működő bányát kerestünk fel hétvégén. Így jutottunk el a mezicai ólom és cink bányába, egy földalatti bringatúrára.

Karoo, Dél-Afrika

Karoo – egy más világ. Nem csak a táj holdbéli, az emberek is mintha egy másik civilizációból ragadtak volna itt. A rendkívül forró nyarak, fagyos telek, az eső szinte teljes hiánya generálta egymásrautaltság olyan, még napjainkban is meglévő feltétlen bizalmat plántált beléjük, amit a nagyvárosi túléléshez elengedhetetlen egészséges életösztönünkkel nehezen értünk meg.

Perzsia legtetején - A Damavand megmászása

Egy 5671 méteres hegyet nagy tisztelet övez. Lehet, hogy a meghódításához komoly expedíció kell, sok magashegyi tapasztalat, emberfeletti fizikum, na meg egy rakás pénz. Nos, a Damavand pont nem ilyen: följutni rá nem több mint két-három napos elfoglaltság, kiadós séta egy kis magaslati betegséggel felütve.

Tavaszi pillanatok a Magas-Tátrában

Kivételes hétvége volt a Magas-Tátrában, március 15-én búcsúzott a tél, ébredezni kezdett a tavasz. Kisütött a nap, de nagyon. Persze, lesz itt még hó és fagy, hisz a hegy hatalmas, a csúcsok felé mutató túraútvonalakat is csak júniusban nyitják meg.

Dachstein via ferrata túra

Igazi kihívás várt ránk a Dachstein via ferratain a kiszámíthatatlan időjárás miatt, de mindenki hozta a legjobb formáját és egy fantasztikus hétvégét töltöttünk el!

Rax hótalpas túra

Hétvégén csodálatos napot töltöttünk a Rax fennsík behavazott lejtőin, fantasztikus napsütésben!
Ha még nem voltál gyere, próbáld ki!

Barcelona hangulata

Barcelona: Katalónia fővárosa nagyon jó hely: rajongással a hangjában és csillogó szemekkel mesélik élményeiket azok, akik itt tölthettek egy hosszú hétvégét vagy akár több időt is. A tengerpart is kiváló sétaterep, de kellemes parkokban múlathatjuk a délutánt, reggel kezdhetjük a napot piacon, este pedig vár a belváros... Barcelona from Raul Medina on Vimeo.

Thaiföld, Phi Phi szigetek

Néha jól esik egy kis kikapcsolódás. De nem csak egy hosszú hétvége hanem egy igazi elszakadás az otthoni zűrzavartól: csak a kellemes éghajlat, a csodálatos tengerpart és a hullámok... Thaiföld egzotikus nyaralóhelye Phi Phi: bár már itt is néha túl sok a turista, de ezt a tájat egyszer látni kell. Erről a helyről nézzünk egy kiváló kisfilmet: Koh Phi Phi, Thailand, 2009. เกาะ พีพี หมู่เกาะพีพี กระบี่ from Jrbazil on Vimeo.

A varázslatos Róma

Róma egyszerűen csodálatos. Több ezer év történelmének építészeti öröksége, kultúrák dicsőségének és bukásának emlékei szolgáltatják a díszletet a hamisítatlan olasz életérzéshez. Rómában eltölteni egy hosszú hétvégét mindig mámorító: az élmények százait még évekig szívesen idézzük fel - akár ebben a kisfilmben: ROMA from Noam Armonn on Vimeo.

Élménybeszámoló a Bécs-Pozsony kerékpártúráról

A hétvégén ismét az osztrák fővárosba utaztunk, hogy a Duna menti kerékpárúton átkerekezzünk Pozsonyba. Bécs belvárosában elfogyasztott Cappuccino után (sajnos a beharangozott melange kifogyott a bécsi kávézókban) a Práter-parkon gurultunk keresztül, majd a Duna vonalát követtük a szlovák fővárosig. A kellemes nyárvégi napsütésben vidáman siklottak a kerékpárok!

Városi dzsungel: fotóstúra Bécsben

Hétvégén sikeresen hazaérkezett a csapatunk a bécsi fotóstúráról, ahol az alábbi képek is születtek. Nemsokára az utasaink képeivel is jelentkezünk.

Szlovákia egy kevésbé ismert vidéke: Téli túra a Kócs-hegységben

A Tátrák és Fátrák árnyékában megbúvó Kócs-hegységnek a híre is alig jut el Budapestig, pedig kis területe és közepes magassága ellenére bővelkedik a látványos túrák lehetőségében. E kis hegycsoport az Árva és a Vág völgye közé szorulva fekszik a Liptói-Havasok nyugati folytatásaként Szlovákia középső részén.

