Küszöbön túli Budapest - a Nagy-Szénás

Folytatjuk sorozatunkat, amiben azokat a helyeket mutatjuk be, ahová nem csak légitársaságok repítenek el, csupán BKV-ra kell szállnunk a meglátogatásukhoz. Most Nagykovácsiba kell utaznunk. A jól kiépített tanösvény vezet fel a Nagy-Szénásra, ahol táblák magyarázzák el a túrázó publikumnak, mit is kell tudni erről a különleges élőhelyről. Nagyon ritka, és fokozottan védett növények élnek itt, köztünk a csak és kizárólag itt tenyésző pilisi len, ami csak itt él.

Döbbenetes, hogy a főváros tőszomszédságában hatalmas mezőkben hullámzik az árvalányhaj, magasra nő a nagy ezerjófű, ami gyúlékony illóolajainak köszönhetően akár alapjául szolgálhatott a bibliai "égő csipkeborkor"-történetnek is. A hegyeket körbejárni nem jelent megerőltető túrát, a sziklagyeppel borított csúcsokról gyönyörű körpanoráma élvezhető a Budai-hegyekre és a Pilisre.

Az erdőt napos tisztások tarkítják, ahol agárkosbor és Szent István király szegfű virít, ha odafigyelünk, hogy ne védett növényre telepedünk, akkor ide le is heveredhetünk egy kis ejtőzésre, hiszen nincs is jobb annál, mint a napsütötte réten hallgatni a tücsköket meg ahogy a tölgyek levelei között zenél a szél. Ha visszatértünk az erdei sétáról, és nem jön még a 63-as busz, ami visszavinne a Hűvösvögyön keresztül a városba, akkor ugorjunk ne az itt található tipikus sváb vendéglőbe, nem fogjuk megbánni...