Csorbai-csúcs (Štrbský štít, 2381 m)

Mát több hete beszéltük Sanyival, hogy jó idő esetén ezt a hétvégét a Tátrában töltjük. Persze az időjárás, mint idén már elég sokszor, átszervezte ezt. Szombaton egész nap szakadó eső várható, vasárnap viszont jó idő. Nem túl kedvező a helyzet, ezért hét közepén már úgy néz ki, lemondunk az útról. De mindkettőnk úgy érzi, ki kellene használni ezt az egy napot is. Így aztán pénteken mégis úgy döntünk, megyünk. Terv: szombaton munka után kiutazunk, vasárnapra pedig célként felvetődik a Csorbai-csúcs és a Koncsiszta is. Én a lábam miatt a rövidebb utat helyezem előtérbe, az első csúcsot.

Kalandos túra a Szürke-hegyre

A nyári turistaszezon első hétvégéjén, a június 15-ig érvényes téli zárlat utáni első vasárnapon a szép idő a Liptói-Tátrába csábított minket. Ezúttal egy szép, hosszú körtúra során a Szürke-hegy elérését tűztük ki magunk elé. A Liptói-Tátra, és ezzel a teljes Tátra-vonulat nyugati szélén, a Tátra legnyugatibb völgyének nyugati gerincén túráztunk.

Tavaszi karbantartás a tátrai felvonókon

Ahogy azt a korábbi években már megszokhattuk, a húsvéti ünnepek után idén is sor kerül a tátrai felvonók rendszeres tavaszi karbantartására, egyúttal a közelgő nyári szezonra történő felkészítésükre. A Csorbatótól a Szoliszkó menedékházig közlekedő négyszemélyes ülőszékes felvonó április 23-tól május végéig munkanapokon nem közlekedik, ezen a felvonón tehát májusban csak a hétvégi napokon utazhatunk. Ennél a felvonónál a nyári szezon május 31-én kezdődik.

Egy nap Lisszabonban

Lisszabon nem számít túlságosan felkapott városnak a hazai utazók körében, talán azért, mert jobban esik azzal villogni hétfőn az irodában, hogy a hétvégét Párizs, London   vagy Prága utcáin barangolva töltöttük. [utazom:teaser:69491] Pedig egykor Portugália fővárosa egy világbirodalom központja volt, a mai napig nagyon kellemes hely, sajátos hangulattal és vendégszerető lakosokkal... Erről a csodálatos helyről szól a most következő kisfilm, ami egy lisszaboni utazás jellemző helyszíneit mutatja be. A Day in Lisbon from Manuel Cavalcanti on Vimeo.

Kora tavaszi kirándulás gyerekekkel a Dera-patak völgyébe

A tavaszi első hétvégék egyikén, ha tehetjük, kiránduljunk, nézzük meg az ébredő természetet. A pilisi hegyekben lévő könnyű, a legkisebb gyerekekkel is bejárható helyeket ajánlanék. Mindegyik az Országos Kék Túra útvonala mentén található. A Nagy Kevély 534 méteres csúcsa alatt, Pilisborosjenő határát elhagyva egy fenyvesekkel ölelt tisztás közelében magasodik: a Teve-szikla.

Hótalpas túra a Rax-fennsíkon

A hétvégén a Rax-fennsikon tett hótalpas túra képei következnek. Csodálatos időben vágott neki a vidám csapat a vastagon behavazott alpesi tájnak. [utazom:teaser:48606] A fények egész nap varázslatos környezetbe burkolták a téli túra résztvevőit, így biztosan emlékezetes marad mindenkinek ez a kirándulás. Aki nem tudott eljönni, annak pedig meséljenek a képek!

Őszi túra a Chabenyecre és a Nagy-Chochulára

Egy szép szeptemberi hétvégén az Alacsony-Tátra egy ritkábban látogatott csúcsát, a főgerincen fekvő Nagy-Chochulát (Veľká Chochuľa) vettük célba. Túránkat Lúzsna (Liptovská Lúžna) egykori gorál településről indítottuk. Kirándulásunk első szakaszát másfél órás folyamatosan emelkedő, meredek úton tettük meg, sűrű fenyves erdőben. A fenyő övezetből kiérve a törpe fenyők között értük el az 1500 méter magasan található Szkalka-nyerget (Sedlo pod Skalkou), majd dél-nyugatnak tartottunk a Nagy-Fátra irányába.

A Hernád-áttörés - Függőhidak és sziklatálcák világa

Egy szép idővel kecsegtető tavaszi hétvégén a Szlovák Paradicsomba indultunk, hogy bejárjuk annak egyik fő nevezetességét, a Hernád-áttörést. A 290 hektár kiterjedésű Hernád-áttörés Nemzeti Természetvédelmi Terület a Szlovák Paradicsom Nemzeti Park északi részét szegélyezi. A Hernád folyó által évezredes munkával kialakított kanyonszerű völgy a Káposztafalva (Hrabušice) közelében a hegyek közé forduló Nagy-Fehér-víz (Veľká Biela voda) torkolatától Szepessümegig (Smižany) terjed, teljes hossza kb. 16 km.

Horvát Nemzeti Parkok Májusi hétvége

Párizs mozgásban

Párizs: a csillogás és a divat egyik fővárosa, csodálatos építészeti emlékekkel, elegáns és bohém hangulatú negyedekkel kiváló turisztikai célpont. Ha csak egy hosszú hétvégét töltünk itt, biztosan ellátogatunk majd a leghíresebb látnivalókhoz, amik e kisfilmben is felsorolásra kerülnek. [utazom:csikkep:41075] A második részért pedig kattints ide... Paris In Motion (Part I) from Mayeul Akpovi on Vimeo.

Párizs, a fény városa

Párizs: ezernyi arcú nagyváros, teli gyönyörű épületekkel, hatalmas terekkel, hangulatos kis utcákkal és híres emlékekkel. Egyazon városban a modern építészet remekei, a múlt századok hagyományai, a franciásan laza és elegáns életritmus, a művészvilág és a kétes hírű negyedek. Ha csak egy hosszú hétvégére érkezünk ide, biztosan útba ejtjük majd az ebben a kisfilmben feltűnő nevezetességeket: a Louvre-t, a La Défense negyedet, a Pompidou központot, az Eiffel tornyot és a Notre-Dame székesegyházat, hogy csak a leghíresebbeket említsem.

Kalandok a Corsi menedékházban

Kalandosan indultunk, annak dacára, hogy drága párom már hajnali 5-re kiszállított a 6 órakor induló vonathoz, állítólag abbéli aggodalmában, hogy lekésem az indulást, szerintem csak meg akart nyugodni, hogy tutira elmegyek, és kipihenhet..

Hasznos tippek utazáshoz: Hogyan csomagoljunk?

Hasznos tippek rovatunkat Kisgyörgy Éva, valódi világutazó szerkeszti, kinek élményeit a Travellina oldalán olvashatjátok. Mivel a Földön kevesebb hely van, ahol nem járt, mint fordítva, valódi tapasztalatokkal rendelkezik az utazás, pakolás, vilgjárás terén.

Dunai panoráma- ősszel...

Hétvégén a misztikus ködbe burkolózott Dunakanyarban jártunk, hogy új hangulatát ismerjük meg ennek az ezerarcú tájnak. Jó volt visszatérni és egy nagyot sétálni a vastag avarszőnyeggel fedett őszi erdőben. Erről tanúskodnak a képek. Ha nem szeretnél messzire távolodni a forralt bor fogyasztásának lehetőségétől, és izgat a városok kínálta fotóstéma, akkor csatlakozz

Szentendre egy vasárnap délután

Múzeumok, templomok, szobrok, galériák, történelem egészen az ókori provinciákig visszanyúlva. Ezek azok a részletek, amikről biztosíthatok mindenkit, nem fognak most szerepelni a következő bemutatásban. Hiszem ugyanis, hogy Szentendre más kincsek miatt lenyűgöző. Én már csak tudom. Húsz éve élek itt.

Kerékpárkölcsönzők nyíltak Moszkvában

Kerékpárkölcsönzők nyíltak a hétvégén az orosz fővárosban, és már az első nap szinte valamennyi biciklit bérbe vették a moszkvaiak. Ha valaki 16 éves elmúlt és ismeri a közlekedési szabályokat, valamint rendelkezik bankkártyával, akkor ezentúl bérelt kerékpárral közlekedhet az orosz fővárosban. Emellett - mint azt egyes orosz híroldalak megjegyzik - italosan nem szállhat senki még kölcsönbiciklire sem.

Előbújtak téli járataikból a tátrai mormoták

A Tátrában visszavonhatatlanul beköszöntött a tavasz, hiszen már a mormoták is előbújtak téli járataikból. Miközben a Gąsienica-katlanban még síelők csúsznak lefelé a havon, akiknek emiatt fokozottan óvatosnak kell lenniük, még inkább kerülni kell a jelzett sípályákon kívüli területen történő síelést. A sípályákon kívül ugyanis könnyen előfordulhat, hogy a síelő siklása közben mormotával találkozik, egy ilyen találkozás viszont végzetes lehet a mormotákra nézve.

Róma leghíresebb látnivalói

A mondás szerint, amíg a Colosseum áll, addig marad fenn Róma, és ha az Örök Város elesik, vele pusztul az egész világ. Ezt persze nem tudhatjuk biztosan, de az nyugodtan állítható, hogy a földlakók nagy része tudja, mit jelent ez a szó: Róma, az olvasottabbja azzal is tisztában van milyen fontos szerepe volt a világtörténelemben, az emberiség kulturális fejlődésében és nem utolsó sorban a vallások virágzásának és elbukásának tekintetében. [utazom:teaser:12448]